- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- De Weeklijst
De Weeklijst
wendyvortex
-
- 4980 berichten
- 7109 stemmen
Ofwel maak een top zoveel van de films die je afgelopen week hebt gezien.
SVP voorzien van de dag en waardering.
En een week loopt van zaterdag-vrijdag
wendyvortex
-
- 4980 berichten
- 7109 stemmen
Week 2 (2009)
1) The Woodsman (4*) (Do)
2) Vodka Lemon (4*) (Zo)
3) Iron Man (3*) (Vr)
4) Anonymous Rex (3*) (Za)
5) Igby Goes Down (3*) (Di)
6) Nomad (2*) (Wo)
Excuus voor het niet zien van een film op maandag:
Nieuwjaarsbuffet op het werk
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Week 2 2009 (3 t/m 9 januari)
3.
Vicky Cristina Barcelona
Stephen Fry: The Secret Life of the Manic Depressive
4.
Everyone Says I Love You
Casino Royale
It's a Wonderful Life
5.
Quantum of Solace
6.
Mum & Dad
7.
Inu to Watashi no 10 no Yakusoku
Paranoid Park
Flandersui Gae
8.
Yama no Anata
Bashing
9.
Naisu no Mori: The First Contact
Hannah and Her Sisters
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2764 stemmen
1. 4,0* - Ascenseur pour l'Échafaud
2. 3,5* - The Wrong Man
3. 3,0* - Så som i Himmelen
4. 3,0* - L' Albero degli Zoccoli
5. 3,0* - Southern Comfort
6. 3,0* - Charlie and the Chocolate Factory
7. 2,5* - A Kiss before Dying
8. 2,5* - Comme une Image
Van Ascenseur pour l'Échafaud heb ik genoten. Werkelijk een schitterende film met een perfecte opbouw. The Wrong Man van Hitchcock was een verrassing, omdat het nogal afweek van een standaard Hitchcock film. De film was iets donkerder en visueel interessant, maar begin helaas wel een grote misstap. De overige films waren aardig, maar niet echt bijzonder.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1425 stemmen
Zaterdag 3 Januari- Zondag 11 Januari
-01. 4,0* Avalon
-02. 3,5* Children of Men
-03. 3,0* Tulse Luper Suitcases, Part 1: The Moab Story, The
-04. 3,0* Unbreakable
-05. 2,5* Afblijven
-06. 2,5* Benchwarmers, The
Herzien: Harry Potter 2&3.
Goede week gehad, ondanks dat ik er niet zoveel van verwachtte. Alfonso Cuarón is twee keer goed bevallen, Oshii zet een prachtfilm neer na het matige GitS, mijn eerste Greenaway is geslaagd, goed nieuws, nu er waarschijnlijk morgen een duopack van hem in de bus ligt, met dank aan de pakketservice. Ook "Afblijven" was leuk
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3074 stemmen
3,0* Session 9 (2001)
geplaatst: vandaag 22:49 uur
4,0* Dolls (2002)
geplaatst: vandaag 14:34 uur
3,0* Sweetie (1989)
geplaatst: 8 januari
3,5* Suchîmubôi (2004)
Alternatieve titel: Steamboy
geplaatst: 6 januari
2,5* Tenkû no Shiro Rapyuta (1986)
Alternatieve titel: Laputa: Castle in the Sky
geplaatst: 5 januari
3,0* My Summer of Love (2004)
geplaatst: 4 januari
4,0* Aura, El (2005)
geplaatst: 4 januari
3,5* Tekon Kinkurîto (2006)
geplaatst: 3 januari
3,0* Amour à Taire, Un (2005)
Alternatieve titel: A Love to Hide
geplaatst: 3 januari
Een bewogen week zonder foute afknappers.
A love to hide viel het meest tegen ondanks zijn hoge positie. Tekon is een knap filmpje. El Aura een klein meesterwerkje. My summer of love een lief filmpje. Laputa niet zo grappig. Steamboy ook niet maar maakt wel indruk. Sweetie maakt uiterlijk ook veel indruk , van binnen een stuk minder. Dolls kan het beiden. En Session 9 probeert het maar slaagt niet.
