- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- speedy vs. de speelfilmgids
speedy vs. de speelfilmgids

tims
-
- 208 berichten
- 379 stemmen
Toch enige dankbaarheid voor Speedy want nu hoeven we de Speelfilmgids niet te kopen en besparen we toch heel wat geld.
Dus er komt een Speedy award?

petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
ach zie het in proporties, er worden schrijvers beschuldigd van het overschrijven van hele hoofdstukken uit boeken.
En dat het schrijven van een recensie de ene op een andere lijkt is natuurlijk ook gewoon mogelijk. Vooral als je niet echt originele invalshoeken gebruikt. En wat doet het ertoe als iemand in de speelfilmgids wat overscrijft, volgens mij was dat het verwijt aan de gids ook. Volgens staan er veel meer overschrijvingen in de speelfilmgids. Ik heb er vroeger ook wel recensies in gelezen die ik letterlijk ergens anders al gelezen had.

neo
-
- 15379 berichten
- 9118 stemmen
Ik meen te herrineren dat veel speelfilm gidsen samengesteld worden door filmjournalisten. Dat verklaart een hoop...

petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
dat zou nog steeds geen reden mogen zijn dat er klakkeloos recensies overgenomen worden zonder dat dit erbij gezet wordt. Nu lijkt het in de meeste gevallen dat de recensie speciaal voor de Gids geschreven worden.

neo
-
- 15379 berichten
- 9118 stemmen
Ik heb zelf een soort van ''klassiekers'' pocket met kleine plaatjes van klassiekers op de kaft, waarin dacht ik ergens onduidelijk stond aangegeven dat het gebaseerd is op. Ik kan het fout hebben. Misschien dat de lezer daarvoor op zoek moet gaan naar de kleine lettertjes ergens in de gids.

petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
nee, het was de dokter in de bibliotheek met de kandelaar.

as
-
- 3546 berichten
- 5809 stemmen
Kijk: Dit is bedekken met de mantel der liefde!

mister blonde
-
- 12261 berichten
- 5176 stemmen
Waarom zouden we er ook weer zo serieus over doen.

as
-
- 3546 berichten
- 5809 stemmen
Speedy is trouwens nergens meer te bekennen, he? Begint de warmte onder zijn voeten een beetje te voelen?

Onderhond
-
- 86949 berichten
- 11546 stemmen
Of je kan ook eens lezen wat Speedy zelf te zeggen heeft.

Quido
-
- 14623 berichten
- 5887 stemmen
Ik heb nog nooit iets uit een of andere speelfilmgids gelezen, maar zijn er meer films waar Speedy hetzelfde schrijft als wat in een of andere gids staat ?
Als dat zo is wordt het verdacht, maar nu zie ik eigenlijk nog geen enkele reden voor al die heisa. En waarom moet dat weer meteen in het openbaar ? Wat er ook gebeurt nu, Speedy zal toch 'getekend' blijven. En ik meen me te herinneren dat er vorig jaar besloten is dit via pm's te doen naar een mod. Er was al een topic waar geklaagd kon worden over users, maar dat is om deze reden gesloten (als ik het me goed herinner).
Kortom: Ten eerste is er nog geen enkel echt bewijs en ten tweede had dit niet meteen openbaar gemaakt mogen worden vind ik.

as
-
- 3546 berichten
- 5809 stemmen

Onderhond
-
- 86949 berichten
- 11546 stemmen
Volgende keer geen onnodige vragen meer stellen dan, zeker niet als ze zo suggestief zijn.

as
-
- 3546 berichten
- 5809 stemmen
Volgende keer geen onnodige vragen meer stellen dan, zeker niet als ze zo suggestief zijn.

tims
-
- 208 berichten
- 379 stemmen
Begint hier allemaal een beetje uit z'n voegen te groeien...lijkt wel of steeds meer mensen er zich mee gaan bemoeien.
Allemaal omdat Speedy een recentie "schreef" die op een aantal woorden na dezelfde was als die in een speelfilmencyclopedie.
Het begon allemaal als een soort onschuldig grapje omdat ik schreef dat hij wel de bron moet vermelden als hij een recentie "leent". Vervolgens reageert Speedy nogal ongelukkig met "ik zweer op alles wat me lief is dat het toeval is"
Tja...enz..enz...enz.
Lijkt me zinvol pm dit topic te sluiten...om te voorkomen dat straks iedereen een mening heeft.

Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Lijkt me zinvol pm dit topic te sluiten...om te voorkomen dat straks iedereen een mening heeft.

tims
-
- 208 berichten
- 379 stemmen
Er staan al heel wat meningen toch??

petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
...om te voorkomen dat straks iedereen een mening heeft.
opinions are like assholes...everybody got on

Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen

as
-
- 3546 berichten
- 5809 stemmen

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Doe niet zo ontzettend achterlijk. Het posten van een discussie die al lang voorbij is en toch maar doorzeiken!!!! Ziek van je.

tims
-
- 208 berichten
- 379 stemmen
Doe niet zo ontzettend achterlijk. Het posten van een discussie die al lang voorbij is en toch maar doorzeiken!!!! Ziek van je.
Misschien ben ik nu een beetje dom...maar waarom wordt As nou zo aangevallen? Ontgaat mij een beetje.

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Doe niet zo raar. Hij zit gewoon te stoken. De discussie was al lang en breed afgelopen en hij begint weer van voren. Lees mar effen terug, dan begrijp je het beeld.
En Speedy: Alle lof voor wat je voor MM gedaan hebt.
We willen je niet missen. ! (slotje Jordy, Kapp ? )

as
-
- 3546 berichten
- 5809 stemmen
Ik dacht zo dat ik niet de enige was. Doe niet zo achterlijk, zeg

kappeuter (crew films)
-
- 69462 berichten
- 5540 stemmen
Er is genoeg, zoniet teveel gezegd. Topic is bij deze gesloten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.