menu

De Site / Gebruikers / Slechtste bioscoop ervaring(en)

zoeken in:
Zoals Reinbo gewoon doordeweeks overdag gaan. Wel eens helemaal alleen in de zaal gezeten, heerlijk rustig! Laatst nog moederziel(!) alleen gezeten bij Two Mothers.

Verder heb ik ook geen keus. De kleinere bioscopen draaien alleen "arthouse films", dus voor de normale bioscoopfilms kan ik nergens anders heen. Wolff in de Euroborg vermijd ik sowieso, troosteloze ambiance eromheen.

Nick Theunis schreef:
(quote)

Inderdaad. Dat vervelend volk blijft maar komen. Ik heb in Maastricht dingen meegemaakt - iemand bekogelen met popcorn, jointje roken in de zaal (destijds wel Minerva, wellicht hebben ze nu een strenger beleid) - dat ik nog maar zelden naar die bioscoop ga. Ik ga veel liever naar Lanaken (lekker rustig en een kleine bioscoop), dan wel Maasmechelen. Op de een of andere manier zijn de Belgen wat sympathieker...

Euroscoop heb ik ook zelden problemen meegemaakt. Minerva/Pathe aan de lopende band. Vaak ergernissen onder bezoekers door de vaste plekken. Plus de prijzen lopen daar de spuigaten uit, dik 9,50 terwijl je in Lanaken 7,- kwijt bent.

Of gewoon net als mij in een boerengat gaan wonen. Doordeweeks in de avond zit je ook al snel in je eentje, zelfs premieres kan je op donderdag in alle rust meepikken.

Elineloves schreef:
(quote)

Euroscoop heb ik ook zelden problemen meegemaakt. Minerva/Pathe aan de lopende band. Vaak ergernissen onder bezoekers door de vaste plekken.

Eerst onaangekondigd door Pathé gedaan bij de 2e keer dat ik naar Avatar ging. Toen was ik pissed off omdat mijn zes vrienden en ik allemaal verspreid door de zaal zaten zonder dat we dit wisten, maar nu het al een aantal jaar werkt is het echt ideaal.
Ik heb bijvoorbeeld gisteren al voor donderdagavond een premiere voorstelling gereserveerd, de beste plekjes. Nu hoef ik ook niet een half uur voordat de zaal open gaat te dringen voor de deuren en sprinten naar een goede plek! Zit er iemand op mijn plek? Dan kan ie lekker oprotten

rep_robert schreef:
(quote)

Eerst onaangekondigd door Pathé gedaan bij de 2e keer dat ik naar Avatar ging. Toen was ik pissed off omdat mijn zes vrienden en ik allemaal verspreid door de zaal zaten zonder dat we dit wisten, maar nu het al een aantal jaar werkt is het echt ideaal.
Ik heb bijvoorbeeld gisteren al voor donderdagavond een premiere voorstelling gereserveerd, de beste plekjes. Nu hoef ik ook niet een half uur voordat de zaal open gaat te dringen voor de deuren en sprinten naar een goede plek! Zit er iemand op mijn plek? Dan kan ie lekker oprotten

Lijkt me eerlijker dat iemand die wel de moeite neemt een half uur van te voren te komen de beste plekken mag uitzoeken. Vaste plekken zijn waardeloos. Van die figuren die dan tijdens de reclames en trailers binnen komen zetten en dan nog mensen van 'hun' plek durven te sturen. Niks mis mee om mensen gewoon op het moment dat ze de zaal ingaan hun plekje te laten kiezen.

Mee eens, daarom ook blij met mijn lokale bios. Zo storend idd die mensen die laat binnenkomen. Net zo asociaal als die mensen die de bioszaal tijdens de film verlaten. Ugh.

Montorsi schreef:
(quote)

Lijkt me eerlijker dat iemand die wel de moeite neemt een half uur van te voren te komen de beste plekken mag uitzoeken. Vaste plekken zijn waardeloos. Van die figuren die dan tijdens de reclames en trailers binnen komen zetten en dan nog mensen van 'hun' plek durven te sturen. Niks mis mee om mensen gewoon op het moment dat ze de zaal ingaan hun plekje te laten kiezen.