DeCol
-
- 7009 berichten
- 2586 stemmen
2,5* People under the Stairs, The (1991)
geplaatst: 10 januari, stem was: 3,5
3,5* 2001: A Space Odyssey (1968)
geplaatst: 10 januari
3,0* Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby (2006)
geplaatst: 9 januari
4,5* Garden State (2004)
geplaatst: 8 januari
4,0* Last King of Scotland, The (2006)
geplaatst: 7 januari
3,5* Rescuers, The (1977)
Alternatieve titel: De Reddertjes
geplaatst: 3 januari
2,0* Celeste in the City (2004)
geplaatst: 3 januari
4,0* Shooter (2007)
geplaatst: 3 januari
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
01. 4.0* - Ip Man
02. 4.0* - Mum & Dad
03. 3.5* - Zuijia Paidang Daxian Shentong
04. 3.5* - Trailer Park of Terror
05. 3.0* - Burn After Reading
06. 3.0* - Hsimeng Jensheng
07. 2.5* - Lakeview Terrace
08. 2.5* - Zuijia Paidang Zhi Nuhuang Miling
09. 2.0* - Vacancy 2: The First Cut
10. 2.0* - Lan Du Ying Xiong
11. 2.0* - Harsh Times
12. 0.5* - Bloedbroeders
Twee echte uitschieters deze week, en een positieve verrassing met Aces go Places II. Eén écht slechte film die nogal toevallig op TV voorbij kwam.
DVD-T
-
- 15378 berichten
- 2839 stemmen
3 januari-9 janunari
1-Idi i Smotri 4.5*
2-The Curious Case of Benjamin Button 3*
3-Ride with the Devil 2.5*
4-Snowfever 1*
Niet veel gezien deze week, 1 uitschieter, 2 middelmatige films en 1 slechte film.Verder een aantal stemmen gewijzigd.
-Roald-
-
- 3178 berichten
- 803 stemmen
3-9 Januari
01. 3.0* Bean
02. 3.0* Mission: Impossible
03. 3.0* The Wicker Man
04. 3.0* The Village
05. 3.0* C.I Frank McKlusky
06. 4.0* Mr. Bean’s Holiday
07. 4.0* Gerry
08. 5.0* The Silence of the Lambs
Apollinisch
-
- 21275 berichten
- 0 stemmen
Week 2 2009 (5 t/m 11 januari)
01. – 3.5* Mister Lonely
02. – 2.5* Chapter 27
03. – 2.5* Kabluey
04. – 1.5* Snow Angels
05. – 1.5* Mr. Brooks
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1425 stemmen
12-16 Januari:
4,0* Battle Royale
2,0* Marvin's Room
1,5* Kebab Connection
Herzien: Harry Potter 4+5
Hele week koorts gehad, dus ik heb amper films kunnen kijken, en wat ik zag was lekker simpel (Harry Potter bijv.). Battle Royale beviel heel goed.
wendyvortex
-
- 4980 berichten
- 7109 stemmen
Week 3 (2009)
1) The Draughtsman's Contract (5*) (Di)
2) La Prima Notte Di Quiete (4*) (Zo)
3) Into The Wild (4*) (Za)
4) Taxidermia (4*) (Ma)
5) Flight Of The Living Dead (2*) (Do)
6) Taxi 3 (1*) (Wo)
Excuus voor het niet zien van een film op vrijdag:
Nieuwjaarsbijeenkomst D66 Arnhem ft Alexander Pechtold.
