menu

De Site / Gebruikers / Slechtste bioscoop ervaring(en)

zoeken in:
Menni
Phooze schreef:

Ik vind vrijende mensen ook altijd sfeervol, zeker op een piano

Ligt eraan bij welke film he. Bij The Pianist had het inderdaad erg sfeerverhogend gewerkt.

Ik had The Pianist gelijk nog hoger in mijn top 10 gezet...

Phoenix schreef:

Ik ook niet echt . Krijg je als je in de beschaafde wereld woont .

Ik heb ook nooit last, alleen die gozer naast me altijd. Die is IRRITAAANTTT...

neo (crew)
Ik ben voor zover ik weet een keertje weggelopen en dat was bij Dreamcatcher om andere redenen dat wel Het meest dat ik mij ooit heb zitten ergeren was op 15 mei bij Reloaded toen een irritant figuur naast mij zijn mond niet dicht wou houden, maar goed dat was ook maar voor een mintuutje
Afgelopen zaterdag weer een zo iemand die zei dat ''ie in de bios zat'' over de telefoon

Dustyfan
Wat een boel bioscoop-leed. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Misschien is dat het voordeel van een klein Geldrs dorpje, dat je nog rustig naar de bioscoop kunt.
Zelf ben ik 1 keer weggelopen bij een film: The breakfast club. Ik moet overgeven en dat kwam door de film!

stinissen (crew)
[quote]Dustyfan schreef:
Wat een boel bioscoop-leed. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Misschien is dat het voordeel van een klein Geldrs dorpje, dat je nog rustig naar de bioscoop kunt.
Zelf ben ik 1 keer weggelopen bij een film: The breakfast club.
(quote)

Wat is er mis met deze prachtige film??

ik kan me heel goed voorstellen dat the breakfast club té confronterend is. Of dat je een grote hekel krijgt aan de wijze waarop sommige dingen behandeld worden (d.m.v. stereotypes).

Dustyfan
Misschien dat het toch een verkeerd biertje was...? Ik heb echter een erg selectief geheugen. Films die ik niks vind vergeet ik gelukkig heel snel.

Ik vind het allemaal heel erg meevallen. Ik ga ongeveer 2 keer per maand naar de sneak in Doetinchem (een grotere 'stad' dan bijvoorbeeld Zevenaar) en heb me tot nu toe uitermate zelden geërgerd aan medebezoekers. Natuurlijk is de Snuifnerd (©) er wekelijks bij, maar hej.. die kan er ook niets aan doen.

Ben nu een beetje de bioscopen in Amsterdam aan het verkennen en hoewel ik de echt 'beruchte' zalen nog niet of nauwelijks heb bezocht, heb ik ook daar nog niks vervelends meegemaakt.

Conclusie: nobody fucks with Goodfella! :evil (of heb ik gewoon mazzel..? )

Ik ga zelf ook regelmatig naar de sneak in Leuven, en over het algemeen is het daar zeer goed toeven, enkele uitzondering daargelaten.

Een paar jaar geleden hadden we bijvoorbeeld "The Straight Story" in de sneak, en er zaten een paar wijven (pardon my French) die er na twee minuten al geen bal meer aanvonden en dus besloten om het dan ook maar voor de rest van de zaal te gaan verzieken. Gelukkig waren er toen een paar mensen die vrij kordaat optraden en de grieten meteen de zaal uitbonjourden. Ze kregen zelfs applaus, heerlijk was dat.

Verder heb ik ondervonden dat de meesten mensen meestal niet beseffen dat ze enorm veel lawaai maken (op welke wijze dan ook), en als je ze er één keer vriendelijk op wijst, houden ze zich over het algemeen verder wel rustig. Behalve dan dat ene jochie die het leuk vond om tijdens "Daredevil" heel hard te gaan zitten kraken met een zak chips, en me nog een grote bek gaf toen ik hem vroeg of hij alsjeblieft wat beschaafder wilde eten. Ik geloof dat hij zich best wel te pletter schrok toen ik gewoon opstond en hem vroeg of hij liever de rest van de avond met die zak over z'n hoofd wilde zitten. Ik heb hem de rest van de film niet meer gehoord. En ik geniet er nog van.

Tot slot nog even een citaat van een bekende persoon van wie me de naam nu even niet te binnen schiet:

"What's the worst thing about going to the movies?"
- "The audience, man. The fucking audience!"

Menni
Verbaal reageren of zelfs opstaan wil inderdaad nogal 's helpen, maar ik merk wel dat ik er voorzichtiger in ben geworden sinds er zo nu en dan een verhaal opduikt over een getrokken mes of andere minder vrolijke dingen. Kreeg laatst nog een verslag van iemand te lezen die stevige bedreigingen naar z'n kop kreeg toen 'ie vriendelijk doch dringend had verzocht of het wat stiller kon.

