menu

Film / Video on Demand / Netflix

zoeken in:
Onbekend maakt vaak onbemind, wmb een pareltje op Netflix:

Ya No Estoy Aqui (2019)

Ik heb gister geprobeerd om mijn Netflix-watchlist wat uit te breiden door wat te spelen met de zoekfunctie hier op MM. Ik neem aan dat dit met een API of zo automatisch bijgehouden wordt, maar dat was niet zo'n succes - twee van de drie films die ik vond staan hier als "beschikbaar op Netflix", maar zijn dat helemaal niet. Deze twee films trouwens: L'Ascension (2017) en 9 Rota (2005) .

Is dat gewoon pech, zit er een vertraging in, heeft België een ander aandbod wellicht, of is dit iets wat handmatig gefixt moet worden?

kappeuter (crew)
Woland schreef:
heeft België een ander aandbod wellicht

Dit is helaas de reden. De titels die je noemt zijn in Nederland wel beschikbaar op Netflix.

kappeuter Ik bedoelde het andersom, ik zit in Nederland, maar bij mij zijn beide titels niet beschikbaar. Hmm, maar voor jou wel dus? Is dit een VPN-issue aan mijn kant dan?

Check, het is de VPN, ook al staat ie ingesteld op Amsterdam. Bedankt kappeuter!

kappeuter (crew)
Woland schreef:
kappeuter Ik bedoelde het andersom, ik zit in Nederland, maar bij mij zijn beide titels niet beschikbaar. Hmm, maar voor jou wel dus? Is dit een VPN-issue aan mijn kant dan?

Oh haha. Ik ben nog niet helemaal wakker.

Even als test:
9th Company | Netflix
The Climb | Netflix Official Site

Wat als je rechtstreeks inlogt via je browser, zie je dan ook geen afspeelmogelijkheid?

EDIT:
Ah vandaar!

Graag gedaan.

kappeuter (crew)
Vanaf 11 februari:

Red Dot (2021)

Ik dacht dat Get Out deze maand ook op Netflix kwam?

kappeuter (crew)
schram101 schreef:
Ik dacht dat Get Out deze maand ook op Netflix kwam?

Ik kan daar helaas geen bevestiging voor vinden.
In Nederland krijg je bij de pagina van Get Out nog niets te zien, ook nog geen knop met 'stuur melding'.
Ik denk dat als de titel wel in december beschikbaar zou komen, dit wel aangekondigd was door Netflix in Nederland.

kappeuter schreef:
(quote)

Ik kan daar helaas geen bevestiging voor vinden.
In Nederland krijg je bij de pagina van Get Out nog niets te zien, ook nog geen knop met 'stuur melding'.
Ik denk dat als de titel wel in december beschikbaar zou komen, dit wel aangekondigd was door Netflix in Nederland.

Dat hebben ze gedaan op Facebook. Staat daar in zo’n kalender fotootje. Zou 30 december zijn.

kappeuter (crew)
Bedankt!
Dan moet dat wel kloppen. Ik zal 'm invoeren.

Er zit toch iets nog niet helemaal lekker in het NF-script als bijvoorbeeld Glory (1989) op de eigen filmpagina wel bij NF is toegevoegd maar de lijst hier (nog) niet compleet is.

kappeuter (crew)
Ja da's apart...
De datum stond op blanco. Ik heb alsnog de datum van vandaag ingevoerd.
Het gaat bij meer titels fout zie ik nu. Ik heb het doorgegeven aan de ontwikkelaars.
Bedankt voor het melden!

kappeuter (crew)
Vanaf 29 januari:

The Dig (2021)

kappeuter schreef:
Vanaf 29 januari:
(embed)

The Dig (2021)

'de amateuristische archeoloog Basil Brown'
Amateur-archeoloog of amateuristische pscyholoog?

kappeuter (crew)
BlueJudaskiss schreef:
'de amateuristische archeoloog Basil Brown'
Amateur-archeoloog of amateuristische pscyholoog?

