menu

Film / Video on Demand / Netflix

zoeken in:

kappeuter (crew)
Netflix lanceert in diverse Europese landen - Emerce

Netflix heeft afgelopen dagen alvast de apps klaargezet voor klanten in Duitsland, Frankrijk en België.

Uhuh. Ik ben er klaar voor!

En vanaf vandaag dan officieel in België. Aanbod is zoals verwacht beperkt, maar toch al een paar dingen gevonden die de moeite waard lijken. Alleen qua ontsluiting van het aanbod is het iets teveel behelpen.

AHWA
Hola Unblocker al geprobeerd, Onderhond? Dan kun je bij de Amerikaanse Netflix komen.

Inderdaad, maar daar mis ik wel de "My list" functionaliteit. Toch wel essentieel vind ik, want ik ga niet elke keer op goed geluk zoeken naar een film.

Wel bedankt voor de tip!

kappeuter (crew)
Hoeveel films zijn er nou gemiddeld te bekijken via Netflix (Nederlandse versie)?

Heb zelf ook Netflix en vind inderdaad get aanbod nog steeds beetje erg laag kwa mooie titels. Je kijkt een paar goeie titels en dan ben je er ook weer door heen. Heb zelf op Netflix aardig wat tweede wereld oorlog films bekeken, en Unsere mütter Unsere väter. Maar natuurlijk ook andere films die me aanspreken.

Heb zelf twee keer met een medewerker van Netflix gesproken. Een keer met een Amerikaanse en gewoon Nederlandse. Ze zeiden alle twee dat het puur aan de license licht om het erop te krijgen. Dus als de rijke film regisseurs (of wie de film ook aanbied) eens van hun luie reten afgaan en meewerken met streaming programma's zoals Netflix, dan heb je Denk ik ook met de helft het probleem van illegaal downloaden opgelost, toch? Ik kan het ook fout hebben hoor...

Ik ga het voorlopig toch niet nemen tenzij ik plots een zee van tijd zou krijgen en in niets anders zin krijg dan films of series te kijken. Ik ben al blij genoeg voor een beetje concurrentie aan Belgacom en Telenet hun digitaal aanbod.

kappeuter schreef:
Hoeveel films zijn er nou gemiddeld te bekijken via Netflix (Nederlandse versie)?

1537 om precies te zijn. Maar wordt wekelijks aangevuld.
Netflix aanbod in Nederland op een rijtje met dagelijkse updates - netflix-nederland.nl

Al denk ik dat Netflix binnen zeer korte tijd zeer veel abonnees gaat verliezen. Oorzaak: Popcorn time. Je koopt voor 35 euro een Chromecast installeert de app en je hebt een aanbod waar Netflix bij lange na niet aan kan tippen.

kappeuter (crew)
Dankjewel voor de link!

jarno1975 schreef:
Al denk ik dat Netflix binnen zeer korte tijd zeer veel abonnees gaat verliezen. Oorzaak: Popcorn time. Je koopt voor 35 euro een Chromecast installeert de app en je hebt een aanbod waar Netflix bij lange na niet aan kan tippen.

Daar zie ik nu niet echt concurrentie in voor Netflix. Mensen die willen betalen gaat niet opnieuw overschakelen naar iets illegaals, mensen die niet willen betalen hebben geen Netflix ...

Onderhond schreef:
(quote)

Daar zie ik nu niet echt concurrentie in voor Netflix. Mensen die willen betalen gaat niet opnieuw overschakelen naar iets illegaals, mensen die niet willen betalen hebben geen Netflix ...

Maar mensen die nu nog niet betalen zullen niet snel gaan betalen.
Ik gebruik het beide en op dit moment zou ik Netflix nog niet opzeggen. Maar dat komt meer omdat popcorn nog een beetje buggy is. Netflix werkt allemaal net iets fijner. Daarentegen vind ik het aanbod op Netflix erg mager. De meeste (goede) films die er op staan hebben de meeste al gezien en de rest zijn B-films. Af en toe kom ik eens wat tegen wat interessant is. Gebruik Netflix daarom vooral voor de series.

Het aanbod films is wel erg beperkt en vooral erg mainstream. Slechts een paar films die ik nog niet heb gezien. Voor de grote filmfanaten onder ons is het echt nog niet veel soeps. Tenzij je films als The Godfather, The Dark Knight en Pulp Fiction nog niet hebt gezien. Beetje teleurstellend dit.

Qua series mag ik echter niet klagen. Veel nieuwe dingen hier waar ik nog lang van ga kunnen genieten. Veel series die al een tijdje op mijn watch list staan zoals House of Cards en Orange is The New Black.. Bingen!

