menu

De Site / Gebruikers / De grote vraag: pauze of geen pauze

zoeken in:
thunderball schreef:
Een vd belangrijkste redenen dat ik alleen nog maar films in Antwerpen ga zien, is omdat daar geen reclame is....
maar dan blijkt de film wat langer te zijn dan twee uur en wat krijg je dan toch nog.... zucht!

Is dat tijdens de film dan? Of halverwege althans?

thunderball schreef:
Een vd belangrijkste redenen dat ik alleen nog maar films in Antwerpen ga zien, is omdat daar geen reclame is....
maar dan blijkt de film wat langer te zijn dan twee uur en wat krijg je dan toch nog.... zucht!

Dat is volgens mij toch al jaren? Ik weet dat ik een aantal jaar geleden met The Strangers (een film die überhaupt 85 minuten duurt) toch ook vrij pissig was dat er reclame tussen zat.

Reinbo
JohnWilliams schreef:
(quote)

Niet mee eens.
Er zit behoorlijk veel actie in, even een pauze ervan is niet erg + dan kan je lachend met vrienden erover praten. En voor je het weet...begint die weer. Expendables is gewoon verstand op 0 zetten en kijken en bij zulk soort films vind ik dat een pauze geen kwaad kan.

Ik heb het idee dat wij op een hele andere manier naar film kijken. Bij Expendables staat mijn verstand juist constant in overdrive om alle actie te kunnen verwerken. Het is juist een film als Schindler's list waar het verhaal langzaam voortkabbelt dat mijn verstand rust kan nemen.

Ik vind een pauze gewoon een vreselijke vibe killer, en hoe intenser de film, hoe erger. Neem een film als The Raid, dat gaat over een pressure cooker, een claustrofobische situatie, je wil eruit, maar het kan niet. Een pauze is dan dodelijk. OOk leuk ooit, Full Metal Jacket, zat de pauze na de wc-scene. Beetje 20 minuten popcorn eten om vervolgens in Vietnam verder te gaan, Juist die harde overgang is een van de sterkste momenten van de film. Kapot geknipt.

thunderball schreef:

Niet naar Metropolis gaan dan, toch een beetje een cinema voor "Nederlanders". UGC heeft nooit pauze.

JohnWilliams schreef:
Deur op slot doen, haha! Dat zou wat zijn!

Zolang er geen Inglourious Basterds-praktijken plaatsvinden moet het kunnen hehe.

Reinbo schreef:
Ik heb het idee dat wij op een hele andere manier naar film kijken.

Ik denk 't ook

DonPeliculón schreef:
Zolang er geen Inglourious Basterds-praktijken plaatsvinden moet het kunnen hehe.

Metalfist schreef:
(quote)

Dat is volgens mij toch al jaren? Ik weet dat ik een aantal jaar geleden met The Strangers (een film die überhaupt 85 minuten duurt) toch ook vrij pissig was dat er reclame tussen zat.

Ze hebben een aantal jaren geleden wel ook bij kortere films pauze gehouden, toen ben ik ook een tijdje niet meer daar geweest, maar sinds een jaar of drie, vier is het alleen bij films van ruim twee uur of langer.
Ik ga naar Metropolis omdat dat voor mij maar een minuut of 35/40 rijden is, alle andere mogelijkheden kosten me toch veel meer tijd, ook qua parkeren etc.

Een gewone bioscoop in Nederland vind ik meestal rot zaaltjes en te veel geluid en gestoor van andere bioscoopgangers.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:51 uur

geplaatst: vandaag om 22:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.