menu

Film / Video on Demand / Netflix

zoeken in:
jeroentjuhhhhh schreef:
Heb je aandelen ofzo?

En Starmaster501, welke heb je bekeken? Ik ben zelf nog geen slechte kwaliteit tegengekomen.

Nee sorry! Had iets te snel gekeken, maar kwaliteit is goed!
Aanbod is nogsteeds een minpunt. Dit gaat groeien neem ik aan?

Dat noemen ze wel steeds, ja. Maar alles wat HBO en straks de streamingsdienst van RTL hebben, kan Netflix niet hebben. Dus ze hebben veel concurrentie.

Media Hint kan ik trouwens ook aanraden: Media Hint - mediahint.com Zowel voor Firefox als Chrome te verkrijgen.

Hiermee kom je automatisch op de Amerikaanse Netflix terecht die goedkoper is en met meer content.

Zitten er nadelen aan Mediahint verbonden? Werkt het via proxy servers, DNS of wat moet ik ervan denken? Als ik het Amerikaanse aanbod in 240p moet gaan kijken vind ik het ook niet de moeite waard zeg maar.

Verder vind ik Netflix vooral interessant omdat het op mijn PS3 werkt, dus als daar een mogelijkheid voor bestaat om via een Amerikaans PSN account bijvoorbeeld dit aanbod te krijgen zou dat super zijn.

edit: Voor PS3 (en mogelijk Xbox of andere Mediacenter) gebruikers, voor mij was het slechts een kwestie van DNS instellingen wijzigen en het aanbod nam spontaan toe. Wat die instellingen precies zijn moet je zelf maar uit zien te vinden. Wel een behoorlijke val in kwaliteit (384p) en laadtijd, dus of dat het waard is...

Overigens vind ik Hola - Unblock censored sites with free VPN Proxy & Accelerate your Internet beter werken. Daarmee kun je echt bepalen in welk land je terecht komt. Zo heeft Engeland zelfs wekelijkse updates voor bepaalde series. De laatste Breaking Bad stond er één dag na de uitzending al op.

Ik deel nu sinds een paar weken een Amerikaanse Netflix account met een vriend voor maar €3,- per maand. Het werkt perfect en ik kan films ook gewoon in HD streamen.

Probeer zo een account eens met een vriend te delen zou ik aanraden, aangezien je toch op twee apparaten tegelijk kan kijken.

Snelheid beter via de Engelse? Zo ja, dan ga ik daar even kijken.

Ik heb trouwens na het switchen naar de Amerikaanse Netflix zonder problemen gebruik gemaakt van mijn Nederlandse Netflix account. Denk daarom dat ze puur kijken naar je locatie; mocht je dus in de VS op vakantie gaan, dan zal je waarschijnlijk het Amerikaanse aanbod zien ondanks dat je een Nederlands account hebt.

Ik weet het niet zeker, maar het zou dus mogelijk kunnen zijn om met een goedkoper Amerikaans Netflix account ook gebruik te maken van de Nederlandse versie, mocht je ook Flikken Maastricht en dergelijke willen kijken. Kan ook zijn dat dit in een browser anders is, maar op mijn PS3 lijkt het zo te werken.

Marcellus schreef:
Snelheid beter via de Engelse? Zo ja, dan ga ik daar even kijken.

Je moet het maar even uitproberen. Wat ik altijd doe is overschakelen naar een land en dan de add-on uitzetten, maar Netflix denkt dan nog steeds dat je in dat land bent.

Ik heb trouwens na het switchen naar de Amerikaanse Netflix zonder problemen gebruik gemaakt van mijn Nederlandse Netflix account. Denk daarom dat ze puur kijken naar je locatie; mocht je dus in de VS op vakantie gaan, dan zal je waarschijnlijk het Amerikaanse aanbod zien ondanks dat je een Nederlands account hebt.

Klopt, je krijgt ook een notificatie te zien als je van land verwisselt.

Ik weet het niet zeker, maar het zou dus mogelijk kunnen zijn om met een goedkoper Amerikaans Netflix account ook gebruik te maken van de Nederlandse versie, mocht je ook Flikken Maastricht en dergelijke willen kijken. Kan ook zijn dat dit in een browser anders is, maar op mijn PS3 lijkt het zo te werken.

Jep, je kan zonder probleem overschakelen naar de Nederlandse Netflix met een veel goedkopere Amerikaanse abo.

Als ik iets kijk op netflix is dat vaak in 1080HD, maar als ik tegelijkertijd iets aan het downloaden ben op mijn computer gaat de beeldkwaliteit op en neer tussen 288 SD en 720 HD. Heeft iemand daar nog meer last van. Of nog beter, weet iemand hoe je dat op kunt lossen?

Niet downloaden als je aan het streamen bent of je download tot een minimale snelheid beperken zodat het geen invloed heeft op de kwaliteit.

Ok, dank je. Zal het eens proberen op minimale snelheid en anders gewoon niet downloaden als ik aan het kijken ben.

starbright boy (moderator)
Ik heb het een jaar gratis (zat bij mijn recent aangeschafte TV) en vooralsnog is het aanbod van films behoorlijk beperkt, (geen klassiekers, erg weinig arthouse en al helemaal niks obscuurs), dat van TV -series al heel wat aardiger (Breaking Bad staat er helemaal op, Mad Men, ook een flinke hoeveelheid BBC-series). Maar voor we in de buurt van de VS komen moet er nog heel wat gebeuren. Da's nu een beetje het archief van een groot filminstiuut vergelijken met de videotheek in Terneuzen (als die nog zou bestaan).