Oftewel, je krijgt dikke hordes mensen voor de zaal die aan het wachten zijn. Dat is iets wat de Pathé ook niet meer wilde hebben, het leek soms wel een koopjesjacht bij wijze van. Stond je daar een half uur voordat de zaal open ging al in een dikke massa te wachten en als de deur open ging was het dringen geblazen. En ik overdrijf hier echt niks aan hoor.

Daarnaast moet ik met mijn Unlimited kaart sowieso een half uur van tevoren aanwezig zijn, anders vervalt mijn reservering. Dus dat verhaal gaat ook niet op voor de meeste mensen. Zie het ook weinig gebeuren dat mensen te laat binnen komen, niet meer dan toen het nog op de oude manier ging.
Nee, genummerde plekken zijn sowieso veel beter. Bij een middag/ochtend voorstelling gaan mensen overigens gewoon zitten waar ze willen. Dan doen "we" niet moeilijk vaak, omdat de zaal vaak toch leeg is.

Beetje raar dat je het niet logisch vindt, maar in feite is het net zo als in een restaurant. Dan wil je toch ook die zekerheid hebben van een (leuk) plekje? Of moeten de beunhazen die vroeger langs zijn gekomen ook voorrang krijgen dan? Of bij de kapper...

rep_robert schreef:
(quote)

Oftewel, je krijgt dikke hordes mensen voor de zaal die aan het wachten zijn. Dat is iets wat de Pathé ook niet meer wilde hebben, het leek soms wel een koopjesjacht bij wijze van. Stodn je daar een half uur voordat de zaal open ging al in een dikke massa te wachten en als de deur open ging was het dringen geblazen. Daarnaast moet ik met mijn Unlimited kaart sowieso een half uur van tevoren aanwezig zijn, anders vervalt mijn reservering. Dus dat verhaal gaat ook niet op. Nee, genummerde plekken zijn sowieso veel beter. Bij een middag/ochtend voorstelling gaan mensen overigens gewoon zitten waar ze willen. Dan doen "we" niet moeilijk vaak, omdat de zaal vaak toch leeg is.

Tja ik vind wachten redelijk normaal als het druk is, maar het is een nadeel wat je dan hebt, drukkere rijen. Dat weegt ruimschoots op tegen het feit dat je -als je het mij vraagt- meer recht hebt op een goeie plek als je ruim op tijd verschijnt, dan wanneer je toevallig al een week van tevoren bepaald had dat je naar de film wilde (en dan vaak op het allerlaatste moment nog binnen komen kakken en over iedereen heen stappen die wel op tijd waren, en nog even wat mensen van je plek sturen etc). Ook erg lullig is dat je dan overal losse lege plekken krijgt in de zaal waar dan groepjes zich over uit moeten splitsen. Gewoon vrije plekken en iedereen schuift netjes aan. Filmfestivals hebben wel bewezen dat dit een veel effectiever systeem is. Vaste plekken werkt alleen nog als je mensen hun plek gaat wijzen, en dat gebeurt niet.

Die vergelijking snijdt verder weinig hout, aangezien je restaurants en kappers reserveert omdat de kans groot is dat je anders voor niks komt.

In hoeverre heb je recht op een betere plek als je eerder bent? Ik reserveer elke maandag voor de premiere op donderdag. Dan ben ik er veel eerder bij dan de shoppende mensen die toevallig een biosje mee willen pikken en per toeval een half uur te vroeg zijn... Ik vind dat ik dan recht heb op de beste plek dan mensen die ter plekke even besluiten om een biosje te pakken!!

En zoals ik al zei ben je er ook altijd op tijd omdat je minimaal een half uur van tevoren je reservering moet ophalen. Het grootste verschil is dat je gewoon relaxed aan een tafeltje kan bijkletsen met je vrienden en niet in een massa mensen moet wachten tot dat die klote deuren open gaan omdat je niet ergens bovenin de zaal wilt eindigen. Het is veel gemoedelijker dan het irritante gedrang dat je eerst had.

Het aanschuif principe is verder vreselijk. Mensen laten expres stoelen ertussen zitten omdat ze niet naast iemand anders willen zitten, waardoor er onlogische gaten ontstaan en mensen continu vragen of je wilt doorschuiven omdat er door die gaten aan de zijkant een tekort aan plekken is ontstaan voor groepen/groepjes. Hoe vaak moest ik wel niet een stoel opschuiven hierdoor. Nu heb je dat nooit meer.

