menu
Volg jij MovieMeter al op Facebook?
Mis niets over je favoriete films en blijf op de hoogte van de nieuwste releases op onder andere Netflix.
MovieMeter op Facebook

De Site / Gebruikers / Ergernissen in de bioscoop

zoeken in:
Mescaline (moderator)
Kondoro0614 schreef:
Ik erger me ook dood aan die tiener-tokkies met van die bondkraag jasjes die verdomme met de zaklamp van hun telefoon onder de film gaan zitten schijnen omdat ze iets lieten vallen, verdomme man.
Heel erg irritant ja, eerder dit jaar maakte ik hetzelfde mee en heb er ook gelijk wat van gezegd, om vervolgens een schaapachtige blik terug te krijgen... verschrikkelijk irritant.

Graaf Machine schreef:
(quote)

Welnee, het probleem ligt bij de misofonisten. Iemand die chips eet in een bioscoop is gewoon een bioscoopbezoeker. In bioscopen kunnen geluiden plaatsvinden, dat is een eigenschap van ruimten waar meerdere mensen bijeen zijn. Kun je niet tegen die geluiden, mijdt dan die ruimten. Wordt je gek van die geluiden, mijdt ze dan nog sterker, maar ga niet de geluidsmaker aanvallen.

Oneens. Ik denk namelijk dat mensen zonder misofonie zich ook scheel (kunnen) ergeren aan asociaal eetgedrag en onnodig lang en luid ritstelen in/van zakken. Een beetje normaal eten (opvoeding) kan geen kwaad. Zelf kan ik er met mijn hoofd niet bij dat mensen zo gigantisch luid (vaak met open bek) zitten te vreten (want dat is het, als varkens).

Wie heeft het overigens over aanvallen? (Hoewel ik de dame die gisteravond naast me zat wel denkbeeldig van de Euromast heb gelazerd met de doos popcorn over haar hoofd getrokken.) Zat ze ook nog eens om de zoveel minuten met de doos te schudden (blijkbaar had zij de enige bak popcorn ter wereld gekocht met 136 verschillende soorten popcorn).

Nicolage Rico schreef:

Wie heeft het overigens over aanvallen? (Hoewel ik de dame die gisteravond naast me zat wel denkbeeldig van de Euromast heb gelazerd met de doos popcorn over haar hoofd getrokken.)

Jij hebt het over aanvallen.

Graaf Machine schreef:

Jij hebt het over aanvallen.

Waar dan?

Graaf Machine schreef:
(quote)

Uiteraard, maar chips eten tijdens een film is niet veel anders dan popcorn eten tijdens een film, en popcorn wordt toch in zowat elke bioscoop in grootverpakking gesleten.
Eten+film is gewoon een standaardcombinatie. ( Niet voor mij overigens, maar eraan storen doe ik ook niet, dat stoort nog meer)

Er is een groot verschil tussen normaal eten en asociaal eten. Aan dat punt ga je voorbij.

En je laatste regel gaat niet op voor mensen met misofonie.

[quote]Nicolage Rico schreef:
(quote)

hoewel ik de dame die gisteravond naast me zat wel denkbeeldig van de Euromast heb gelazerd met de doos popcorn over haar hoofd getrokken

[quote]Graaf Machine schreef:
(quote)

Welk gedeelte van 'denkbeeldig' begrijp je niet? Ik heb haar niet eens aangesproken, laat staan aangevallen.

[quote]Nicolage Rico schreef:
(quote)

Jij bent heel erg aanvallend. Daar ga ik verder niet op reageren. Je vorige vraag over misofonie: dat is niet het probleem van anderen, maar het probleem van de mensen die lijden aan misofonie. En ja ik ken dat probleem. Ben meermaals moeten verhuizen vanwege MIJN misofonie. Maar dat is MIJN probleem.

Je had het over de geluidsmaker aanvallen, iets dat ik nog nooit heb gedaan. Dus je zit mis.

En je blijkt het punt tussen normaal en asociaal eten maar niet te begrijpen. Dan heeft deze discussie weinig zin.

Met verhuizen bedoel je van plaats wisselen in de bioscoop, neem ik aan?

Nicolage Rico schreef:
Je had het over de geluidsmaker aanvallen, iets dat ik nog nooit heb gedaan. Dus je zit mis.

