menu

De Site / Gebruikers / Stemgedrag bij Turkse films

zoeken in:
Zie discussie bij Atla Gel Saban

Als één van de moderatoren het vermoeden heeft dat je valsspeelt, zal hier iets van gezegd worden in het forum. Reageer je hier niet op, of geef je geen overtuigende reactie, zullen al je stemmen en berichten verwijderd worden. Onder valsspelen wordt verstaan: Extreem hoog of laag stemmen om de resultaten te beïnvloeden. Extreem hoog of laag stemmen met als doel je favoriete film hoger te krijgen in de top 100. Extra gebruikers aanmaken om je mening beter door te drukken, enzovoort. We hebben het allemaal al eens gezien, en het kost ons een stuk minder moeite om je stemmen te verwijderen dan dat het jou kost om ze te plaatsen: bespaar je de moeite dus. Verdenk je iemand anders van valsspelen, laat het dan even via een privé bericht aan één van de moderatoren weten: wel zo netjes ten opzichte van die persoon mocht er geen fraude in het spel zijn.

Ik vind het tijd worden om met deze regel in de hand een aantal gebruikers te bannen en hun stemmen te verwijderen. Verschrikkelijk irritant vind ik het als ik weer eens iemand 5 sterren zie geven aan de meest onbenullige Turkse film.

Dus moderators?

Ik zal hier gebruikersnamen opschrijven van wie ik vind dat de stemmen het beste verwijderd kunnen worden. De moderators zien dan wel wat ze met de lijst doen:

- Battal Gazi
- atakan
- Seyfo
- sweatlazonl
- sahin445
- (vul maar aan)

Bij o.a. Hababam Sinifi Merhaba, Hababam Sinifi Askerde, Vizontele en Vizontele Tuuba zijn er dan nog een aantal die hoogstens 5 stemmen hebben uitgebracht (allemaal 5*) en daarna nooit meer zijn teruggekomen.

Mug
kuch

Verdenk je iemand anders van valsspelen, laat het dan even via een privé bericht aan één van de moderatoren weten: wel zo netjes ten opzichte van die persoon mocht er geen fraude in het spel zijn.

Ik verdenk ze niet: ik weet het zeker
Bekijk hun stemgedrag maar.

Mug schreef:

kuch

Verdenk je iemand anders van valsspelen, laat het dan even via een privé bericht aan één van de moderatoren weten: wel zo netjes ten opzichte van die persoon mocht er geen fraude in het spel zijn.

(afbeelding)

Ja, kies eens een zijde speedy...

Hij wil gewoon zijn smilie exposen.

Mug
Ik ben het wel met je eens Anatolia, maar als regelneuker wijs ik je gewoon op de regels van de moderators.

Ik kuch zachtjes verder...

Nou vooruit, als dit tegen de regels is, sluit het dan maar. Dan doen ik het wel via PB.

(achteraf praten )

Mug
Je citeerde zelf de regels [volgende keer ook het hele verhaaltje lezen, niet alleen de eerste zin].
....dus

Anatolia schreef:

Ik verdenk ze niet: ik weet het zeker
Bekijk hun stemgedrag maar.

(afbeelding)

Ach, er werden vorig jaar toch "te" lage stemmen weggehaald bij Simon zodat die zeker op 1 zou raken. Allemaal nogal dubbel.

kos
Ik vind het nogal moeilijk te beoordelen. Bij veel andere films zijn er ook wel scores gegeven die op een rare manier tot stand komen, alleen bij deze films valt het wat sneller op.

Buiten dat lijkt het me een erg slecht idee om individuele namen te bespreken op het forum. Dan liever per PM idd, zoals Mug al aangaf.

Diesel
Smaken verschillen nou eenmaal. Als je users met een afwijkende stemgedrag wil bannen, ben je nog lang bezig denk ik. Niet iedereen geeft de voorkeur aan goede films, anders zou de remake van Man on Fire natuurlijk niet een gemiddelde van 3,86 hebben. Zo zijn er wel meerdere voorbeelden te noemen. Iets minder hypocriet graag.

Made kreeg van mij ook 4 sterren, even snel aanpassen.