Filmfestivals zijn compleet anders. Dan heb je standaard te maken met filmliefhebbers en weinig dagjesmensen die de "(ongeschreven) regels" in de bioscoop (onbewust) aan hun laars lappen.

Ik vind dat als je de moeite neemt op tijd voor een afspraak te verschijnen dan wel een privilege verdient ja. Of dat nou toevallig is of niet, jij bent vroeg gekomen om oa goed te kunnen zitten. Dat lijkt me dus eerlijker dan figuren die toevallig wel besteld hebben/kaartje gekocht hebben en dan tot 5 minuten na de aanvangstijd op een playstation blijven spelen en dan hun plekken gaan opeisen in de zaal waar uiteraard al mensen zijn gaan zitten.

Ik snap niet wat je met dat aanschuiven bedoelt, maar de bedoeling is juist dat je juist geen stoelen ertussen houdt. Dat is nou net het risico als je mensen online hun kaartjes laat kopen en de plekken zelf laat kiezen.

Filmfestivals zijn compleet anders. Dan heb je standaard te maken met filmliefhebbers en weinig dagjesmensen die de "(ongeschreven) regels" in de bioscoop aan hun laars lappen.

regels die de bioscopen ze juist zelf opleggen.

Dan gaat het er in Rotjeknor anders aan toe dan in Groningen

Dus als ik om half zes in een restaurant kom mag ik op gereserveerde plekken gaan zitten omdat vroeg verschijnen een privilege is? Wat een onzin!
En als je vroeg in de bios komt is er ondanks de gereserveerde plekken altijd wel plaats. Mensen die reserveren zijn er eerder bij en zijn juist vaker sneller aanwezig dan de mensen die ter plekke even besluiten om naar de bios te gaan.

Reserveren = netjes. Onbeleefd volk dat vaak laat binnen komt zijn juist de mensen die niet reserveren. Ik ga al vier jaar elke week minstens 2 keer naar bios. Ik heb het gewoon zien veranderen. Ten goede!! Het was altijd een chaos en nu niet meer.

Trouwens, wie spelen die kiddy games nou op de Playstation?Juist, kinderen!! Koppeltjes en volwassen mensen heb ik nog nooit in de Pathé op die playstations zien rammen.

De Pathe's zijn hier de enige bioscopen die dit systeem hanteren, en de keren dat ik er ben ook de enige plekken waar mensen belachelijk laat binnen komen kakken. Nouja in zoverre, overal komen mensen te laat, maar die hebben dan ook gewoon pech gehad. Geen wonder ook want het boeit toch niet of je op tijd bent of niet. Zoals ik al zei kun je best placeren, maar dan moet je er iemand voor bij de zaal zetten die regelt dat iedereen op zijn eigen plek terecht komt, en als je te laat bent mag je lekker op de eerste rij gaan zitten. Aangezien dat te duur is doet geen bios dat meer, maar daarmee kun je ook nog amper placering aanhouden. Het gaat gewoon altijd fout eigenlijk.

Die ervaring van jou deel ik totaal niet. Al zovaak gehad dat mensen werden weggestuurd toen de reclame's al bezigwaren. Ik heb ook niet het idee dat jij vaak in bioscopen komt die geen vaste plekken hanteren? Dan kun je beter vergelijken.

En ja als iemand een plek reserveert en dan te laat komt aankakken dat heb je ook in een restaurant pech gehad. En wie er op een playstation speelt lijkt me verder weinig uit te maken, bij films als Iron Man ofzo zit alles door elkaar, ook zat kinderen/jong-volwassenen.

Je vergeet alleen dat de Pathé bioscopen veel drukker bezocht worden dan die kleine plaatselijke bioscopen waar de massa toch niet komt. Dan moet er gewoon duidelijk en structuur inzitten.

Het is ook niet meer dan begrijpelijk dat Pathé gewoon rust in keet wilt hebben en vooral ook in de gangen die drukte weg willen hebben. Je kan veel zeggen en dat doe je ook telkens weer. Maar het is gewoon ten goede veranderd bij de Pathé. Jij zegt dat je het opschuif principe niet kent bij vrije plekken. In mijn beleving is dat de grootste onzin ooit. Nooit in de Pathé geweest toen er vrije plekken waren zeker?

