menu

De Site / Gebruikers / Hoe vaak ben je dit jaar naar de bios geweest?

zoeken in:
BoordAppel schreef:
(quote)

Misschien moet je eens naar een goeie bioscoop gaan.

Welke dan?
Pathe Arena?
Toch wel meer comfort verwacht.
Wat gebruiken ze als vulling in die "stoelen"?
Na uur zitten heb je echt een houte reet.

Ik ga altijd naar Euro Cinema in Den Bosch. En ik heb, buiten irritante mensen, eigenlijk nergens last van.

Biobest klein, rustig en veel beenruimte!

Movie Unlimited Zevenaar. Geen pauzes, voldoende beenruimte en de versnaperingen worden gebracht.

kappeuter (crew)
Jakkes. Word je dus continu afgeleid van de film. Bovendien ben ik ook voorstander van verbieden van eten in de zaal. Popcorn is wel het ergste geluid dat je achter en naast je kunt horen. Brrrr.

van films die in 2003 zijn uitgebracht, precies 50 keer. Maar daar horen nog een aantal 2002 films bij die ik in Januari en Februari heb gezien.

kappeuter schreef:

Popcorn is wel het ergste geluid dat je achter en naast je kunt horen. Brrrr.

Popcorn valt wel mee. Dat kan je nog beschaafd eten en het hoort wel een beetje bij een bioscoop vind ik. Chips-eters zijn veel erger, vooral als ze "stil" een zak open proberen te krijgen. Dat kan gewoon niet.

kappeuter (crew)
Ik zit juist altijd naast mensen die popcorn met 'open mond' kauwen. Erg veel geluid hoor.

BoordAppel schreef:

vooral als ze "stil" een zak open proberen te krijgen

Ergernis nummer 1!!! doe het toch gewoon in één ruk man, zijn we er van af

JA, eten MOET verboden worden tijdens de film. Wat is het met al die mensen, waarom moet men opeens massaal aan de popcorn, M&M´s en andere shit als met een uurtje of twee in het donker zit. Enige wat nog mag is ijs en drank.

petey schreef:

Enige wat nog mag is ijs en drank.

Weet je hoe irritant het is als mensen het laatste restje uit hun beker slurpen!!

alleen flesjes zonder rietje natuurlijk.

Ik ga bij ons eenmaal per maand naar een kleine familiebios. Dit dan wel op maandag, ik en mijn schoonbroer en soms met de dochter. De films zijn er wel van de laatste, maar de infrastructuur is nogal redelijk ouderwets. Daardoor is het al verschillende keren gebeurt dat wij ons drietjes een privé-voorstelling kregen. Nooit zit er op maandag meer dan tien man in de zaal. Leuk en door niemand gestoord...

Blijkbaar is het "vervelendemensensyndroom" in Nederland heel wat erger dan in België, al zitten er soms ook wel vervelende kwasten in de zaal. Maar als ze me heel erg beginnen te irriteren (en dat is meestal al vrij gauw ), vraag ik gewoon beleefd of ze alstublieft hun kop willen houden. Meestal schrikken ze zo van het 'onbeschofte gedrag van die Nederlanders', dat ze de rest van de film heel braaf zijn.

Moeten jullie Vlamingen zeker eens proberen, werkt altijd!

Enne, filmergernis numero uno blijft wat mij betreft de mobiele telefoon. Daar kan zelfs de popcorn niet aan tippen!

Een voorbeeld:

TRINGGGGG! (of vul geluid in naar keuze)
- HALLO? Met wie? Oh, hoi wat leuk dat je belt. Lawaai? Nou ik zit in de bioscoop. Hahahaha inderdaad, geeft niks hoor. Ik ga wel even naar buiten ...

EN DAN MOETEN ZE ALTIJD LANGS JE HEEN!!!!! ARGH!

Misschien wel erger dan mobieltjes: mensen die de hele film gaan uitleggen Ik zat bij harry potter and the chamber of secrets en daar zaten 2 mensen waarvan de ene deel 1 blijkbaar niet gezien had en die ander vond het nodig alles te gaan uitleggen. Pas op het einde van de film, toen iedereen tegelijk KOP DICHT riep, hield ze haar mond.

