• 12.336 nieuwsartikelen
  • 166.302 films
  • 10.741 series
  • 30.960 seizoenen
  • 624.057 acteurs
  • 195.132 gebruikers
  • 9.113.700 stemmen

de NL multiculti komedie

zoeken in:

kos

• 46281 berichten
  • 8562 stemmen

Dan maak je het wel heel theoretisch.

Er is geen enkele onderzoeker die zomaar een hypothese produceert en dan daar naar toe gaat werken.

Als je dan al van kernaannames uitgaat staan die totaal niet in verhouding met wat hier als 'kernaannames' geproduceerd worden natuurlijk.

Dan kun je alles wel als kernaanname betitelen.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8410 stemmen

kos schreef:

Dan maak je het wel heel theoretisch.

Er is geen enkele onderzoeker die zomaar een hypothese produceert en dan daar naar toe gaat werken.

Anders vaak zo toegepast, met behoorlijk wat succes.

Naar een hypothese toewerken qua onderbouwing, met bevestiging als doel, lijkt me ook niet zo verstanding. Maar het schrijven van een paper/artikel/publicatie draait mijn inziens in de kern toch om het verwerpen of bevestigingen van de hypothese met voldoende (vernieuwende) onderbouwing.

kos

• 46281 berichten
  • 8562 stemmen

Er zijn verschillende soorten onderzoek. Dit paper is duidelijk niet geschreven met in het achterhoofd het toetsen van een hypothese lijkt me.

Moet je je voorstellen dat men aan het einde zou concluderen 'er is geen enkele onderzochte sociale of maatschappelijke parameter die een correlatie toont tussen de multiculturele post-9/11 onrust en de Nederlandse film'.

Dan denkt de docent ook: had het dan niet geschreven. .

mikey

• 28628 berichten
  • 5039 stemmen

kos schreef:

Ligt aan de stelling: als in de maatsschappij of in bepaald wetenschappelijk gebied een behoefte is aan een antwoord op een bepaalde stelling mag je uiteindelijk best concluderen dat de stelling niet opgaat. Achteraf.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8410 stemmen

kos schreef:

Je gaat lekker kort door de bocht, zeker als je dat hele verhaal terug brengt tot zo'n minimale hypothese, maar het gebeurd weldegelijk en ook erg goed.

Lijkt me overigens verstanding om niet hier daar verder over te discussiëren aangezien het nogal off-topic is.

Quido

• 14638 berichten
  • 6058 stemmen

kos schreef:

Zoals ik het dus begrijp werk je naar een vooropgestelde conclusie en zoek je de bronnen en gegevens daarbij.

Nee, je formuleert een hypothese, leest je in, zoekt achtergrondinformatie en gaat aan het werk. De bronnen die wij verzameld hebben spreken het door ons geschetste beeld niet tegen (zoals ook mag blijken, het is daarop gebaseerd). De hypothese die ten grondslag lag aan ons onderzoek was dat er een verband bestaat tussen de maatschappelijke context en de representatie van de MC-samenleving in de Nederlandses film. Vanaf dat uitgangspunt zijn we vertrokken.

Ik ben nu natuurlijk wel erg benieuwd naar de beoordeling! .
Een 8, dus zo onwetenschappelijk zal het niet zijn geweest

kappeuter (crew films)

• 73781 berichten
  • 5869 stemmen

Multiculti-komedies zijn nu een verboden vrucht - NRC

NRC schreef:

De multiculti-komedie domineert opnieuw de Nederlandse bioscoop. Meest recente releases zijn Bon Bini: Bangkok Nights en De Tatta’s 2. Het genre heeft een andere functie dan twintig jaar geleden.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.