menu

Mijn Updates +
Film / Video on Demand / Amazon Prime Video

zoeken in:
Zeker absurd. Op internet ook niet echt kunnen vinden of ze nog van plan zijn dit te gaan veranderen.
Ontzettend jammer, want hun aanbod wordt toch wel aanzienlijk beter.

Toch nog even contact opgenomen met Amazon, want ik was wel nieuwsgierig of ze in de toekomst andere betaalmethodes gaan gebruiken. Maar helaas is dat niet aan de orde.
Als je gebruik wil maken van Amazon Prime, moet je de creditcard van familie of vrienden maar gebruiken, was het antwoord.
Erg jammer.

Ik vind dat ook wel erg matig, al kan ik me niet voorstellen dat ik mijn creditcard ooit weg zou doen, met mijn grensoverschrijdend koopgedrag.

Hoe dan ook, bewust barrières laten bestaan voor je potentiële klanten om je diensten überhaupt af te kunnen nemen is gewoon stupide en bad business.

Jordy (admin)
Als ik op amazon.de prime wil "kopen", lijk ik te kunnen kiezen voor een bankbetaling (per automatische incasso)

Eum paypal is toch hetzelfde als credit card, want als ik een betaling via paypal wil doen, heeft die ook een kaart nodig, en gewoon een bankkaart werkt niet. Ik kan wel geld op paypal zetten en zo iets aankopen, maar dat werkt niet bij alles. Voor steam werkt het wel, en dat is dan ook het enige waar ik Pay pal voor gebruik.

Het heeft bij Netflix ook een tijd geduurd voor ze andere betalingsmethodes hebben toegestaan, anders had ik het misschien eerder al. Dat was samen met dat ik... gelimiteerd internet heb één van de twee grote redenen waarom ik nog maar een maand of drie netflix heb.

John Milton schreef:
Ik vind dat ook wel erg matig, al kan ik me niet voorstellen dat ik mijn creditcard ooit weg zou doen, met mijn grensoverschrijdend koopgedrag.

Hoe dan ook, bewust barrières laten bestaan voor je potentiële klanten om je diensten überhaupt af te kunnen nemen is gewoon stupide en bad business.

Amazon lijkt me toch niet echt te kunnen doorbreken hier.

Je kunt PayPal gewoon aan je bankrekeningnummer koppelen toch? Ik heb hem aan creditcard en aan mijn bankrekening gekoppeld, de wederhelft alleen aan haar bankrekening.

John Milton schreef:
Je kunt PayPal gewoon aan je bankrekeningnummer koppelen toch? Ik heb hem aan creditcard en aan mijn bankrekening gekoppeld, de wederhelft alleen aan haar bankrekening.

Dan moet ik dat eens bekijken. Ik wou wel lidmaatschap voor letterboxd betalen omdat het over interessante features beschikt (en misschien moet ik dan ook wel ICM steunen ), hoewel ik dan anderzijds weer twijfel omdat ik ook weer niet zo een veelkijker ben, en ik wellicht op het einde van ieder jaar 150 tot 200 films gezien zal hebben, wat ik een beetje weinig kijk, zeker omdat ik bijna nooit nog een serie kijk maar anyway.

kappeuter (crew)
Afgelopen dagen zijn bijzonder veel Indiase films toegevoegd:
Nieuw op Amazon Prime

Wellicht zijn die goedkoop om aan te schaffen, Netflix heeft er ook een handje van...

Als ik zo die titels zie lijken me dat zo'n beetje allemaal films van productiebedrijf Yash Raj Films. Waarschijnlijk heeft Amazon de wereldwijde streamingrechten van hun titels verworven.

kappeuter (crew)
Wat een hoogst merkwaardig aanbod, ik blijf me er over verbazen.
Nieuw op Amazon Prime

Bulktitels.
Zodra Amazon wat leuk(er) aanbod heeft wil ik het best eens een maand op proef nemen, maar dit lokt nou niet bepaald.