Art
Nog erger, mensen die de film al gezien hebben en het dan nodig vinden om hardop te zeggen wat er komen gaat

Het viel mij in NL ook op dat er veel aso's in de bios zitten. Hier in de VS heb ik nooit last van geluidsoverlast in de zaal, behalve als je in een buurt gaat waar veel zwarte mensen (African Americans) wonen. Vaak houden ze ervan om met de film mee te praten en veel geluid te maken, vooral bij horror films. Ik probeer meer de film te volgen, dus hou ik daar niet van. Maar natuurlijk, niet iedereen is zo en ik maak alleen maar een observatie over een andere kultuur. Maar het is wel de beste manier om The Original Kings of Comedy te kijken - met het juiste publiek.

Wat mij wel soms irriteert is mensen die heel luid door hun neus ademen. Hebben ze het echt niet door dat ze zoveel geluid maken daarmee? Het gebeurt vooral bij rokers. Mijn oudste broer is zo in de bios, en dat is hartstikke irritant.

ik heb redelijk wat films in de States gezien en daar viel het me op dat men veel meer op de film reageert. Tussendoor klappen en roepen gebeurde regelmatig, al ligt het wel aan het soort film dat vertoond werd.
Beste filmpubliek dat ik meegemaakt heb is in Brazilie, rustig en geen eetgeluiden, zo heb ik het graag.

FisherKing
En natuurlijk goed ongrijpbaar in het Portugees

ondertiteling alleen, dus gewoon Engels gesproken.

Ik vind het eetgeluid nog wel meevallen bij ons, het valt me niet eens op. Behalve als iemand een zakje chips losmaakt, maar dat gebeurt niet eens zo vaak.

Ze moeten een uitsmijter bij de in/uitgang hebben staan.
Bij het minst of geringste geluid, hupeta, weg ermee.

Als iemand zit te slapen wordt ik helmaal gek! of gewoon domme mensen. Worden ze wakker:
"Wat was is er gebeurt.... kan jij uitleggen hoe/waarom...". Probeert zijn vriend(in) dat ook nog uit te leggen. AARGGG!!

Maar ik hou nu op met gal spuien. Is namelijk ook irritant.

keer of 7/8
3 keer sneak, lotr, 2 keer matrix. ehm mystic river en vast nog wl wat.. schippers van de kameleon. ehm dat zijn er al 7 ben er vast nog 1 vergetne

Ik ben het afgelopen jaar 6/7 vaak naar de bios geweest:
LOTR 2 en ook 3
Love actualy
Matrix 2 en ook 3 (Bij 3 moest ik weg)
En nog 1 of 2 maar daar weet ik niet meer van ;p

in 2003 281x naar de bioscoop gegaan.
Ongeveer 50% daarvan reguliere films (143 films gezien van de officiele release lijst van 2003), de overige 50% op festivals en klassiekers (Filmmuseum).

Note: Door de Cinemarathon zag ik dit jaar meer dan vorige jaren, want daar natuurlijk 30 films in 3 dagen gezien. (ik tel de films waar ik bij in slaap was gevallen niet mee)

net 75 keer, mooi getal om af te sluiten, niet ?

Misschien leuk om dit topic weer opnieuw te ontdooien.

Ik heb het afgelopen jaar 117 films in de bioscoop gezien, inclusief klassiekers en filmfestivals. Een flinke stijging ten opzichte van 2003. Toen zat ik aan 81 films.

RWL
Hmm, aan dat aantal kom ik lang niet.

Afgelopen jaar heb ik volgens mij maar 9x in een bioscoopzaal gezeten
Daarvan waren 4 bezoekjes aan het Filmfestival van Berlijn (4x zelfde film, ook dat nog).

Komend jaar met duidelijk een groter aantal interessantere film releases ga ik die 9 makkelijk overtreffen

Yak
Dit jaar nog geen tien keer volgens mij.

In volgorde:

The Passian of the Christ
Troy
Gegen Die Wand
Alice in Glamourland
Der Untergang

Gast
geplaatst: vandaag om 21:16 uur

geplaatst: vandaag om 21:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.