- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Comicverfilmingen
Comicverfilmingen
Flipman
-
- 6395 berichten
- 1069 stemmen
Catwoman zuigt als de t*ring! 'k Wil die film niet eens zien!! Ze maken er een heldin van, terwijl ze eigenlijk inbreekster is!Ze geven haar een andere naam, achtergrond, huidskleur en waar blijft Batman? Hij is in zekere zin mede verantwoordelijk voor Catwoman als je de strips leest, want ze baseert haar kostuum op dat van hem!
En bij nader inzien is Daredevil ook niet zo super...
The Crow is een van de beste stripverfilmingen die ik heb gezienen Superman... tja, deze film klopt heel erg met de comics en is net als de strips (zeker die uit die tijd, rond '78) zelf hoogst vermakelijk!
En dan hebben we het nog niet over Batman Begins gehad, DE Film Van Volgend Jaar! Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat ie gaat Zuigen Als De Nete! Als dat wel gebeurt, zal ik er hoogst persoonlijk voor zorgen dat er koppen gaan rollen...! Want NOG een slechte Batmanverfilming kunne ze een DieHardFan als ik niet aandoen...
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Vroeger op de lagere school zei de meester altijd, dat veel strips lezen slecht was voor je taalgebruik.... Zou hij toch nog gelijk krijgen?
Flipman
-
- 6395 berichten
- 1069 stemmen
Eh... meestal bevatten comics nogal gekuisd taalgebruik, dus ik neem aan dat mijn grove taalgebruik een andere oorzaak heeft...
Maar Dustyfan, wil jij ook je mening geven over je favoriete en slechtste stripverfilmingen?
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Vroeger op de lagere school zei de meester altijd, dat veel strips lezen slecht was voor je taalgebruik.... Zou hij toch nog gelijk krijgen?
De leukste van de dag...
Ernstig nu. De beste? Ik heb echt geen favorieten, daar het grootste gedeelte echt ondermaats zijn (misschien wel The Crow).
De slechtste? Voor mij ingetwijfeld de Inspector Gadget-films naar de tekenfilserie uit de jaren '80. Het is echt jammer van het talent van de acteurs: ze deden hun best, maar het valt echt wel op dat zij moeilijk konden geloven in deze ondermaatse prent uit de Disney-fabriek.
Onderhond
-
- 87213 berichten
- 11968 stemmen
Favoriete typische comic book verfilming: Casshern (3.5* denk ik).
Favoriete tekenfilm van een comic book : Tonari no Yamada-kun.
Favoriete live action comic book verfilming : Blue Spring.
De rest valt in de categorie ondermaats, The Crow als enige uitzondering denk ik.
Gedroomd project. Ishii, Tsukamoto of Aronofsky die Blame! verfilmen.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Maar Dustyfan, wil jij ook je mening geven over je favoriete en slechtste stripverfilmingen?
Dan ben ik snel uitgekletst...
Ik heb Spiderman II gezien en er niet veel aan gevonden.
Wel erg vermakelijk vond ik "Astérix & Obélix: Mission Cléopâtre" uit 2002 en de tekenfilmversie hiervan (Astérix et Cléopâtre) uit 1968.
Volgens mij heb ik niet meer stripverfilmingen gezien.
Onder de strips zijn 'Fokke & Sukke' en 'Guust Flater' mijn favorieten en wat mij betreft moeten dat vooral strips blijven.
Flipman
-
- 6395 berichten
- 1069 stemmen
Favoriete typische comic book verfilming: Casshern (3.5* denk ik).
Favoriete tekenfilm van een comic book : Tonari no Yamada-kun.
Favoriete live action comic book verfilming : Blue Spring.
De rest valt in de categorie ondermaats, The Crow als enige uitzondering denk ik.
Gedroomd project. Ishii, Tsukamoto of Aronofsky die Blame! verfilmen.
Goh, dat zijn nogal wat titels die me, behalve The Crow, helemaal niks zeggen! Maar dat is niet erg, ik ben blij dat er mensen zijn die hier hun mening over willen geven.
Ik neem aan dat de meeste titels die hier staan Mangatitels zijn, Onderhond?
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Heb het eigenlijk niet zo op comicverfilmingen. Heb ook weinig met superhelden zoals Batman of Daredevil. Beste comicverfilming die ik ken is toch wel The Crow, hoewel de X-Men films ook wel erg goed zijn Toch vind ik het wel jammer dat het tegenwoordig hip is om álle strips te verfilmen. We zijn in ieder geval nog lang niet van de comicverfilmingen af.
Flipman
-
- 6395 berichten
- 1069 stemmen
En ik neem aan dat jij vind dat dit genre uitgebuit wordt, Chainsaw? Ik moet toegeven, ik ben dol op comics, maar ik denk dat de hype nu wel erg overdreven wordt.
Dat wil niet zeggen dat de hype op mag houden VOORDAT Batman Begins in de bioscoop is geweest. Maar ergens begin ik wel bang te worden dat, hoewel ik veel goeie dingen over deze film heb gehoord, de film ook zo'n standaard comicverfilming wordt, zoals degenen waarmee we de laatste vier, vijf jaar platgebombardeerd worden.
Batman is echter zo cool, dat ik wel vind dat de volgende film met kop en schouders boven alle andere films uit moet steken...
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
En ik neem aan dat jij vind dat dit genre uitgebuit wordt, Chainsaw?
Het lijkt me wel tijd voor iets nieuws, iets fris, iets origineels, ja.
Ach ja, het niveau van Batman & Robin kan hij in ieder geval met gemak overtreffen
Flipman
-
- 6395 berichten
- 1069 stemmen
Ja, dat is ook helemaal niet moeilijk, dat was ook een boutfilm!Maar je hebt nog steeds de twee Burtonfilms, met Michael Keaton in de hoofd en titelrol, nog niet gezien!
Ik kan niet zeggen dat je je daarvoor moet schamen, hoe graag ik het ook zou willen. Ik heb zelf ook nog veel te veel films niet gezien, maar qua sfeer zijn de Burtonfilms echt meesterlijk, dat kan ik je wel vertellen!
kappeuter (crew films)
-
- 72618 berichten
- 5778 stemmen
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Regisseur Joon-ho Bong van o.a. Gwoemul is momenteel bezig met het verfilmen van de Franse sci-fi comic Transperceneige, dat Snowpiercer gaat heten. Namen als Jamie Bell, John Hurt, Ewen Bremner en Tilda Swinton maken er sowieso geen gering project van.
kappeuter (crew films)
-
- 72618 berichten
- 5778 stemmen