En je blijkt het punt tussen normaal en asociaal eten maar niet te begrijpen. Dan heeft deze discussie weinig zin.
Elke discussie is zinloos waar één van de discussiepartners kunstmatig onderscheid gaat maken tussen "normaal" en "asociaal" en vervolgens zijn/haar standpunt onder "normaal" schaart en elk ander standpunt als "asociaal" weg zet.
Goedenavond, en fijne nacht !

Ik denk dat een ieder het verschil wel kan bepalen tussen normaal eetgedrag en asociaal, luid eetgedrag. Wellicht vind jij eten met je mond open en overdreven smakken/kraken normaal eetgedrag, dat kan natuurlijk. En je zal niet de enige zijn. Maar ik vermoed (lees: ik weet) dat ook mensen zonder misofonie dat als erg storend ervaren als ze een film aan het kijken zijn (of iets anders aan het doen zijn).

Voorts trek je conclusies uit het niets. Welke (andere) standpunten schaar ik onder 'asociaal'?

Nicolage Rico schreef:
Ik denk dat een ieder het verschil wel kan bepalen tussen normaal eetgedrag en asociaal, luid eetgedrag. Wellicht vind jij eten met je mond open en overdreven smakken/kraken normaal eetgedrag,

Natuurlijk vind ik dat niet, maar nu ga je excessief gedrag als normaal presenteren om een punt te maken. Moet je niet doen, is niet eerlijk.

Graaf Machine schreef:
(quote)

Natuurlijk vind ik dat niet, maar nu ga je excessief gedrag als normaal presenteren om een punt te maken. Moet je niet doen, is niet eerlijk.

Maar je geeft zelf al aan dat de voorbeelden die ik eerder schetste excessief gedrag is. Dan zijn we er toch uit?

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Maar je geeft zelf al aan dat het excessief gedrag is. Dan zijn we er toch uit?

Ja, als jouw kritiek gaat over met mond open luidruchtig eten, dan zijn we het eens. Gelukkig,

Onderhond schreef:
(quote)

Nochthans is de algemene regel dat je zo stil mogelijk bent. Daarom krijg je soms ook reclames dat je je GSM af moet zetten. Al kan dat tussen verschillende culturen ook nog wel eens verschillen. In India bijv. is gezellig geroezemoes blijkbaar de norm.

De bioscopen hier verkopen voederbakken vol vreten, dus wat overlast qua geluid ga je altijd hebben, zeker met zaken als chips en popcorn. Maar sommige mensen lijken te denken dat ze in de Lingo studio staan, waarbij ze eerst 36 keer door hun bak moeten roeren alvorens er wat uit te kunnen pikken, ongetwijfeld op zoek naar het gouden chipje. Dat is gewoon irritant en asociaal. Een mens is een best goed gecoördineerd dier en iets uit een bak of zak vissen is geen complexe taak, dat kan ook met minimale geluidsoverlast.

Daarnaast is mijden ook niet de meest praktische optie, aangezien je als consument niet echt de keuze hebt waar je de film consumeert. Zo goed als alle films die in de bioscoop draaien zijn nergens anders te bekijken.

Het geschud met die bakken popcorn komt ws omdat er altijd niet gepofte harde maiskorrels in die bakken zitten. Buiten dat is eten in reguliere bioscopen de norm. De bioscoop wil consumpties verkopen, de consument wil ze afnemen. Daar heb je het mee te doen. Kun of wil je dat niet dan moet je niet naar de bioscoop gaan.

De norm in het filmtheater ligt, daar ben ik zojuist achter gekomen, anders. Daar worden geen snacks verkocht en er zit een ander publiek (ik vond het met name opvallend dat niemand voor een ander zijn neus ging zitteb). Dat is geen hogere wiskunde, nee, dat zijn zaken die een normaal mens vrij snel aanvoelt. Vandaar dat ik mijn meegebrachte snacks vanmiddag in mijn tas heb laten zitten. ?

Splinters schreef:

De norm in het filmtheater ligt, daar ben ik zojuist achter gekomen, anders. Daar worden geen snacks verkocht en er zit een ander publiek (ik vond het met name opvallend dat niemand voor een ander zijn neus ging zitteb). Dat is geen hogere wiskunde, nee, dat zijn zaken die een normaal mens vrij snel aanvoelt. Vandaar dat ik mijn meegebrachte snacks vanmiddag in mijn tas heb laten zitten. ?