Montorsi schreef:

Die ervaring van jou deel ik totaal niet. Al zovaak gehad dat mensen werden weggestuurd toen de reclame's al bezigwaren. Ik heb ook niet het idee dat jij vaak in bioscopen komt die geen vaste plekken hanteren? Dan kun je beter vergelijken.

Pathé dus. Je leest ook niet wat ik zeg he Het is van een grote ongeorganiseerde bende waar het dringen voor de ingang was naar een rustige toko gegaan met lekkere loungeruimtes waar je rustig op de film kunt wachten en met je vrienden kunt kletsen. Dat is het hele uitgangspunt.
Je doet voor alsof de hele zaal altijd leeg is en pas volstroomt wanneer de reclames aan de gang zijn en allemaal bewust te laat komen. Dat is gewoon onwaar. Bij de reclames staan de lampen overigens aan. No way dat ze dan nog mensen wegsturen...

En mensen wegsturen van hun plek? Als iedereen een plek kiest zijn die plekken gewoon nog leeg allemaal. Ze kunnen zo plaats nemen. Niemand die er last van heeft.

Jij denkt omdat het op festivals en plaatselijke bioscoopjes wel kan met die vrije plekken dat het bij een grote keten als Pathé ook kan, terwijl zij juist met irritante jeugd te maken hebben en veel meer drukte kennen dan veel andere bioscopen.

Zaterdagavond is de bezettingsgraad van Pathe Schouwburgplein niet veel hoger dan die van Cinerama en LV, die problemen zouden dus overal aan de orde moeten zijn.

Dat Pathe rust wil hebben begrijp ik best, maar met gelegitimeerde laatkomers creeeren is dat in ieder geval nog niet gelukt, levert juist veel irritaties op. Vroeger was het in Pathe net zo'n bende met stoelen maar wist je wel dat je dikke pech had als je te laat kwam. Mocht je zelf ergens gaan kijken of er nog plek was.

rep_robert schreef:
Je doet voor alsof de hele zaal altijd leeg is en pas volstroomt wanneer de reclames aan de gang zijn. Dat is gewoon onwaar. Bij de reclames staan de lampen overigens aan. No way dat ze dan nog mensen wegsturen....

Nouja ik zit het niet uit mijn duim te zuigen beste rep. Zelfs zo dat er een beveiliger bij kwam en ook vond dat de mensen recht hadden op hun gereserveerde plekjes. Absurd vind ik dat.

En ik heb het niet over lokale bioscoopjes, het gaat over bioscopen met 7 zalen in een grote stad.

Misschien moet je maar verhuizen naar betere regionen, waar minder aso's wonen Ik heb een totaal andere beleving dan jij blijkbaar.

Montorsi schreef:
(quote)

Nouja ik zit het niet uit mijn duim te zuigen beste rep. Zelfs zo dat er een beveiliger bij kwam en ook vond dat de mensen recht hadden op hun gereserveerde plekjes. Absurd vind ik dat.

Moet je niet op gereserveerde plekken gaan zitten. Je hebt een stoel- en rijnummer gekregen of gekozen. Ga daar dan ook op zitten. Sorry, maar je vraagt dan zelf om problemen als je niet op je eigen plekken gaat zitten.
Het is eigenlijk zo simpel, dat mensen er (in Rotterdam) dan moeilijk om gaan doen maakt het ook vervelende situatie ja.

In Groningen is het aantal incidenten in ieder geval wel gedaald. Man, er waren altijd tig medewerkers bezig om die zaal een beetje compact in elkaar geschoven te krijgen(doorschuif principe) omdat mensen er nog bij moesten.

Aso's wonen doorgaans in de provinciesteden, nooit last van hier. Zeker niet als je voorkeur toch al niet bij Pathe ligt.

rep_robert schreef:
(quote)

Moet je niet op gereserveerde plekken gaan zitten. Je hebt een stoel- en rijnummer gekregen of gekozen. Ga daar dan ook op zitten. Sorry, maar je vraagt dan zelf om problemen als je niet op je eigen plekken gaat zitten.
Het is eigenlijk zo simpel, dat mensen er (in Rotterdam) dan moeilijk om gaan doen maakt het ook vervelende situatie ja.