Het blijft echter nog wachten tot het aanbod films een uitbreiding krijgt.

Vind het filmaanbod net wél leuk. Veel iets oudere, net-niet bioscoop films die ik lang genegeerd heb. Goeie filler dus, net het soort films waarop ik hoopte.

De echte favorieten zitten er uiteraard niet bij, maar met die verwachting heb ik Netflix dan ook niet aangeschaft. Zal daar wel wat mee te maken hebben.

Ik vind het aanbod steeds sterker worden moet ik zeggen. Zoals Onderhond al zegt veel films die ik altijd al eens had willen zien, maar die ik een bioscoopbezoek of dvd aanschaf niet waard vond. Qua series is het behoorlijk genieten zelfs. Mad Men, House of Cards, Twin Peaks het staat er allemaal op.

Aanbod is redelijk, vooral qua series staat er genoeg op om toch even aan te beginnen. Ideaal ook dat ik nu tijdens het werk verder kan kijken op mijn mobiel als het niet druk is hehe

Wordt Netflix trouwens ook elke week geupdate?

IcU
Heb Netflix vooral omdat het vrij simpel is om bij de Amerikaanse content te komen. Dan is het de moeite waard. Vind de Nederlandse variant, op de series na, maar armoedig.

Jammer genoeg is het niet zo eenvoudig om Amerikaanse content via de Chrome cast te bekijken. Of weet iemand wat ik nog niet weer?

Proxy of VPN programmatjes willen nog wel eens helpen, al zijn de meeste wel betalend.

Voor de Netflix BE gebruikers is dit wel een nuttige site: Nieuw op Netflix

Ik vraag me af of je als klant of potentiële klant zelf enige invloed kunt uitoefenen op het toekomstige aanbod?

Dit is trouwens ook een handige site: instantwatcher.com - Streaming Movies and TV to watch instantly on Netflix

Dan kun je zien wat er net nieuw is bijgekomen op Netflix (Amerika).

Kun je de Amerikaanse Netflix ook gewoon ontvangen op een NL apparaat? Gewoon kwestie van Amerikaans account aanmaken? Kost natuurlijk wel een nieuw abonnement... wat betaal je dan?

Als je een Netflix account hebt, kan je er volgens mij al op. Dan moet je echt via Unblock-Us - smarter faster VPN gaan werken om het werkend te krijgen op je apparaten.

Met een pc hoef je alleen de Media Hint - mediahint.com of Hola - Free VPN - Secure Browsing - Unrestricted Access add-on te installeren.

Ok thanks, zal me er eens in verdiepen.

Hebben jullie ook dat af en toe een deel van de ondertiteling mist? Niet heel storend, maar bij Aziatische en andere niet Engelstalige films is het af en toe een beetje lastig.. Op mijn tablet mis ik soms hele woorden en op mijn laptop soms de laatste letter van de eerste regel.
Het komt volgens mij alleen voor als ik via een VPN server de us netfix kijk. Kan het daar aan liggen?

freek_93 schreef:
Hebben jullie ook dat af en toe een deel van de ondertiteling mist? Niet heel storend, maar bij Aziatische en andere niet Engelstalige films is het af en toe een beetje lastig.. Op mijn tablet mis ik soms hele woorden en op mijn laptop soms de laatste letter van de eerste regel.
Het komt volgens mij alleen voor als ik via een VPN server de us netfix kijk. Kan het daar aan liggen?

Op tablet heb ik er al geruim een jaar last van. Al komt het steeds minder voor.
Bij sommige films kan ik helemaal geen ondertitels zien. Verder gebruik ik de Nederlands server.

Onderhond schreef:
(quote)

Films die de meeste filmliefhebbers wel al gezien hebben.

Ja, daarom zijn het ook klassiekers he. De meeste filmliefhebbers hebben het idd al gezien. Maar het feit dat ze erop staan is toch alleen maar relax.

De laatste tijd voegen ze trouwens veel films en series toe, dus ze gaan de goeie kant op.

Binnenkort schakelen we thuis over van Telenet naar Proximus Tv met 6 maanden gratis netflix. Is het aanbod te vergelijken met dat van Rio bij Telenet. We gaan zien.

Wat ik bij mijn eigen huis straks ga doen is nog niet zeker. Eerst even zien of netflix wel de moeite is.

Bij Telenet Rio heb je natuurlijk het prime aanbod wat natuurlijk fantastisch is. Plus de gratis tv-theek.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:09 uur

geplaatst: vandaag om 13:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.