menu

Film / Video on Demand / Netflix

zoeken in:
geplaatst:
Vond het typisch dat je Amazon Prime noemde, Netflix heeft in Nederland (volgens de zoekmachine van Moviemeter) 156 Indiase films, tegen Prime 17. En die films van Prime zijn voornamelijk films uit 2018-2019, waarvoor zij (meestal al voor de bioscooprelease) de wereldwijde initiële VOD-rechten hebben aangekocht.

Netflix heeft ook zo'n aantal, maar daarnaast nog een hele berg oudere films. Dus ik zou eerder verwachten dat je zegt dat daar de Indiase films als vulmiddel worden gebruikt, onafhankelijk van de kwestie of dat echt het geval zou zijn. Uiteindelijk is Taare Zameen Par niet minder vulmiddel dan American Gangster.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Vanaf 7 juni:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=9wHRxfSXD3g

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

I Am Mother (2019)

kappeuter (crew)
geplaatst:
Vanaf 24 mei:

https://www.youtube.com/watch?v=gL3KgfHnJwI

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

After Maria (2019)

Verwacht op Netflix

kappeuter (crew)
geplaatst:
Vanaf 24 mei:

https://www.youtube.com/watch?v=QfH8GICBaBI

De duistere thrillerserie WHAT / IF draait om morele kwesties en laat zien wat er gebeurt als men normen en waarden laat varen. In het eerste seizoen van de Netflix Original-serie ontvangt een onvermogend, pasgetrouwd stel uit San Francisco een lucratief, maar dubieus voorstel van een mysterieuze vrouw.

De cast van WHAT / IF bestaat uit Renée Zellweger (Cold Mountain, Jerry Maguire), Jane Levy (Castle Rock, Suburgatory), Blake Jenner (American Animals, Glee), Samantha Ware (Glee), Keith Powers (Famous in Love), Daniella Pineda (Jurassic World: Fallen Kingdom), Juan Castano (Shades of Blue), John Clarence Stewart (Marvel's Luke Cage) en Dave Annable (Brothers & Sisters).

De serie is geproduceerd door showrunner Mike Kelley, Melissa Loy (Page Fright); Alex Gartner, Charles Roven (Atlas Entertainment); Robert Zemeckis en Jack Rapke (Compari Entertainment). WHAT / IF is geproduceerd door Warner Bros. Television voor Netflix.

WHAT / IF | Netflix Official Site

What/If - TvMeter.nl

Zwolle84
geplaatst:
Zeuren op Netflix is vaak te makkelijk omdat de bedragen zo laag zijn dat je altijd wel waar voor je geld krijgt, maar het is nu al wel héél lang helemaal niks zeg... Voorgaande jaren zat er dan in ieder geval nog wel een keer een vette maand tussen. Nu niks.

geplaatst:
Zwolle84 schreef:
Zeuren op Netflix is vaak te makkelijk omdat de bedragen zo laag zijn dat je altijd wel waar voor je geld krijgt, maar het is nu al wel héél lang helemaal niks zeg... Voorgaande jaren zat er dan in ieder geval nog wel een keer een vette maand tussen. Nu niks.

Het lijkt idd meer een dripfeed momenteel Er verdwijnt ook niet veel, ik heb altijd idee dat het beetje stuivertje wisselen is: hoe meer er verdwijnt, hoe meer er terugkomt. Ik kom nog wel genoeg interessants tegen maar denk dat ik in algemene zin wat minder gezien heb dan jij hehe

Even wat tips dan van titels die ik de laatste tijd goed vond, uit een breed palet van genres en waar jij nog niet op gestemd hebt:
La Forêt (2017)
Al Midan (2013)
Fyre (2019)
Primal Fear (1996)
The Boy Who Harnessed the Wind (2019)
Black Hawk Down (2001)
The Dawn Wall (2017)
Man Up (2015)
Only the Dead (2015)
Schone Handen (2015)
Sulla Mia Pelle (2018)
Temporada de Caza (2017)

Misschien heb je er wat aan

Zwolle84
geplaatst:
Thanks!

Toch heb ik het idee dat er (veel) meer verdwijnt dan erbij komt. Zo’n week voor het einde van de maand is het toch meestal weer een flinke waslijst. Scheelt wel dat ze het op tijd aankondigen zodat je snel nog iets kunt kijken.

geplaatst:
Mijn lijst is ook iets geslonken, van 50+ tot een 45-tal films nu. Zo'n wat magere periodes zijn best fijn, geeft mij in ieder geval de tijd wat bij te benen. En er wordt toch nog best aardig wat toegevoegd, alleen is het de laatste tijd inderdaad in wat minder "typische" regios (zoals de zwerm van Egyptische films).

Zwolle84
geplaatst:
Ja, daar heb ik dus echt geen behoefte aan. Het is in mijn beleving ook wel wat structureler geworden dan een magere periode. Ik denk dat ik het afgelopen jaar aan nog geen 20 films kom.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Netflix begint op reguliere tv te lijken: '57 channels and Nothin' On'.

Dumplin' (2018) vond ik vermakelijk.
Undercover hoor ik goede dingen over.

geplaatst:
Zwolle84 schreef:
Ja, daar heb ik dus echt geen behoefte aan.