Veel Indische films in ieder geval, waar geregeld toch ook wel de grote namen tussenzitten. Maar vooral toch een probleem met dubs/subs en rechten. Ik zit dan op de Franse, maar daar komt het geregeld voor dat Engelse subs ontbreken of zelfs de originele dub ontbreekt. Ook een aantal titels die je in Belgie dan toch niet kan kijken.

Hetzelfde geldt trouwens voor het Duitse aanbod. Amazon lijkt er voor de Benelux maar weinig moeite in te steken. Vraag me af of het relatieve succes van een bol.com daar voor iets tussenzit (omdat video/prime toch eerder een opstap zijn voor de bredere Amazon experience).

kappeuter (crew)
Amazon gaat rechtstreekse concurrentie met Netflix aan - Vertigo

Amazon Studios gooit het over een andere boeg en gaat de concurrentie aan met Netflix. Voorheen kregen Amazon-films een grootschalige bioscooprelease, maar nu zullen sommige rechtstreeks naar hun streamingplatform gaan.

“We willen elke zaterdagavond een nieuwe film vertonen,” zei Salke. “Op die manier kunnen mensen ze bingen en promoot de ene film de andere. Per jaar kunnen we 20 films rechtstreeks op Amazon Prime droppen.”

kappeuter (crew)
geplaatst:
Mogelijkheid voor een (betaalde) upgrade van Amazon Prime:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=G6Rv-_NhL04

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Cohen Media Channel brings the world's best in classic and contemporary cinema straight to your home.
Amazon.com: Prime Video: Prime Video
More than 200 films available with more added each month.
7-Day Free Trial with Your Amazon Prime Subscription: https://amzn.to/2ltmcDG
Instantly access newly-restored classics by the greatest filmmakers of all time, including Alfred Hitchcock, Jean-Luc Godard, Abbas Kiarostami, Federico Fellini, Costa-Gavras, Ken Loach, Claude Chabrol, Fritz Lang, Luis Buñuel and Buster Keaton!
Discover critically-acclaimed and award-winning independent films from some of the most prolific directors working today. Explore exclusive content such as filmmaker introductions and discussions that take you deeper into the world of this seminal film collection.

7-day free trial
$4.99/month after trial

kappeuter (crew)
geplaatst:
Suspiria (2018) is vandaag toegevoegd!

kappeuter (crew)
geplaatst:
Aanbod Amazon Prime blijft verder achter bij concurrentie - Entertainment Business

Ik kan me niet voorstellen dat dit zo blijft. Amazon heeft geld genoeg.
Ze zouden nog wat meer in eigen films kunnen investeren.

Ik heb Amazon Prime sinds vorige week, voor een gratis maand op proef, nav toevoeging van Suspiria.
De interface is iets onhandiger dan die van Netflix, met name als je een volgende dag verder wil gaan met een film of serie.
Het aanbod bevat veel bulktitels, bekende films die iedereen bijna wel gezien heeft.
Ik heb wel een aantal interessante titels op mijn lijst gezet.
Ik zou hier geen betaald abonnement op nemen, daarvoor zijn er gewoonweg te weinig titels en wordt er amper wat nieuws op gezet.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Weet iemand hier hoe en of je films kunt beoordelen op Amazon Prime?
Ik zie die mogelijkheid niet op de app en niet op de site.
Is verder niet heel belangrijk, maar ik verbaas me dat die mogelijkheid er niet lijkt te zijn.

geplaatst:
IMDb is van Amazon ... ik neem aan dat ze verwachten dat mensen die willen beoordelen gewoon op IMDb stemmen

kappeuter (crew)
geplaatst:
Ah ja, daar had ik nog niet aan gedacht. Klinkt wel plausibel.
IMDb rating staat bij de titels.

Ik wil ook een gratis proefperiode van 30 dagen starten. Zie daaronder staan dat het daarna 36 euro per maand kost. Zoveel?

