- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Films met een sadistisch einde
Films met een sadistisch einde
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
Ik zoek geen films in de trend van "Saw" en "Hostel" die gedurende de hele film sadistisch zijn want die heb je al genoeg.
Ik zoek juist films die qua sfeer gematigd zijn, maar die sadistisch aflopen, zodat het sadisme eigenlijk als een verrassing komt. Wie kent er een paar van zulke films?
Mijn voorbeelden:
1. Sister my sister
2. Casa dalle finestre che ridono (Pupi Avati)
kappeuter (crew films)
-
- 72623 berichten
- 5779 stemmen
Als we die hier gaan noemen is het geen verrassing meer toch?!
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
Als we die hier gaan noemen is het geen verrassing meer toch?!
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
No Country for Old Men. Niet het uiterste einde, maar het loopt wel degelijk sadistisch af.
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
Bedankt voor jullie goede suggesties. Weet iemand nog een paar titels?
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
Bedankt allemaal! De film "The Mist" heeft me op het idee van dit Topic gebracht. "Funny games USA" ga ik volgende week zien.
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4460 stemmen
Eén van de meest sadistische eindes aller tijden: Avere vent'anni
sacha77
-
- 111 berichten
- 198 stemmen
Irreversible (2002) Maar het Sadistische einde zit aan het begin.
Home Movie (2008) Alhoewel ik een erger einde had verwacht.
Ook de Godfather trilogie mag niet aan dit lijstje ontbreken.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Bijna alle films van Shion Sono
Straw Dogs
sinterklaas
-
- 11634 berichten
- 3220 stemmen
Najah Sadistische einde. Maak er maar gewoon schokkende einde van.
Maar vond bv het einde van The Last Exorcism een van de gruwelijkste misselijkmakenste eindes die ik gezien heb.
Verder idd ook Funny Games, Eden Lake, A Serbian Film, The Strangers, Midnight Meat Train, Inside, Haute Tension, Irreversible (begin dan).
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11454 berichten
- 4880 stemmen
Het heerlijk zwartgallige Cargo 200
sinterklaas
-
- 11634 berichten
- 3220 stemmen
Stom om deze vergeten op te noemen: Saw 6, ook een van de vreselijkste eindes die ik heb gezien.
brujeria
-
- 215 berichten
- 0 stemmen
Stom om deze vergeten op te noemen: Saw 6, ook een van de vreselijkste eindes die ik heb gezien.
sowieso 1 van de vreselijkste films die ik ooit heb gezien
sinterklaas
-
- 11634 berichten
- 3220 stemmen
In ieder geval beter dan Zaag 5.