- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Welke regisseur scoort het vaakst 5 sterren
Welke regisseur scoort het vaakst 5 sterren
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
Alleen Dick Maas nog, 4x. De drie Flodderfilms en Amsterdamned.
stephan-0115
-
- 1340 berichten
- 1870 stemmen
Philipp Kadelbach (1x)
Frank Darabont (1x)
Steven Spielberg (1x)
David Fincher (1x)
Donkerwoud
-
- 8026 berichten
- 3576 stemmen
Joel and Ethan Coen (2x)
Quentin Tarantino (2x)
Serpicos
-
- 1064 berichten
- 3465 stemmen
Paul Thomas Anderson : 2x
Stanley Kubrick 3x
Gus van Sant 3x
Quentin Tarantino 3x
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
01. 2 keer - Hiroshi Ishikawa (Tokyo.Sora & Pedal Dance)
02. 1 keer - Sofia Coppola (Lost in Translation), Emir Kusturica (Arizona Dream), David Lynch (Eraserhead), Hayao Miyazaki (My Neighbor Totoro), Mike Nichols (The Graduate), Hiroyuki Okiura (A Letter to Momo) & Gus van Sant (Elephant)
beavis
-
- 6584 berichten
- 13788 stemmen
resnais
Année Dernière à Marienbad, L' (1961)
Guerre Est Finie, La (1966)
Hiroshima Mon Amour (1959)
Muriel ou Le Temps d'un Retour (1963)
gilliam
Brazil (1985)
Fear and Loathing in Las Vegas (1998)
Zero Theorem, The (2013)
Monty Python and the Holy Grail (1975)
lynch
Blue Velvet (1986)
Lost Highway (1997)
Mulholland Dr. (2001)
Twin Peaks: Fire Walk with Me (1992)
duras
Baxter, Vera Baxter (1977)
Camion, Le (1977)
India Song (1975)
sokurov
Otets i Syn (2003)
Smirennaya Zhizn (1997)
Kamen (1992)
antonioni
Blowup (1966)
Eclisse, L' (1962)
Notte, La (1961)
barney
Cremaster 3 (2002)
Drawing Restraint 9 (2005)
River of Fundament (2014)
tarkovsky
Nostalghia (1983)
Stalker (1979)
Zerkalo (1975)
grandrieux
Sombre (1998)
Lac, Un (2008)
Vie Nouvelle, La (2002)
tsukamoto
Vital (2004)
Tokyo Fist (1995)
Tetsuo (1989)
watkins
Commune (Paris, 1871), La (2000)
Edvard Munch (1974)
Punishment Park (1971)
---
mijn huidige regisseurs top15, inclusief hun 5-sterren magnum opus
grandrieux - Vie Nouvelle, La (2002)
tarkovsky - Stalker (1979)
tsukamoto - Vital (2004)
rohmer - Conte de Printemps (1990)
yoshida - Rengoku Eroica (1970)
antonioni - Notte, La (1961)
resnais - Hiroshima Mon Amour (1959)
sokurov - Kamen (1992)
duras - India Song (1975)
lynch - Blue Velvet (1986)
gilliam - Brazil (1985)
watkins - Edvard Munch (1974)
shinoda - Shinjû: Ten no Amijima (1969)
barney - River of Fundament (2014)
ming-liang - Bu San (2003)
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
4x Malick en 2x Yoshida, de rest 1x.
Inmiddels 5x Malick, 2x Yoshida en 2x Cuarón.
Heb Uncle Boonmee net toch maar weer verlaagd naar 4.5* (die moet ik eerst herzien), anders had Weerasethakul ook twee keer 5*.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Enkel Lukas Moodysson met Fucking Amal en Lilja 4-Ever. Ki-Duk Kim, Nicolas Winding Refn, David Fincher en Adam Wingard hebben elk een 5*-film met een heel sterke 4,5*-film die ik op een ander moment een 5 zou kunnen geven. Verder hebben Ridley Scott, Martin Scorsese en Robert Bresson ook een 5-sterren film, en verwacht ik vooral van Bresson en Kavaité (= heeft meegeschreven aan het verhaal van Evolution en regisseerde Sangailes vasara (en ze is nog maar 42 jaar)) meer in de toekomst.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Allen 2 keer:
- Stanley Kubrick
- Ridley Scott
- David Fincher
- Francis Ford Coppola (3 voor de familie)
- Christopher Nolan
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
3x 5*:
Asghar Farhadi
- Darbareye Elly [About Elly]
- Jodaeiye Nader az Simin [A Separation]
- Le Passé
Elia Kazan
- A Tree Grows in Brooklyn
- On the Waterfront
- A Streetcar Named Desire
Radu Mihaileanu
- Le Concert
- La Source des Femmes
- Va, Vis et Deviens
Niels Arden Oplev
- Drømmen
- Män Som Hatar Kvinnor
- To Verdener
Alan Parker
- Angela's Ashes
- The Commitments
- Mississippi Burning