Vreemd. Na aanmelden zegt hij 5,99 per maand na proefperiode. Lijkt me logischer.

kappeuter (crew)
Ja 36 euro per maand lijkt me sowieso onzin.
Als je Googlet op Amazon Prima kosten staat er zelfs nog weer een ander bedrag:

Amazon Prime Video | €3.99 per maand | PrimeVideo.com‎
Advertentie
www.primevideo.com

Ik ben toch bang dat het 5,99 per maand is, en dat €3.99 de oude prijs is.
Of er moeten verschillende Prime abonnementen zijn, dat kan ook nog.
Misschien als je alleen Prime Video neemt los van gratis verzending van producten via Amazon, het wel €3.99 is.
Vage communicatie.

Ach, waarschijnlijk heb ik toch binnen 30 dagen alweer alles gezien wat ik wil zien en dan stop ik het abonnement.

joachimt schreef:
Ach, waarschijnlijk heb ik toch binnen 30 dagen alweer alles gezien wat ik wil zien en dan stop ik het abonnement.
In het Cinetree topic staat nog een code van mij voor maand gratis proberen ipv 2 weken, mocht je dat leuk vinden (Grolsch actie). Als hij al door iemand anders gepakt is, heb ik nog wel een andere voor je

John Milton schreef:
(quote)
In het Cinetree topic staat nog een code van mij voor maand gratis proberen ipv 2 weken, mocht je dat leuk vinden (Grolsch actie). Als hij al door iemand anders gepakt is, heb ik nog wel een andere voor je

Zal ik onthouden voor wanneer ik door het aanbod van Prime ben.
Jammer trouwens dat er geen pagina voor cinetree op MM staat met het aanbod.

kappeuter schreef:
De interface is iets onhandiger dan die van Netflix, met name als je een volgende dag verder wil gaan met een film of serie.

De app heeft geen optie om te casten naar Chromecast.
Oplossing is om in een Chromebrowser af te spelen en dat tabblad te casten. Beetje onhandig maar het werkt.
Wat ik wel een leuk dingetje vind in de interface is het tonen van de cast, als je de film op pauze zet. Je ziet dan welke acteurs in die scene aanwezig zijn. Best grappig, komt er iemand nieuw in de film en je denkt "hé, wie is dat ook alweer" en je hebt het zo gevonden.

kappeuter (crew)
Ja het is best een leuke dienst, zo jammer dat het in Nederland zo beperkt is.
Toch wel interessant om af en toe een maandje te nemen. Hopelijk wordt het hier nog eens uitgebreid, maar aangezien amazon.nl ook totaal geen prioriteit heeft gekregen verwacht ik daar niet veel van.

kappeuter schreef:
Toch wel interessant om af en toe een maandje te nemen.

Elke keer weer een gratis 30 dagen proeftijd? Daar trappen ze vast niet in, toch? Of betaal je dan wel een keer een maandje, kijk je alles wat je wil zien en zeg je het dan weer op?

joachimt schreef:
(quote)

Elke keer weer een gratis 30 dagen proeftijd? Daar trappen ze vast niet in, toch? Of betaal je dan wel een keer een maandje, kijk je alles wat je wil zien en zeg je het dan weer op?
moet Joachimt2 eronder lijden dat een zekere Joachimt1 ook een proefabbo heeft gehad?

Zonder gekheid, het is teveel gedoe om het structureel te doen en je wilt als filmliefhebber die paar euro niet uitsparen, en juist filmmakers steunen, maar soms kom je gewoon niet toe aan het proeven van een dienst.

Ik heb die Grolsch actie voor Cinetree gedaan, zonder ook maar één film te hebben gekeken; te druk met andere dingen. Dan doe ik het gewoon nogmaals met een ander adres. Lijkt me ook geen probleem.

Maar je kunt meermaals een proefabo doen met een ander e-mailadres. Ik ben er niet persé een voorstander van, maar als er een goede reden toe is, waarom niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:56 uur

geplaatst: vandaag om 18:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.