Jij vindt het een fout dat mensen op een gereserveerde plek gaat zitten, ik vind het een fout dat je te laat komt. Dat lijkt me een juiste samenvatting

Aso's wonen voornamelijk in Rotterdam .

Montorsi schreef:
(quote)

Jij vindt het een fout dat mensen op een gereserveerde plek gaat zitten, ik vind het een fout dat je te laat komt. Dat lijkt me een juiste samenvatting

Nee, je leest het weer verkeerd. Ik vind het fout dat mensen niet op hun eigen plek gaan zitten! Dat is weer wat anders En als je er vroeg bij bent heb je zoals ik al zei altijd wel goede plekken, ook als er gereserveerd is door beschaafde mensen als ik Dus dat argument kan de prullenbak in.

Geen idee waar je dat trouwens op baseert, noem eens een Asowijk in Rotterdam? Het is toch voornamelijk Schiedam, Vlaardingen, Spijkenisse etc waar je ze moet zoeken. Dat geldt eigenlijk voor Amsterdam ook, zit allemaal aan de randen.

Naomi Watts schreef:
Aso's wonen voornamelijk in Rotterdam .

Neuhh, maar als het druk is en je hebt structuur in de bios vallen de aso's wel minder op dan als iedereen maar ergens gaat zitten Denk maar niet dat die mensen allemaal netjes aanschuiven.

rep_robert schreef:
(quote)

Nee, je leest het weer verkeerd. Ik vind het fout dat mensen niet op hun eigen plek gaan zitten! Dat is weer wat anders En als je er vroeg bij bent heb je zoals ik al zei altijd wel goede plekken, ook als er gereserveerd is door beschaafde mensen als ik Dus dat argument kan de prullenbak in.

Ahja dus als op je kaartje ziet dat je op rij 1 helemaal links vooraan zit, je bent netjes op tijd binnen, gaat zitten, de film begint, en halverwege de zaal is er nog plek, dan moet je maar op je plekje blijven zitten! Dan hebben die laatkomers gewoon veel meer recht op die goeie plek omdat ze al gereserveerd hebben Makes sense huh.

rep_robert schreef:
(quote)

Neuhh, maar als het druk is en je hebt structuur in de bios vallen de aso's wel minder op dan als iedereen maar ergens gaat zitten Denk maar niet dat die mensen allemaal netjes aanschuiven.

Ik denk dat het bij een keten als de Pathé wel verstandig is structuur aan te brengen inderdaad.

Montorsi schreef:
(quote)

Ahja dus als op je kaartje ziet dat je op rij 1 helemaal links vooraan zit

Je bent ook een grote idioot als je deze rij kiest als je heel vroeg aanwezig bent. Dan mag je daar ook blijven zitten ja.

rep_robert schreef:
(quote)

Je bent ook een grote idioot als je deze rij kiest als je heel vroeg aanwezig bent. Dan mag je daar ook blijven zitten ja.

Je moet toch op de plek gaan zitten die op je kaartje staat?! Gebeurt toch zat dat er alleen nog maar matige plekken beschikbaar zijn of niet?

Weet niet hoe het in Rotterdam is, maar in Groningen heb je een stuk of 10 van die kaartenautomaten die goed werken en waar je zelf je plekken kunt kiezen

En ik merk wel dat bij grote premieres de kern van de zaal vaak gereserveerd is(hooguit een derde van het totaal), maar er bijna altijd meer dan genoeg plekken over zijn voor de mensen die op de dag zelf beslissen heen te gaan.

Overigens ben ik ook niet zo bezig met om me heen kijken in de bioscoop, staat ook zo asociaal als je jezelf omdraait en je staart mensen achter je gelijk in het gezicht

Is het in Groningen dan ook nooit dusdanig druk dat er nog maar een paar plekken over zijn een uur voor de voorstelling? Of 20 minuten van te voren voor mij part. Nouja daar heeft Rotterdam dus duidelijk andere problemen mee. Nog minder reden om vaste plekken te hanteren maw. Helemaal met kerstperiodes etc.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:27 uur

geplaatst: vandaag om 20:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.