Overigens betreft het nog altijd uitzonderingen hoor, maar ik heb wel het idee dat ze steeds vaker voorkomen.

Da Jando schreef:

Komt er geen Movie Meter bioscoop? Alleen voor leden en discussies na afloop

Moet dat niet Bioscoopmeter worden??;-)

De bioscopen hier in Zwolle bevallen me redelijk goed.. enige was een keer dat 2 mensen op elkaar in gingen slaan, maar dat was opzich niet erg want dat was toch nog voor de film (2fast2furious). Kwam de zaal vast iets in de stemming:-)
Verder was er een keer zo'n figuur bij een sneak die de stoel links en rechts van hem vrij wou hebben.. mochten geen mensen gaan zitten.. Had ik verder geen last van, maar er werdt wel snel wat van gezegt.

Maar over het algemeen.. dik tevreden over de bioscopen in Zwolle

Faramir schreef:
(quote)

Moet dat niet Bioscoopmeter worden??;-)

De bioscopen hier in Zwolle bevallen me redelijk goed.. enige was een keer dat 2 mensen op elkaar in gingen slaan, maar dat was opzich niet erg want dat was toch nog voor de film (2fast2furious). Kwam de zaal vast iets in de stemming:-)
Verder was er een keer zo'n figuur bij een sneak die de stoel links en rechts van hem vrij wou hebben.. mochten geen mensen gaan zitten.. Had ik verder geen last van, maar er werdt wel snel wat van gezegt.

Maar over het algemeen.. dik tevreden over de bioscopen in Zwolle

Ik vind zelf De Kroon het fijnst,De nieuwe Buitensooos heeft een vervelende grote zaal aangezien bijna iedereen op het zelfde niveau zit.Bij de wat kleinere zaal hadden we tijdens The 2 Towers het gordijn half over het scherm hangen erg irritant dus.
Verders vind ik dat de films op onmogelijke tijden worden gedraaid,als je op zaterdag naar de vroege voorstelling wilt moet je er meestal al om 18.30 zijn,en de late voorstelling is bij een lange film bijna een nachtelijke trip.
Ik was pas geleden in Den Haag naar Pathé gweest en daar kun je ook s'middags naar de film hebben we Reloaded gekeken,aangezien we in Den Haag ook gauw uitgekeken waren.Het zou fijn zijn als Zwolle dat ook had.

Ik hoop dat dit toegestaan wordt, voorzover ik zag, bestaat dit topic nog niet. Want ja, je hebt mooie bioscoop ervaringen, maar er zijn toch ook beslist slechtere ervaringen met de bioscoopfilms die je ziet. Lijkt me.

Topic lijkt me ook zeer legit. Mijn slechtste ervaring is zonder meer The Black Dahlia, met een groepje ketende pubers in de zaal. Popcorn smijten, schelden, the whole she-bang .

Reinbo
Opera Jawa tijdens het IFFR, daar leek het wel alsof het geuidspoor niet goed onder de kop zat. Geluid ging alle kanten op en klonk vreselijk. Film was ook zo slecht, dat het me niet eens verbaasd had als het zo hoorde.

De nieuwe Rambo. Het beeld stond niet goed en het resultaat was dat je alleen de onderkant van de film zag. Gelukkig werd dit na een 10 minuten toch wel goed gezet maar het was ontzettend storend.

The Village. Wat waren de trailers tof, wat was de ervaring kut.

Alexander. Was er samen met een maat heen en we wilden in de pauze eigenlijk al gaan. Maar toch nog maar uitgekeken. Saaiheid 1e klas.

Ik ga niet overdreven vaak naar de bios. Ik kies meestal de paar films uit waarvan ik vaak wel al weet of ik ze leuk ga vinden. Soms valt iets dan toch nog tegen (James Bond: Quantum of Solace bv), maar het is maar minimaal.

IcU
Lijkt dit topic niet te veel op dit topic?

IcU schreef:
Lijkt dit topic niet te veel op dit topic?

Mwah, er is toch duidelijk een verschil.