Leuk hij wist zelfs nog wie ik was
DVD-T
-
- 15378 berichten
- 2839 stemmen
10 Januari - 17 Januari
1-Short Cuts 5* (Zo)
2-Being John Malkovich 4* (Za)
3-Brother (Kitano) 3.5* (Ma)
4-Slumdog Millionaire 3.5* (Wo)
5-Half Nelson 3* (Vrij)
6-Transporter 3 0.5* (Di)
Herzien Southland Tales (blijft 5*)
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
01. 3.5* - Huang Gu Shi Jie
02. 3.0* - Tai Fong Lo Chin
03. 3.0* - Yi Dan Qun Ying
04. 2.5* - Pee-wee's Big Adventure
05. 2.5* - Yes Man
06. 1.5* - Into the Wild
07. 1.5* - Skin
08. 1.0* - Elvis
09. 1.0* - Soldaat van Oranje
Geen al te boeiende week, enkel de film van Yuen was cool. Daarnaast enkel een kleine verrassing van Burton.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Week 3 2009 (10 t/m 16 januari)
4.5* - Krug Vtoroj
4.0* - Kasaba
4.0* - Before Sunset
3.5* - Wendy and Lucy
3.5* - Before Sunrise
3.5* - George Washington
3.5* - Niezwykła Podróż Baltazara Kobera
3.0* - Be with Me
3.0* - All the Real Girls
3.0* - Fille Seule, La
3.0* - Vernon, Florida
3.0* - Geomen Tangyi Sonyeo Oi
3.0* - Happy-Go-Lucky
3.0* - Quiet City
3.0* - Undertow
3.0* - Planet Terror
2.5* - Madadayo
2.5* - Swing Girls
1.5* - Death Proof
1.5* - LOL
0.5* - Afblijven
Nogal veel films gezien! Een paar geniale, en wat mindere onderaan. Over het geheel gezien hoogst enerverend, met twee herkijkers (Before Sunrise/Sunset) die goed bevielen en verder vooral veel interessants gezien.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Week 3 2009 (10 t/m 16 januari) op volgorde van score en naam:
4,0* - Annie Hall
4,0* - His Girl Friday
4,0* - Ordinary People
4,0* - Play Time
3,5* - All About Eve
3,5* - Brief Encounter
3,5* - Gallipoli
3,5* - Laitakaupungin Valot
3,5* - Mies Vailla Menneisyyttä
3,5* - Paths Of Glory
3,5* - Tarzan The Ape Man
3,5* - Tôkyô Monogatari
3,0* - Anges Du Péché, Les
3,0* - Oktyabr
3,0* - Tarzan And His Mate
2,5* - Hellraiser: Hellseeker
2,5* - Idioterne
2,5* - Orfanato, El
2,5* - Picnic At Hanging Rock
2,0* - Bo Chi Tung Wah
2,0* - Children Of Huang Shi, The
2,0* - Hellraiser: Bloodline
2,0* - Hellraiser: Inferno
2,0* - Passchendaele
1,5* - Hellraiser: Deader
1,5* - Hellraiser: Hellworld
1,0* - Hellraiser III: Hell On Earth
Vrij in januari vanwege examens wat tegelijkertijd veel vrije tijd betekent voor andere zaken .
DeCol
-
- 7009 berichten
- 2586 stemmen
Ook week 3:
4,5* - One Flew Over the Cuckoo's Nest
3,5* - Battle Royale
3,5* - 2001: A Space Odyssey
3,0* - Death Proof
3,0* - The Skulls
2,5* - Double Take
Herzien:
2,5* - People under the stairs, stem was 3,5*
2,0* - Catch that kid, stem was 3*
Vandaag Trainspotting gezien. 3,5*. Vanavond Cidade De Deus.
Criticism
-
- 3011 berichten
- 1377 stemmen
Week 3 2009 (10 t/m 16 januari)
4.5* - No Country for Old Men
3.0* - Goldfinger
3.0* - Taken
3.0* - Da Vinci Code
2.5* - Hellboy
Herziening op DVD van No Country for Old Men, nog steeds even goed als in de bioscoop. Verder ook een herziening die me minder goed beviel dan de eerste keer, dus een halfje naar beneden. Taken en Goldfinger waren wel een beetje wat ik ervan verwacht had en Hellboy viel me wat tegen ten opzichte van mijn verwachting.
