menu

Film / Video on Demand / Netflix

zoeken in:
kappeuter schreef:

Haha, grappig en leuk geschreven artikel!
Ik ben het er helemaal mee eens.

Persoonlijk ben ik het er ook wel mee eens, maar vanuit het oogpunt van Netflix is dit artikel natuurlijk pure onzin. Waarom een hoop complexiteit toevoegen als 90% van je publiek effectief als makke zombies naar je service kijkt. Veelal weggegooid geld, voor zoverre het de dienst voor die mensen niet net slechter maakt.

Het is zelfs zo erg dat ik MM nodig heb om netflix films en series te vinden. Die ‘advies-balken’ als ‘populair op netflix’ is ook nagenoeg hetzelfde als ‘onlangs toegevoegd op netflix’.

Nog inhakend op de link naar het artikel dat kappeuter postte;

Ik ben het een beetje zat dat mensen doen alsof 'bingewatchen' pas sind Netflix is ontstaan, ja de term misschien maar ik ken vele anderen met mij die gewoon hun series destijds op DVD aanschaften en een seizoen vaak aan één stuk uitkeken. Zo vaak gedaan een nacht overslaan om een serie af te kijken, ik herinner me Alias, Prison Break, Millennium, The Shield, 24 en Lost die ik op die manier keek. Dan praten we over begin en midden 2000's lang voordat Netflix in NL beschikbaar werd en ik weet dat ik zeker niet de enige was.

Overigens kun je toch gewoon duim omhoog en omlaag geven ook bij films/series die je al gezien hebt!? Voorheen was het uitgebreider en kon je sterren geven van 1t/m5 dus dat ze overgegaan zijn op nog simpeler binair stemmen zonder enige nuance is op zich wel jammer. Ik vond voorheen ook wat me werd aangeraden gewoon beter dan tegenwoordig maar dat kan aan mij liggen.

kappeuter (crew)
De eerste dag van de maand was jarenlang de dag dat Netflix groot uitpakte.
Die traditie lijkt nu (voorgoed?) voorbij.
Deze maand is er zelfs geen enkele nieuwe film toegevoegd op de eerste dag van de maand...
Toch wel opmerkelijk en jammer.
Ik las in de Volkskrant dat Netflix maarliefst 13 miljard euro schuld heeft...! En de concurrentie van andere diensten neemt alsmaar toe. Inkomsten uit abonnementen zijn afgelopen jaren vooral gebruikt om te investeren in wereldwijde expansie en in eigen producties.
Het aantal licentietitels wordt alsmaar minder... Dat was al een trend die al langer zichtbaar was, maar dat ze nu helemaal niets meer toevoegen aan het begin van de maand is wel een teken aan de wand.

Het jarenlang uitbreiden zonder winst te maken, maar juist verlies, in de hoop nadien in één klap binnen te lopen, is volgens mij tegenwoordig een gangbaar business-model. Uber, Tesla en Zalando doen hetzelfde.

kappeuter schreef:

Deze maand is er zelfs geen enkele nieuwe film toegevoegd op de eerste dag van de maand...
Toch wel opmerkelijk en jammer.

Een aantal dagen geleden stonden er in het lijstje verwacht enkele films die op de 1ste vd maand toegevoegd zouden worden. Een van die films is the mask. Deze staat gewoon op Netflix. Maar hier op de site staat daar zowel bij de desbetreffende film als in het overzicht niets over. Het probleem lijkt daarmee dus niet bij Netflix, maar hier op de site te liggen.

eRCee schreef:
Het jarenlang uitbreiden zonder winst te maken, maar juist verlies, in de hoop nadien in één klap binnen te lopen, is volgens mij tegenwoordig een gangbaar business-model. Uber, Tesla en Zalando doen hetzelfde.

Absoluut. Kijk ook wat een Amazon gedaan heeft bijvoorbeeld. Op die "put" zou ik me dus niet al te veel blindstaren. Het afnemen van licensed content is inderdaad een groter probleem voor Netflix. Aangezien bijna iedereen ondertussen z'n eigen dienst heeft zijn zo ook niet meer zo tuk om exclusives af te geven.

Anderzijds lijkt deze overrompeling van diensten tijdelijk, ik kreeg laatst ook al het bericht dat 1 van de 2 Nederlandse horror streamers het al voor bekeken hield, mensen gaan zich ook niet abonneren op 30 diensten dus na verloop van tijd zal dat wel weer een beetje bijtrekken. Als ten minste Disney niet alles opkoopt en zo Netflix nog steeds zonder content zet.

Bij ons waren er trouwens wel een paar nieuwe films.

kappeuter (crew)
Rick18 schreef:
Een aantal dagen geleden stonden er in het lijstje verwacht enkele films die op de 1ste vd maand toegevoegd zouden worden. Een van die films is the mask. Deze staat gewoon op Netflix. Maar hier op de site staat daar zowel bij de desbetreffende film als in het overzicht niets over. Het probleem lijkt daarmee dus niet bij Netflix, maar hier op de site te liggen.

Bedankt voor de concrete info.
Er is inderdaad sprake van een bug bij het inlezen van nieuwe titels. Er wordt naar gekeken.
JustWatch toont overigens ook geen nieuwe titels, maar uNOGs wel.

kappeuter schreef:

Opletten op JustWatch, kan je best altijd nog een paar dagen extra terug checken, want die vullen vaak op latere datum nog aan. Al vaker gemerkt dat er voor een dag eerst maar 2 dingen toegevoegd waren, en enkele dagen later en een stuk of 10 titels staan. Niet zo praktisch.

kappeuter (crew)
Bedankt voor de tip!
De nieuwe uNOGs interface is er qua gebruiksgemak op achteruit gegaan.

kappeuter schreef:
(quote)

Bedankt voor de concrete info.
Er is inderdaad sprake van een bug bij het inlezen van nieuwe titels. Er wordt naar gekeken.
tvmeter heeft het zelfde probleem.

kappeuter (crew)
Vanaf 21 oktober:

Rebecca (2020)

kappeuter (crew)
Nieuwe Adam Sandler film voor Netflix, vanaf 7 oktober:

Hubie Halloween (2020)

AC1
^ Zeker geen Safdie or PTA-achtige film deze keer.

kappeuter (crew)
Nee geheel Happy Madison Productions waardig.
Dat stemmetje is wel heel debiel.

kappeuter (crew)
Nieuwe Netflix-documentaire, vanaf 2 oktober:

Dick Johnson Is Dead (2020)

Daar ben ik stiekem ook wel blij mee ja, gemist in de bios.

Eerste Noorse Netflix film Kadaver (2020)

kappeuter schreef:
(afbeelding)

Wat een leuke verrassing, Bumperkleef (2019) is vanaf 1 oktober te zien op Netflix!

Netflix release-agenda

Hopelijk ook in België in release! Want in de plaatselijke bib krijg ik hem voorlopig niet te pakken...

kappeuter (crew)
Fisico schreef:
Hopelijk ook in België in release! Want in de plaatselijke bib krijg ik hem voorlopig niet te pakken...

Als je hier ingelogd op Netflix 'vanaf 1 oktober' ziet staan dan geldt het ook voor België.

Ik vrees ervoor

Kunnen jullie gemakkelijk een film zoeken op netflix?
Een film zoeken die ik mooi vind ... moet ik soms 30-60 min zoeken

Hoe vinden jullie gemakkelijk een film?

Gast
geplaatst: vandaag om 13:00 uur

geplaatst: vandaag om 13:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.