Als je zo gaat beginnen dan kunnen we nog wel een paar dagen doorgaan met namen noemen van users die hier één keer komen , even vlug een 0,5 of een 5 uitdelen en daarna nooit meer wat van zich laten horen en dan nog de users die bewust de toplijsten aan het verzieken zijn door hooggeklasseerde films naar beneden te halen maar ik vraag me echt af of dat nou zo zinvol is. Zolang je een site hebt waar mensen zich mogen uitten zul je dit soort toestanden toch wel houden. Twee jaar geleden vond ik dit ook nog zwaar irritant maar nu zal het me een worst zijn. Je overleeft het echt wel als mensen 'rare' stemmen uitbrengen.

Er zou moeten een systeem zijn in de aard van, dat men bijvoorbeeld zes maand of één jaar niet op de site komt, automatisch zijn stemmen verdwijnen. Is maar een gedachte hoor.

Heel goed plan!

FisherKing
speedy23 schreef:

Er zou moeten een systeem zijn in de aard van, dat men bijvoorbeeld zes maand of één jaar niet op de site komt, automatisch zijn stemmen verdwijnen. Is maar een gedachte hoor.

Da's funest voor een aantal films hoor.

Lijkt op zich geen slecht idee, want al die eenmalige stemmers zijn blijkbaar geen filmidioten maar one-time langskomers die snel effen wat stemmen afwerken op basis van de toplijsten.

Moeilijk geval blijft het.

Jordy's beleid is gericht op volkomen openheid van een forum. Dus ook die one-timers vormen onderdeel van de "film-samenleving", hoe bitter het ook is voor de dagelijkse gebruikers van MM.

We moeten er gewoon mee leren leven Speedy

Niet de eerste keer dat we het hier over hebben, maar ik vind het onbeschoft en elitair om stemmen van mensen te verwijderen, alleen maar omdat ze hier een paar maanden niet komen.

moviefreak#1 schreef:

Je overleeft het echt wel als mensen 'rare' stemmen uitbrengen.

Maar het is soms wel ontzettend jammer .

kappeuter (crew)
Misschien moeten we stemmen pas laten meetellen indien een user minimaal 50 stemmen heeft uitgedeeld. En dan is ook beter duidelijk of iemand doelbewust aan het manipuleren is of niet.
Aan de hand van 5 hoge stemmen aan welke films dan ook zou ik geen conclusies willen trekken. Dat vind ik elitair en ongepast.

kappeuter schreef:

Misschien moeten we stemmen pas laten meetellen indien een user minimaal 50 stemmen heeft uitgedeeld.

Totaal oneens, dus. Ik ben er absoluut fel op tegen om zulke drempels op te werpen voor nieuwe users. Als ik die op een site zou tegen komen zouden ze de pot op kunnen.

FisherKing schreef:

We moeten er gewoon mee leren leven Speedy

Ik lig er helemaal niet wakker van hoor. Ik zucht dan wel eens, krab eens in mijn haar en doe gewoon verder.

BoordAppel schreef:
(quote)

Maar het is soms wel ontzettend jammer .

Haha die had ik nog niet eens gezien

Ben het eens met Jordy. Snap de frustratie van de anderen ook niet zo goed.

Jordy schreef:
(quote)

Totaal oneens, dus. Ik ben er absoluut fel op tegen om zulke drempels op te werpen voor nieuwe users. Als ik die op een site zou tegen komen zouden ze de pot op kunnen.

Ik ben het eens met kappeuter, zo'n drempel is gewoon de beste manier om stemmen van gelukszoekers te weren. Ik zie totaal niet in waarom dit elitair zou zijn en geloof er niets van dat dit mensen weerhoudt om deze site te gebruiken (behalve dan degene die met een paar stemmen de boel willen beïnvloeden, oprecht geinteresseerde filmliefhebbers laten zich hierdoor niet afschrikken).

Het probleem van zo'n drempel is dat nieuwe gebruikers dan tóch willen dat hun stemmen meetellen, dus zou het kunnen dat zij blindelings op films gaan stemmen. En dat is al helemaal niet de bedoeling.

Of je houdt de inhoud van die regel geheim ...

Als men die 50-stemmen regel zou nemen heeft men het nadeel dat men zijn paar lievelingsfilms met een 5 gaat beoordelen en de andere pakweg 40 of meer met een 0,5, om toch maar aan die 50 stemmen te komen. Werkt ook al niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:20 uur

geplaatst: vandaag om 05:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.