Haha, heeft Basil Fawlty weer zitten kloten in een synopsis. He didn't dig it.

> amateurarcheoloog

Bedankt voor de tip. Je kunt het een volgende keer ook via 'corrigeren' doen, dan hoef ik mijn flauwe grappen niet van Kees van Amstel te halen.

kappeuter Het had natuurlijk zomaar gekund dat het 'amateuristische' was dus ik heb het niet gecorrigeerd, maar ik ken de functie

kappeuter (crew)
Ja dat had gekund.

kappeuter (crew)
Opinie: Netflix is het Nieuwe Roken, dus kom met disclaimers | De Volkskrant

De Volkskrant schreef:
Ervan uitgaan dat kijkers zelf snappen wat fictie is, doet me denken aan de redenering dat iedereen zelf wel snapt, dat sigaretten ongezond zijn. Ik hoop dat het tot overheden doordringt dat deze redenering van Netflix niet opgaat. Uiteindelijk kunnen zijzelf als overheid namelijk de dupe worden van fake-informatie. Daarom: graag helderheid over het product. En net zoals bij sigaretten op elk pakje een waarschuwing staat, zou ik een disclaimer per aflevering heel logisch en betrouwbaar vinden. Dus geen disclaimer per serie als geheel, maar per aflevering. Dat is wel zo duidelijk.

Wat een aanstelleritis. Alsjeblieft niet zeg.
Elk weldenkend mens snapt toch wel dat een serie die op 'ware gebeurtenissen gebaseerd is' soms een loopje met de waarheid neemt, uit artistieke danwel praktische overwegingen.
Laat historici maar films en series op hun accuraatheid recenseren.

kappeuter (crew)
Opinions are like assholes, everyone has one.

Opinies horen thuis op fora en in comment threads, niet in kranten wmb. Maar een beetje controverse is altijd goed voor de advertentieinkomsten natuurlijk.

kappeuter (crew)
Daar heb ik geen problemen mee. Al heb ik meer met vertrouwde en getalenteerde columnisten dan met ingezonden brieven van vreemden.

Netflix is het nieuwe roken? Hoe kom je op zoiets en hoe krijg je het in de krant?

Ik las het vanmorgen nadat ik toevallig precies gisteravond eindelijk eens de eerste episode had bekeken. Direct een reactief opiniestuk geschreven dat ik net heb opgestuurd. Een discussie die een non-discussie zou moeten zijn.

Anderzijds, als we eerlijk zijn:

‘We hebben The Crown altijd als een drama gepresenteerd en we zijn er van overtuigd dat de kijkers snappen dat het gaat om fictie gebaseerd op historische gebeurtenissen.

No way dat Netflix dit zelf gelooft. Bij een substantieel deel van de kijkers zal het minstens hun perceptie van de bestaande personen beïnvloeden. Alleen is het antwoord daarom uiteraard geen onnozele disclaimers.

Ze hadden inderdaad beter kunnen zeggen dat ze niet verantwoordelijk zijn, al geeft deze reactie (als we 'oprecht' of 'onoprecht' even buiten beschouwing laten) wel aan dat je je publiek serieus of serieuzer neemt.

tbouwh schreef:
al geeft deze reactie (als we 'oprecht' of 'onoprecht' even buiten beschouwing laten) wel aan dat je je publiek serieus of serieuzer neemt.

Vind je? Volgens mij is het vooral de makkelijke oplossing voor Netflix. Moesten ze hun publiek daadwerkelijk serieus nemen zouden ze hun app wel anders aanpakken.

Daarom zeg ik ook los van 'oprecht' of 'onoprecht' (dus: hoe komt zo'n verklaring in algemene zin op me over, los van deze context):) ik heb ook niet zo'n hoogwaardige indruk van de manier waarop Netflix naar zijn publiek kijkt.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:42 uur

geplaatst: vandaag om 12:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.