Splinters schreef:

In het filmhuis zit je naast bejaarden die het allemaal heel normaal vinden om tijdens de film tegen elkaar te praten. Dat is geen beter publiek.

kos
Nou dat maak ik echt nooit mee bij bejaarden. Die zijn talloze malen stiller en gedragen zich beter dan die tieners hoor.

Het enige dat bejaarden niet doen is tijdens de film whatsappen of een zak zelf meegenomen snoei met veel lawaai opeten. Dus ja, heb ze ook liever dan een 15 jarige tiener met zijn bende vriendjes, maar zoveel beter zijn zij niet.

Bejaarden kunnen ook uiterst storend zijn in de bios.
Al een aantal keer meegemaakt dat ze al keuvelend -of het een bejaardensoos is- aan het begin en/of na de pauze, de zaal binnen komen, terwijl de film al minuten bezig is, hard pratend overleggen waar ze eens zullen gaan zitten, dan ergens midden in een pad al pratend op hun gemak hun jas uit staan te doen, totaal er niet aan denkend dat mensen achter hen de film zo niet goed meer kunnen volgen en dan nog door keuvelend onder de film verder gaan omdat ze niet precies weten wie wie is etc. Kom dan op tijd de zaal in!!

Bejaarden in de supermarkt. Dat is pas erg.

Mescaline (moderator)
Of op de fiets...

In een vrijwel lege zaal met vrije plaatskeuze waar mensen pal naast of direct achter je gaan zitten. Dan zit je iets te veel in mijn persoonlijke ruimte. Bij volle zalen is dat overigens niet erg.

Ik zat dus laatst in de bios waar een film geprogrammeerd stond op 19:00, en 30 seconden nadien zat ik al naar de eerste filmbeelden te kijken. Heerlijk.

O wacht, verkeerde topic.

eRCee schreef:
Ik zat dus laatst in de bios waar een film geprogrammeerd stond op 19:00, en 30 seconden nadien zat ik al naar de eerste filmbeelden te kijken. Heerlijk.

O wacht, verkeerde topic.

Lekker hoor. Zo zou het altijd moeten.
Bij Pathé mag je tegenwoordig 30 minuten wachten. Ik word er echt gestoord van, al die reclames, trailers en Pathé promo's.

De laatste tijd krijg ik veel te maken met de zaallichten die gelijk vol aangaan als de film net is afgelopen en de eindcredits getoond worden. Ik word op deze manier abrupt uit de fijne filmsfeer gehaald. Voorheen gingen de lichten nog slechts gedimd aan.

Ik heb het al een aantal keer aangegeven via medewerkers en enquêtes, maar vooralsnog geen weinig verbetering.

Shinobi schreef:
De laatste tijd krijg ik veel te maken met de zaallichten die gelijk vol aangaan als de film net is afgelopen

Ja! Herkenbaar, echt irritant. Doet echt afbreuk aan de filmbeleving. Ik voel me dan als een vampier die verschrompelt in het licht.

Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Lekker hoor. Zo zou het altijd moeten.
Bij Pathé mag je tegenwoordig 30 minuten wachten. Ik word er echt gestoord van, al die reclames, trailers en Pathé promo's.

VUE is niks anders, misschien 20 min maar tegenwoordig houden we er al rekening mee (met reservering) en als we dan wat later zijn maakt het ook niet meer uit.

Ja zo gaat dat. Hier bij Movie Unlimited heb je maar een minuutje of 8 reclame en trailers voor de film begint. Maar het aanbod aan films is dan weer dramatisch.
Doe mij maar één van die klaagbioscopen van jullie. Kom ik wat later, maar heb ik wel een lekker aanbod om uit te kiezen.

Cinematek in Brussel: geen eten en drinken toegelaten in de zaal, en:
"Goede films worden gewaardeerd vanaf het eerste beeld ! In CINEMATEK wordt er geen reclame geprojecteerd. De vertoning begint met de film zelf. Geen medelijden met laatkomers. De deuren sluiten onverbiddelijk wanneer de film begint. Acteurs (en toeschouwers!) worden niet graag onderbroken."

Gast
geplaatst: vandaag om 06:02 uur

geplaatst: vandaag om 06:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.