Het werkt wel erg goed. Heb gisteren het een en ander zitten kijken en vond de beeldkwaliteit op niveau. Al is het bij sommige oudere TV-series wel een opvallend stuk minder (bij The Shield waar ik door een aflevering heenspoelde viel me dat wel op).

Er wordt wel telkens aan toegevoegd, maar dat gaat druppelsgewijs. Ik hoop op een watervalletje af en toe. In een keer 500 titels van Paramount ofzo.

Ik wil trouwens de films wel even op hun categorie indelen voor ze. Dat lijkt nu vaak nergens op.

Gratis is het leuk om te hebben, maar wil ik volgend jaar ook 7,99 per maand gaan betalen dan moet het aanbod gevoelig beter worden. (Kan de content van wijlen Ximon niet naar Netflix bijvoorbeeld... )

Er komen wel wekelijks nieuwe films bij. Zoals deze week Moon, Lost in Translation en Take Shelter. Het zijn toch wel aardige titels die het aanbod wel goed aanvullen.

Ik heb sinds deze week de Amerikaanse Netflix op mijn laptop geregeld via de Hola manier en dat aanbod is ten opzichte van de Nederlandse Netflix toch wel een heel stuk beter. Veel klassiekers en tevens lekkere 80s horror filmpjes en dergelijke. Waar ik al enigszins ben uitgekeken op de Nederlandse zal het wel even duren aleer ik uitgekeken ben op de Amerikaanse.

aanbod qua films is wel beperkt maar voor de rest wel tevreden. Zijn sowieso serie kijkers.
Maar helaas staan de Mentalist of Ncis er nog niet op.
Voor de actieliefhebber staan er nu niet echt baanbrekende films op. Wellicht alleen een Avengers.

Wat ik heb begrepen (nog niet getest) kan je een abo ook delen. Dus als je een Netflix 4 abo (met 4 actieve streams) neemt van 12,99 kan je dat met vieren delen en kost het je dus maar 3 euro. Het zou dan niet uitmaken of dat allemaal op 1 internetverbinding is. Je kan het dus delen met vrienden of familie, buren, etc.

Klopt, je kan het delen. Je kan zeg maar in een abonnement meerdere accounts aanmaken, zonder er meer voor te hoeven betalen. Maakt niet uit waar die andere mensen dan wonen, werkt voor mij perfect.
Verder ook erg tevreden, staan een paar leuke films op, maar vooral het aantal series is erg hoog. Ze lopen misschien wat achter, zijn niet altijd up-to-date. Maar dat kan ik door de vine

Vind netflix goed, eindelijk een alternatief voor het downloaden. Van series staan vaak de laatste jaren er niet op dat is wel jammer. Mijn televisie is niet smart dus ik kijk via de chromecast dongle van google, dat werkt prima.

starbright boy (moderator)
Overigens heeft Netflix (NL) ook een heel behoorlijk aanbod van (Amerikaanse) documentaires. Niet dat je daarvoor speciaal een abonnement moet nemen, maar ze zijn er wel relatief sterk in.

kappeuter (crew)
Netflix zet Europese expansie voort - NRC Q - nrcq.nl

De videodienst heeft nu vijftig miljoen abonnees, van wie 48 miljoen betalend. Buiten de VS is het aantal Netflix-leden nu 13,8 miljoen, een groei van 78 procent vergeleken met een jaar geleden.

AHWA
Abonnement genomen. Aanbod ziet er op het eerste gezicht wat beter/uitgebreider uit dan My Prime van UPC.

Ik gebruik net als Shinoba ook de add-on hola via chrome. Amerikaanse aanbod is aanzienlijk groter dan het Nederlandse.

AHWA
Bedankt voor de tip. Amerikaanse werkt nu ook op laptop/pc. Helaas is het wat lastiger om ook op de iPad de Amerikaanse te krijgen, of mis ik iets?

kan je het op de Wii ook zo instellen dat je de Amerikaanse versie krijgt? En zo ja hoe regel je dat precies?

Er zijn toch aardig wat klassiekers naar mijn mening. Zo zag ik The Godfather, Pulp Fiction, etc (niet de minste films, lijkt me)

Qua series zit het goed.

Tuurlijk mag het aanbod wat verbeterd worden, maar voor die paar euro's hoor je mij niet klagen

jokemeistah schreef:
Er zijn toch aardig wat klassiekers naar mijn mening. Zo zag ik The Godfather, Pulp Fiction, etc (niet de minste films, lijkt me)

Films die de meeste filmliefhebbers wel al gezien hebben.

wel Lord of the Rings deel III maar de andere delen niet.
Godfather deel I&II wel deel III niet.

Volgende maand zou het in ieder geval in België komen. Ik neem wel een abonnement denk ik, vooral om wat grotere films te kunnen kijken zonder altijd alles te moeten downloaden. Voor 9EUR/maand kan je niet sukkelen en hoe meer ik via Netflix kan zien, hoe minder illegaliteit erbij zit.

Wat ze niet hebben though ... jammer maar helaas, dat gaat nog steeds via andere kanalen.

Sluit me volledig aan bij Onderhond. Merk vooral bij wat oudere series die ik nog eens moet bekijken. Ipv alles te kopen of te downloaden kan je nu gewoon meteen gaan zitten en aanzetten.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:13 uur

geplaatst: vandaag om 18:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.