menu

De Site / Gebruikers / Stemgedrag bij Turkse films

zoeken in:
Gewoon niet zo zeuren over enkele eventuele proteststemmers. Je weet nooit zeker of een persoon een afwijkende stem uit protest doet, of dat hij er een goed gegronde reden voor heeft, maar deze niet heeft geschreven. Just deal with it, zou ik zeggen...

Ik kan er ook niet mee zitte nals Mulholland Drive i nde flop 100 zou komen ofzo of wat minder drastisc heen laag gemiddelde heeft. Mijn mening telt voor mij niet die van anderen.

speedy23 schreef:

Als men die 50-stemmen regel zou nemen heeft men het nadeel dat men zijn paar lievelingsfilms met een 5 gaat beoordelen en de andere pakweg 40 of meer met een 0,5, om toch maar aan die 50 stemmen te komen. Werkt ook al niet.

Mensen die 40 films een halve ster geven worden met de huidige mechanismes ook al gefilterd, ik zie het probleem niet.

Ik vind dat idee van speedy nog altijd het beste, maar aan de andere kant kan het me ook weinig schelen als sommige aanstellers films naar beneden proberen te halen, het is toch meestal maar beperkt.

ik wil volgend jaar wellicht een jaar naar Australië. kom ik terug zijn al mijn stemmen weg, mooie boel is dat...

FisherKing
Je doet nét of Internet in Australië niet bestaat

LOL kangaroenet.com

En dat allemaal omdat jullie je zo druk maken om mensen die op een paar films stemmen en wegwezen.
Ik snap de drukte niet.

FisherKing
Nee hoor, dat was de insteek niet. Ben het volledig met Jordy eens.

Tja, gevaarlijk hoor dat systeem wat ze democratie noemen ...

De 50 stemmen drempel zou zelfs te weinig zijn. 'Genereer stemtabel' en je kan je hart ophalen met stemmen. Ik kwam geloof ik zelfs op dag één al aan 50 stemmen (als je achter een pc staat in een videotheek zie je ineens alle films die je ooit hebt bekeken).

Nu, je kan altijd een user privé aanspreken als je vindt dat ie ongepast stemgebruik heeft bij een bepaalde film. Of quoten.
Mij stoort het ook niet zo heel erg hard dat er één user op honderd is die verkeerd stemgedrag heeft.

Laatst gaf ik een 'bijzonder' lage ster aan een film. Met z'n 300 stemmen gaf ie geen krimp en bleef hij op hetzelfde gemiddelde staan.

Een film moet op z'n minst ook 75 stemmen hebben geloof ik voor hij in de top 250 kan komen. Als er ongepast stemgedrag wordt opgemerkt word daar ook iets over gezegd. Multiple users worden geblokt, en de stemmen worden verwijdert.

Dat was het zo, geloof ik...

Gegroet!

Ik snap je boodschap niet helemaal en wat heeft bovenstaande informatie te maken met stemgedrag bij Turkse films? Niet om je af te vallen hoor, maar ik vroeg het me gewoon af.

FisherKing schreef:

Je doet nét of Internet in Australië niet bestaat
maar serieus ik zou dan niet of nauwelijks op MM komen natuurlijk.

Remi
mister blonde schreef:

maar serieus ik zou dan niet of nauwelijks op MM komen natuurlijk.

We zullen je dan wel missen hoor

wat er trouwens ook nog bijkomt, mensen die zeer weinig films hebben gezien, hebben niet de mogelijkheid om te stemmen. nogal elitair. hoe meer ik erover nadenk, hoe belachelijker ik het vind.

Remi schreef:

We zullen je dan wel missen hoor

you silly person you. nee, het is voorlopig nog even afwachten hoe, wanneer, met wie (vrijwilligers? anyone? ) e.d. eerst school afmaken.

Jorick schreef:

Ik snap je boodschap niet helemaal en wat heeft bovenstaande informatie te maken met stemgedrag bij Turkse films? Niet om je af te vallen hoor, maar ik vroeg het me gewoon af.

Stom stom, ik zie net pas dat dit alweer pagina 3 betreft.
Ik dacht in eerste instantie dat het topic net was geopend, vandaar mijn reactie in bovenstaand bericht.