garlic senior
-
- 4690 berichten
- 0 stemmen
Van 1 januari tot en met 16 januari:
Zwartboek 4,0*
The Good, The Bad and the Ugly 3,0*
Kruistocht in Spijkerbroek 3,0*
Return to Sender 3,0*
Up at the Villa 2,5*
Obsessed 2,0*
Horse Whisperer 2,0*
Weinig verrassingen, meeste films waren echter nog wel te pruimen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
1. Der Himmel über Berlin (4,5*)
2. Entre les Murs (4*)
3. Naked (4*)
4. Un Cœur en Hiver (3*)
5. The Dreamers (3*)
Best een fijne lijst. Der Himmel über Berlin maakt een aardige kans om in augustus in mijn jaarlijkse top 100 op te duiken. Overigens was ik opvallend on-Hollywoods deze week. Ik geloof niet dat het vaak voorkomt dat ik in een week niet uit Hollywood zie.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2764 stemmen
Week 3 2009 (10 t/m 16 januari)
01. 4,0* - East of Eden
02. 4,0* - Banshun
03. 3,5* - Man Who Fell to Earth, The
04. 3,5* - Dead Man
05. 3,5* - Visitor, The
06. 3,5* - Bakushû
07. 3,0* - Kohayagawa-ke no Aki
08. 3,0* - American Graffiti
09. 3,0* - Oorlogswinter
10. 2,5* - Snow Cake
Eindelijk eens tijd gehad om mijn kijkachterstand een beetje weg te werken. Dat gaf mij de mogelijkheid de films van Ozu te zien. Hoewel de films van Ozu onderling veel overeenkomsten hebben, is de uiteindelijke impact bij mij als kijker wel heel verschillend. Verder lang uitgekeken naar Dead Man en The Visitor. Slecht waren beide films niet, maar helaas ook niet de gehoopte meesterwerken. De film die het beste beviel was East of Eden. De combinatie Kazan en Dean bleek een gouden samenwerking te zijn.
Spetie
-
- 38582 berichten
- 5499 stemmen
week 3
01. 4.0* - In the Name of the Father
02. 4.0* - Fa Yeung Nin Wa
03. 3.5* - Slumdog Millionaire
04. 3.5* - Arlington Road
05. 3.0* - About a Boy
06. 3.0* - Albero degli Zoccoli, L'
07. 1.5* - Dik Trom Weet Raad
Aardige week met twee mooie films. Van Slumdog had ik eigenlijk meer verwacht, ondanks dat het zeer zeker geen slechte film is. Arlington Road viel trouwens ook niet tegen.
Apollinisch
-
- 21275 berichten
- 0 stemmen
Dik Trom Weet Raad
Week 3 2009 (12 t/m 18 januari)
01. – 4.5* American Beauty [herziening]
02. – 2.5* In Search of a Midnight Kiss
03. – 2.5* Boy A
04. – 2.5* Rabbits
05. – 1.5* Ben-Hur
06. – ??? Kissing on the Mouth [niet af kunnen kijken]
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3030 stemmen
Week 2 pik ik nog even mee, ik ben weer eens laat met een topic ontdekken (wel een leuk topic btw):
Week 2: 5-11 Jan.
1. 4.5* L'Avventura (#8)
2. 4.0* Braindead
3. 4.0* Chinatown
4. 3.5* La Cité des Enfants Perdus
5. 3.5* Tillsammans
6. 2.5* Mighty Aphrodite
Goede week! (had tentamens vandaar 'slechts' 6 films) En vandaag vanwege nog steeds het goede gevoel wat ik aan L'Avventura overhield, gepromoot naar mijn top 10 (ten koste van Visitor Q).
Week 3: 12-18 Jan.
01. 4.5* Mind Game
02. 4.0* Xich Lo
03. 3.5* Any Way the Wind Blows
04. 3.5* RocknRolla
05. 3.5* Nikita
06. 3.0* Michael Clayton
07. 2.5* Southern Comfort
08. 2.5* Mies Vailla Menneisyyttä
09. 2.5* Layer Cake
10. 2.0* Chrysalis
11. 2.0* Rambo: First Blood Part II
12. 1.5* Titanic
13. 0.5* Who's Afraid of Virginia Woolf?