Mkay, maar dat is dan gewoon een wat beperkte interesse? Ik hoef ook niet meteen 20 Egyptische films te kijken, maar ze hebben toch een relatief breed aanbod van drama, comedy en horror toegevoegd. Daar pik ik er toch graag eentje van mee, al is het maar om zelf een wat beter idee te hebben van wat Egypische cinema inhoudt.

Ik kom aan een 23-tal films gezien tussen nu en begin april. Meer hoeft dat ook echt niet te zijn.

Zwolle84
geplaatst:
Elke keer dat ik een film uit een ‘vreemd’ land zag vond in het verschrikkelijk, dus ik ben er helemaal mee gestopt.

geplaatst:
Tja, is ben iets avontuurlijker denk ik. Benefit of the doubt enzo. Het is inderdaad wat gokken, Amerikaanse romantiek doet mij normaal ook niks, maar ik heb toch maar mooi Drake Doremus ontdekt door toch een gokje te wagen

Ieder zijn ding natuurlijk, maar je kan het Netflix moeilijk kwalijk nemen dat ze het breed willen zoeken.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Deze miniserie was ten onrechte nog niet gelinkt:
Ascension (2014)

Alsnog link naar Netflix aangebracht.

Miniserie nu op Netflix: los jij brute moordzaak op een ruimteschip op? - want.nl

(new to uNoGS:2016-02-05)

kappeuter (crew)
geplaatst:
Hoop Nederlands cabaret toegevoegd:

De Partizanen - Welkom in Partizanie
Emilio Guzman - Alle Mensen Verzamelen
Lenette van Dongen - Tegenwind
Najib Amhali - I Amhali
Patrick Laureij - Dekking Hoog
Peter Pannekoek - Zacht van Binnen
Pieter Derks - Spot
Rayen Panday - Niet Verder Vertellen
Rene van Meurs - Even Goede Vrienden
Ronald Goedemondt - Geen Sprake Van
Ronald Snijders - Welke Show
Soundos El Ahmadi - Soundos, Aangenaam
Tim Fransen - Het Failliet van de Moderne Tijd

kappeuter (crew)
geplaatst:
Vanaf 19 juni:

https://www.youtube.com/watch?v=sf8h-L7ohWM

Beats (2019)

Verwacht op Netflix

geplaatst:
kappeuter schreef:

Soundos El Ahmadi - Soundos, Aangenaam

Netflix zou mij moeten betalen, wil ik dit gaan kijken

kappeuter (crew)
geplaatst:
Netflix raakt deal met The CW kwijt | de Lagarde - delagarde.nl

de Lagarde schreef:
Volgens Deadline heeft Netflix hun deal met de Amerikaanse zender The CW niet weten te verlengen.
De website schrijft daarbij wel dat de al op Netflix beschikbare seizoenen van de huidige series van The CW gewoon op Netflix beschikbaar blijven. Het is echter nog niet bekend of ook de toekomstige seizoenen (zo werd The 100 al verlengd met nog een zevende seizoen) en compleet nieuwe series (zoals Batwoman en Katy Keene) in Nederland naar Netflix gaan komen.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Vanaf 31 mei:

https://www.youtube.com/watch?v=y2MsX3sb6ik

Always Be My Maybe (2019)

kappeuter (crew)
geplaatst:
Prachtige documentaire, aanrader:

Struggle: The Life and Lost Art of Szukalski (2018)

kappeuter (crew)
geplaatst:
Films die Netflix mij aanraadt:

Escape Plan 2: Hades (2018) 1,81*
Slender Man (2018) 2,01*
The Hard Way (2019) 2,35*
211 (2018) 2,43*
The Unborn (2009) 2,58*

Gemiddeldes zeggen niet alles, maar het zijn ook niet echt titels die me aanspreken. Eerste deel van Escape Plan vond ik wel vermakelijk en aardig, maar het geflopte STV vervolg sla ik maar over.

geplaatst:
Misschien heeft Netflix in de gaten dat je van slechte films houdt.

kappeuter (crew)
geplaatst:

Ik heb gewoon alle goede films al gezien. Hebben ze alleen nog dit voor me.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Vanaf 31 mei:

https://www.youtube.com/watch?v=dxbCuuc-jp4

Chopsticks (2019)

kappeuter (crew)
geplaatst:
Vanaf 7 juni:

https://www.youtube.com/watch?v=QrOwxPPfzy8

Pachamama (2018)

Van de producent van Kirikou. Ik zie wel wat Ocelot invloeden.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Animeserie, vanaf 28 juni:

https://www.youtube.com/watch?v=g_NlnY0-Osw

plot:
Natsu ontwaakt in een postapocalyptische wereld en ontdekt dat ze cryogeen is ingevroren als deel van een programma om het voortbestaan van de mensheid te garanderen

7SEEDS | Netflix Official Site

geplaatst:
Behoorlijke zooi films verdwijnt met een dag of 4 à 5!

Verdwijnt binnenkort van Netflix Nederland

Gast
geplaatst: vandaag om 00:09 uur

geplaatst: vandaag om 00:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.