Foutje dus!

mister blonde schreef:

wat er trouwens ook nog bijkomt, mensen die zeer weinig films hebben gezien, hebben niet de mogelijkheid om te stemmen. nogal elitair. hoe meer ik erover nadenk, hoe belachelijker ik het vind.

Die mogelijkheid hebben ze wel, hun stem telt alleen (nog) niet mee. Wat hier elitair aan is snap ik niet. Wanneer je je als gebruiker met minder dan 50 stemmen hierover opwindt is dat des te meer een teken dat beinvloeding van het gemiddelde belangrijker voor je is dan het geven van je orrdeel over een film. Ik zou me eerder aangemoedigd voelen om de drempel van 50 te halen, zodat mijn stemmen meetellen.

Dustyfan
Wat een flauwe kul toch allemaal over een kiesdrempel.... Het is hier de Tweede Kamer niet. Waar maken jullie je nou toch druk om...

Nog vreemder zijn mensen die zich druk maken over andere mensen die zich druk maken. Mag het ook even dat er mensen zijn die liever een systeem zien waar het cijfer bij een film een waardevollere betekenis krijgt ?

Dustyfan
Onderhond schreef:
Nog vreemder zijn mensen die zich druk maken over andere mensen die zich druk maken.

Ik maak me niet druk hoor, als je dat bedoelt? Wat vind je nou eigenlijk vreemd dan?

Mag het ook even dat er mensen zijn die liever een systeem zien waar het cijfer bij een film een waardevollere betekenis krijgt ?

Wat mij betreft nee.

Omdat het hoogst onwaarschijnlijk is, dat de cijfers die een film krijgt dan waardevoller zijn.

En omdat het nog onwaarschijnlijker is, dat het systeem hier ooit verandert. Als je zo'n systeem liever hebt, kun je beter op IMDb gaan stemmen, waar de stemmen met een 'strict geheim gehouden systeem' gewogen worden...

kos
Op de vraag of er een quotum ingesteld moet worden om bepaalde stemmers te kunnen weren heeft Jordy al antwoord gegeven.

Als Anatolia nog even wil reageren op de antwoorden betreffende die Turkse films (waar het allemaal om begon nietwaar?), dan kunnen we er hier eventueel een eind aan breien.

(Oei, 3 pagina's...)

Volgens mij is het hier al eerder aangestipt: het probleem bij de Turkse films is dat de stemmen van valsspelers eerder opvallen, omdat er maar een paar Turkse MM-leden zijn. Bij Amerikaanse en Nederlandse films worden de 'neppe' laagstemmers meestal gecompenseerd door de neppe hoogstemmers en vice versa.

Verder blijf ik erbij dat (de aangehaalde regel uit de FAQ in aanmerking genomen) de stemmen van (o.a.) de namen die ik in mijn tweede bericht heb genoemd, gerust verwijderd kunnen worden. Het is overduidelijk dat zij aan het valsspelen zijn.

Hiernaast heb ik helemaal niets over een kiesdrempel gezegd...

Maar ja: mijn fout was dat ik het niet via een PB heb gedaan. Excuses daarvoor.
(Heeft mijn bezwaar toch nog kans van slagen?)

kappeuter (crew)
Genoemde users hebben geen regels overtreden, er zijn ook geen klonen aangemaakt of iets dergelijks om de films omhoog te stemmen. Althans dat blijkt niet uit de logs.

Nou, ok dan. Dan zucht ik eens, krab eens in mijn haar en doe gewoon verder.

(speedy )

Anatolia: als je die kerels nu zover krijgt om een 0.5* bij Simon te plaatsen is je probleem zo opgelost

Onderhond schreef:

Nog vreemder zijn mensen die zich druk maken over andere mensen die zich druk maken. Mag het ook even dat er mensen zijn die liever een systeem zien waar het cijfer bij een film een waardevollere betekenis krijgt ?

Dan stel ik voor enkel mijn stemmen te tellen.

Dustyfan
LOL
Wat een heerlijk droge opmerking....

Als dit die befaamde Nederlandse humor is dan weet ik al waar Simon gaat eindigen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:18 uur

geplaatst: vandaag om 21:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.