menu

De Site / Gebruikers / Ergernissen in de bioscoop

zoeken in:
Mensen die in een bijna volle zaal hun schoenen uittrekken en de sokkenvoeten over de rugleuning van stoelen voor hen draperen.

Mobieltje bij de hand houden met een ongelezen bericht waardoor je continu een knipperend lampje in je ooghoek ziet.

Massa mensen die lachen als filmpersonages nare dingen overkomen. Is dat unsuccessfully coping of leef ik teveel mee/in dat ik het gewoon kloten vind voor die lui wat er gebeurt?!

(misschien kan ik beter niet naar bepaalde films op bepaalde momenten)

Ik zat dit weekend bij The call of the wild, een film met Harrison Ford en een lieve CGI geanimeerde hond. Braaf familievermaak, maar nog best leuk.

Maar wat ik dan niet snap is dat er een aantal van die mensen in de zaal zitten die dan zo opzichtig hard moeten lachen om hele standaardhumor, zoals een valpartij of iets anders flauws. Zijn volgens mij van die huismoeders die nooit naar de film gaan, anders kan ik het niet verklaren. Ik lach ook hard om een goede grap, maar als je dit allemaal al hilarisch vind, dan kan je zo iemand denk ik afvoeren als ze ooit echt een hilarische komedie bezoeken. Ja, ik erger me aan zulke mensen. Ook al hebben ze het volste recht om van hun film te genieten hoor.

Ik zat vanmiddag bij Dolittle voor in de bioscoopzaal. De rest van de zaal was leeg, om een stuk of 8 meisjes van 7 - 9 jaar en een begeleidster erbij na, op de achterste rij.
En maar giebelen en lachen en alles hardop leuk vinden.

Waren dat pubers of volwassenen geweest, had ik me er aan geërgerd, maar die jonge meisjes die zoveel lol hebben, dat werkte best aanstekelijk.

In dat geval snap ik het ook wel ja. Een film voor de doelgroep.

Wel een beroerde film overigens, maar dat terzijde.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik lach ook hard om een goede grap, maar als je dit allemaal al hilarisch vind, dan kan je zo iemand denk ik afvoeren als ze ooit echt een hilarische komedie bezoeken. Ja, ik erger me aan zulke mensen. Ook al hebben ze het volste recht om van hun film te genieten hoor.

Haha, dit herken ik. Ik stoor me eraan, maar die mensen hebben absoluut recht erop. Ooit zat ik naast naast een halfdronken Australiër met Deadpool, die lachte om de meest stupide dingen. Maar bij de wat meer subtielere grappen of waar je enigszins moest nadenken bleef het akelig staan van hem uit. Dat was ook wel geinig.

Overigens lag ik vooral om keiharde grappen, dan zijn er ongetwijfeld ook mensen die zich daaraan storen

Dat overdreven lachen of bulderen om interessant te doen is idd ontzettend irritant. De persoon die voor mij zat verpestte destijds voor mij "Three billboard outside Ebbing Missouri". Toegegeven, de opruiende taal was best vermakelijk, maar dit was er toen ver over. Elke quote van McDormand was toen het sein om zich luidruchtig te laten gaan ...

mjk87 schreef:
Ooit zat ik naast naast een halfdronken Australiër met Deadpool, die lachte om de meest stupide dingen. Maar bij de wat meer subtielere grappen of waar je enigszins moest nadenken bleef het akelig staan van hem uit.
Waitwhat? Subtiele grappen in Deadpool? Die heb ik dan ook gemist. Heb je een voorbeeld?

Ik had ooit iemand in de zaal die The Terminal de meest hilarische film aller tijden vond. Dat was zeer hallucinant, want hoewel de film vermakelijk is, zou ik geen bulderlach-momenten kunnen opnoemen.

skinny_tie schreef:
(quote)
Waitwhat? Subtiele grappen in Deadpool? Die heb ik dan ook gemist. Heb je een voorbeeld?

Subtiel is misschien niet helemaal de juiste term, maar bij de opmerking "Okay, fists... Sounds like your last Saturday night!" bleef het stil. Alsof hij die niet snapte.

Fisico schreef:
Dat overdreven lachen of bulderen om interessant te doen is idd ontzettend irritant.

Net als Amerikaans cabaretpubliek...
Bijzonder ergerlijk.

mjk87 schreef:
Subtiel is misschien niet helemaal de juiste term, maar bij de opmerking "Okay, fists... Sounds like your last Saturday night!" bleef het stil. Alsof hij die niet snapte.
Tja, dat is een referentie die je wel of niet kent. Even opgezocht, was in Australië geen grote hit, in Nederland trouwens ook niet. Heb het idee dat het vooral in Amerika een classic is.

Vandaag zat er iemand in de zaal waarvan het telefoonalarm meerdere keren afging. De eerste keer is dat nog niet zo ergerlijk, kan iedereen gebeuren, maar als het dan nogmaals gebeurt...

skinny_tie schreef:
(quote)
Tja, dat is een referentie die je wel of niet kent. Even opgezocht, was in Australië geen grote hit, in Nederland trouwens ook niet. Heb het idee dat het vooral in Amerika een classic is.

Zie jij dan nog een andere verwijzing dan ik? Want ik heb geen idee welke jij bedoelt

Ik dacht aan Saturday Night's Alright For Fighting van Elton John, wat jij dan?

depri83 schreef:
(quote)

Net als Amerikaans cabaretpubliek...
Bijzonder ergerlijk.