Verder kom ik in dit topic eigenlijk niet verder dan het klassieke riedeltje over andere bioscoopbezoekers die zich misdroegen. Bij Juno hebben een groep jongeren vanaf de reclame's tot aan de aftiteling geschreeuwt, zonder ook maar te proberen naar de film te kijken. Vreselijk irritant.

nachtbraker
Ik zat bij die film waar Brad Pitt jonger word,benjamin button-film,naast een koppeltje.
Het wijf zat naast me en die maakte echt serieus minstens 1x per minuut een opmerking naar d'r vriend over de film.
Ze herhaalde zinnen,gaf d'r commentaar of als ze iets mooi vond zei ze het en ook opmerkingen als saai interieur en kijk die auto,echt alles zei ze,en ze had een knie die maar bleef knikken,was echt irritant..
Op een gegeven moment zitten dan m'n gedachtten niet meer bij de film maar bij die temijer.
Zaal was vol dus verplaatsen geen optie,
In de pauze heb ik er wat van gezegt,natuurlijk kreeg ik commentaar maar ik beloofde haar dat als ze doorging ik haar een hele vervelende 2e helft ging geven en het hielp redelijk.

Elke bezoeker krijgt de buurman/buurvrouw die hij of zij verdient, als ik je betoog zo lees.

nachtbraker
Ja ok,wat jij wilt.

Pastichio Rocker
Mwah, mensen die de hele tijd zitten te lullen zijn toch wel irritant. Helemaal als het over andere dingen gaan dan de film. Sommige bioscoopbezoekers doen net alsof het een theekransje is. Bek houden en kijken.

Ik heb aardig wat slechte bioscoopervaringen, maar met stip op 1, de film Ali met Will Smith.

2. Mortal Kombat. Een paar van die kutkinderen die constant zaten te bleren jaa dat is die, nee dat is die... Later dacht ik wel, wat bezielde mij eigenlijk om naar Mortal Kombat te gaan. Een groot vraagteken in mijn leven.

3. En bij diverse films huilende baby's. Zorg voor oppas of ga niet naar de bioscoop! Maar wat ook vermoeiend is, zijn mensen die ruzie gaan maken tijdens de film.

Dit jaar op het IFFR Film ist. a Girl & a Gun, op voorspraak van mede user Wouters (nog bedankt maat! ). Anderhalf uur lang me zitten ergeren aan ongekend lelijke beelden uit films van de jaren '20, willekeurig door elkaar gehusseld. Ondersteund door slaapverwekkende ambient muziek. Poeh, dat duurde lang...

kos
Ik kan me eigenlijk geen slechte bioscoopervaring herinneren... en ik ben toch al heel wat geweest.

Of het moet Die Hard 2 zijn in Denemarken, waar ik al 40 uur wakker was en niet meer wakker kon blijven, maar daar kon de film of bios ook weinig aan doen.

neo (crew)
Enkele offtopic berichten verwijderd.

Mijn slechtste bioscoop ervaringen dateren van lang geleden.

Een daarvan speelde zich af in een Zuid-Limburgs dorpje, Bocholtz, in 1962 als ik mij niet vergis.

Daar was ik, na een langdurige,omslachtige busreis terecht gekomen, met het doel er de film 'Tarzan the Magnificent' te gaan zien.
Door de niet echt goed op de filmvoorstellingstijden aansluitende bustijden arriveerde ik er lang voordat de film begon.
Dat was geen pretje, want het was een koude winterdag, en het dorp leek op die zondagmiddag zo'n beetje uitgestorven, dus ergens gaan opwarmen zat er niet in.

Eenmaal binnen de bioscoop,met de inventieve naam 'De Witte Bioscoop', bleek die voorzien te zijn van primitieve stoelen, maar dat was niet het ergste.
Door het dak, dat was voorzien van golfplaten, viel het licht van buiten rijkelijk binnen door vele kieren en gaten!
Toen de zaallichten doofden bij het begin van de film bleef het bijna even licht als ervoor.

De apotheose moest echter nog komen.
Zoals ik destijds wel vaker deed sprak ik de bioscoopeigenaar na afloop van de voorstelling aan, ten einde een aantal filmfoto's voor mijn verzameling te kunnen bemachtigen, tegen betaling.
Normaliter lukte dat zo goed als altijd elders.
En aanvankelijk leek het er op dat het ook deze keer zou lukken.
De man beloofde "zo meteen" terug te komen, want hij moest "even naar huis" (hij woonde dichtbij de bioscoop)
Ik heb hem echter nooit weer gezien.
Na een uur koukleumen gaf ik het uiteindelijk op.
Aardig kontrast ook, van de Afrikaanse zon, in die Tarzan film, regelrecht de vrieskou van het Limburgse dorpje in.
Nóg een (verwarmde)bus voorbij laten gaan leek mij echt teveel van het goede.
De ' Witte Bioscoop' heb ik daarna ook nooit meer bezocht trouwens.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:09 uur

geplaatst: vandaag om 06:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.