Mager. Hoewel #1 geweldig was en #2 één van de best geregisseerde films is die ik gezien heb.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3074 stemmen
Week 3 13 t/m20 januari
4.0* Vozvrashcheniqe
3.5* Bourne Ultimatum
3.5* Tokyo Godfathers
3.5* Sous le Sable
3.5* La Sconosciuta
2.5* Meili Shiquang
Nr1 stelde gelukkig niet teleur. BU deed zoals verwacht zijn ding maar is niet top250 waardig, maar wel de trilogie voltooid. TG was best erg leuk en goed gemaakt. SLS was niet onaardig.
La S. was mooi maar tevens ongeloofwaardig. MS was zware kost en deed in de 2e helft alles beter dan de 1e helft.
Weer een prima week achter de rug. Ik zou zeggen; Ga zo door.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1425 stemmen
za 17 - vr 23 januari:
(4,5* Shallow Grave *herzien*)
3,5* Adam's Aebler
3,0* Koroshiya 1
3,0* Draughtman's Contract, The
2,5* A Zed and Two Noughts
12-16 Januari:
....
Hele week koorts gehad, dus ik heb amper films kunnen kijken...
Nog steeds, vreselijk irritant. Alsnog een hele lekkere week weten te draaien, Greenaway zet twee goede films neer, mijn eerste Miike slaagt met vlag en wimpel. Adam's Aebler was de beste. Wat een heerlijke film van een heerlijke regisseur, zo zie ik ze graag
Vanavond ga ik Star Wars III nog eens herkijken, verwacht geen radicale stemwijziging dus ik post mijn lijst nu alvast.
Volgende week staan Deer Hunter, Delicatessen & LA Confidental alvast ingeroosterd
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
17 jan t.e.m. 23
01. 4.5*: Doomsday
02. 4.5*: Jurassic Park (herbekeken)
03. 4.0*: Gedo Senki
04. 3.0*: Enfant, L'
05. 3.0*: Spartacus
06. 2.0*: Rambo: First Blood Part II
07. 2.0*: Koyaanisqatsi
08. 1.5*: Irréversible
09. 0.5*: Hulk
Heb ook Dog Soldiers en Trainspotting herbekeken maar hun stem blijft hetzelfde. Nu ga ik naar Scary Movie 4 kijken en morgen Saw en hopelijk Fear and Loathing in Las Vegas.
Edit: blijkbaar een fout want momenteel spelen ze Wallace & Grommit ipv Scary Movie 4.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
za 17 - vr 23 januari:
01. 4.5* - Slumdog Millionaire
02. 4.0* - Kurôzu Zero
03. 4.0* - Yama no Anata
04. 2.5* - Zuijia Paidang Zhi Qianli Jiu Chaipo
05. 2.5* - Cinderella Man
06. 2.0* - Zhong Nan Hai Bao Biao
07. 2.0* - WAZ
08. 1.0* - Midnight Movie
Boyle, Katsuhito Ishii en Miike stellen (gelukkig) niet teleur, erg mooi rijtje films. Daarnaast weinig bijzonders gezien, waar Yuen vorige week nog wist te verrassen deed hij dat dit keer in negatieve zin.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Week 4 2009 (17 t/m 23 januari)
01. 4.5* - Akarui Mirai
02. 4.0* - Tôkyô Yakyoku
03. 3.5* - Umberto D.
04. 3.5* - Dibawah Pohon
05. 3.5* - Er Shi Si Cheng Ji
06. 3.5* - Y Aura-t-il de la Neige à Noël?
07. 3.0* - Je, Tu, Il, Elle
08. 3.0* - Half Nelson
09. 3.0* - Revolutionary Road
10. 3.0* - Gomorra
11. 3.0* - Slumdog Millionaire
12. 2.5* - Jeder für Sich und Gott gegen Alle
13. 2.5* - Tôkyô Sonata
14. 2.5* - Rosemary's Baby
15. 2.0* - Hancock
16. 1.5* - Dunya & Desie
17. 1.0* - Pulse
Veel interessants en moois, maar ook een hoop tegenvallers en een paar echt slechte werken. Fijne filmweek!