Maar daar is alles net wat preutser en lachen ze net wat harder om een politiek niet correcte grap.

Behalve als Ron Jans ze maakt uiteraard.

mjk87 schreef:
(quote)

Heel eerlijk, ik snap 'm ook niet

skinny_tie schreef:
Ik dacht aan Saturday Night's Alright For Fighting van Elton John, wat jij dan?

Hele smerige dingen met je vuisten, die je op een zaterdagavond kan doen.

Zijn die ondeugende zaterdagavonden er dan om je vuisten te plezieren?

mjk87 schreef:
Hele smerige dingen met je vuisten, die je op een zaterdagavond kan doen.
Ik heb even het script opgezocht, ik las het bij jou als Deadpool die tegen zijn vuisten praat alsof ze voor de laatste keer gaan vechten, maar als ik lees hoe het in het script staat begrijp ik wat je bedoelt. Gezien dat het pagina 107 van 118 van het script was zal ik hier alleen nog gegaapt hebben. Bij Deadpool lag mijn ergernis zeker niet bij de andere bezoekers.

Ik heb Deadpool niet gezien maar ik moest ook meteen aan fisting denken. Maar dat zegt misschien meer over mij.

kos
Voor mensen die janken over te lange films:

Deze app geeft je bij specifieke films de beste tijden om te gaan pissen

RunPee: app that gives you the best times to run and pee during a movie.

Gisteren naar La vérité, de nieuwste van Koere-eda, geweest in een lokale arthouse zaal te Gent. Kleinste zaal met amper 40 plaatsen, nokvol, maar eigenlijk het tegenovergestelde van wat hier meestal neergepend wordt. Het was best gezellig.

La vérité is een satirische praatfilm met fijne monologen en oneliners. Scherp en venijnig bij momenten, maar het werd door het publiek gesmaakt. Af en toe gegniffel of mondjes lachen zonder je erin te ergeren, best gezellige sfeer en het settelde je mooi ín de film. Zo kan het dus ook...

Denk niet dat ik hetzelfde gevoel zou ervaren in mijn zetel.

Vue heeft een nieuwe reclame (deze versie met John Boyega klinkt nog wel, maar in Nederland ook nog eens met een overdreven Nederlandse stem die simpelweg irriteert).

De eerste keer dacht ik al: wat moet ik hiermee? Het is reclame voor bioscoopbezoek, aan mensen die nu net al een kaartje hebben gekocht. Maar dit onding draaien ze nu voor elke film. En die duurt langer dan de gemiddelde trailer. Dan heb je al reclame en 3 trailers gehad, krijg je deze ook nog eens. Hier zit toch serieus helemaal niemand op te wachten?

Overigens roepen ze dan iets over dat je in de bios helemaal kan opgaan in de film, om vervolgens wel elke film af te kappen met een pauze. Tja.

Ik erger me sowieso kapot aan alles voordat de film begint. Reclames, trailers, promo's voor IMAX/Dolby/3D etc. Voor je het weet ben je 20/25 minuten verder. Als ik alleen ga, dan pik ik soms mijn kaartje op, ga ergens een rondje wandelen en kom pas een kwartier na de officiële start binnen. Dan staat de film op het punt van beginnen. Met anderen erbij bekijk ik meestal die onzin vooraf maar. Het maakt niet uit hoe tof een trailer is, als je hem 5 of 10 keer al hebt gezien is elke trailer vreselijk irritant.

Ben meestal goed op tijd in de zaal. Ik lees meestal wat op de e-reader vooraleer we eraan beginnen (en als ik alleen ben natuurlijk). Licht wel niet te schijnend voor wie perse de zoveelste M&M of Coca Cola commercial wil zien.

Kom altijd 1/2 min voor tijd binnen en dan lees ik inderdaad wat voordat de trailers beginnen. Te laat komen is voor een film bij mij geen optie.

geplaatst:
Kan niet wachten tot ik me weer kan ergeren in de bioscoop...

606
geplaatst:
skinny_tie schreef:
Kan niet wachten tot ik me weer kan ergeren in de bioscoop...
Mooi is het eigenlijk he! dat je nu er iets niet is het gaat missen ?? Apart hoe dat werkt.

Mescaline (moderator)
geplaatst:
Straks is het april of eind april, gaan we weer massaal naar de bioscoop en steken we elkaar als nog aan. Maar ik mis het nu ook wel erg ja..

geplaatst:
Ondertussen zal ik maar tientallen euro's opstrijken aanngiftcards van Pathé. Kon ook kiezen om de incasso te pauzeren, maar dat hoeft niet zo van mij. Hoef ik het komende anderhalf jaar niet meer naar de Appie voor mijn biossnacks

Al 15 euro gekregen en volgende week weer 30 euro erbij.

geplaatst:
Ik heb voor de huidige maand al een giftcard en heb komende maand op pauze gezet. Eigenlijk wilde ik opzeggen, maar dan heb je 1 maand opzegtermijn. Dat is ook niet voordeling. Ben bang dat er tot pakweg oktober ofzo niks interessants gaat draaien voor de actie, thriller, avontuur, horror, blockbusterfan die ik ben.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:06 uur

geplaatst: vandaag om 12:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.