- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste vampierfilms (/top 10)
Beste vampierfilms (/top 10)
QuentinTarantino
-
- 106 berichten
- 1381 stemmen
Let the Right One In (2008), Zweedse topper! Meer dan de moeite waard.
dimi303
-
- 3172 berichten
- 3247 stemmen
1. Nosferatu, Eine Symphonie Des Grauens (1922)
2. Darcula (1933)
3. Shadow of a vampire (2000)
4. Near Dark ( 1987)
5. Fright Night (1985)
6. Dance of the vampires (1967)
7. The night flyer (1997)
8. The lost boys (1987)
9. Bram Stoker's Dracula (1992)
10. Salem's lot (1979)
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2547 stemmen
From dusk till dawn en 30 days of night zijn zeker de moeite, alsook Underworld... Veel meer vampierfilms heb ik nog niet gezien denk ik.
soom
-
- 24841 berichten
- 2687 stemmen
Geen top 5, maar wel een top 3 (Underworld was echt te slecht).
1. Twilight.
2. Let the Right One in.
3. From Dusk till Dawn.
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2295 stemmen
1. Interview with the Vampire
2. Bram Stokers Dracula
3. Underworld
4. Let the Right One In.
5. Twins of Evil
misterwhite
-
- 4726 berichten
- 656 stemmen
1. From Dusk Till Dawn
2. Interview with the vampire
3. Bram Stokers Dracula
4. Blade
5. The night flier
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Blade en van Helsing zijn vampierenfilms die voor mij nog het doorkomen waard zijn.
Brix
-
- 19257 berichten
- 4676 stemmen
1- Horror of Dracula (1958)
2- Count Dracula (1977)
3- Dracula, prince of Darkness (1966)
4- Dracula has risen from the grave (1968)
5- Dracula (1979)
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Nooit fan geweest van vampierfilms. Desondanks ben ik nog wel benieuwd naar films als Fright Night, Salem's Lot, 30 Days of Night en Shadow of a Vampire.
Top:
01. Near Dark
02. The Lost Boys
03. Nosferatu, eine Symphonie des Grauens
04. Låt den Rätte Komma In
05. From Dusk Till Dawn
06. Lifeforce
Floplijst:
01. Nochnoy Dozor
02. BloodRayne
03. Van Helsing
04. To Die For
05. Bloodstone: Subspecies II
chevy93
-
- 12691 berichten
- 1243 stemmen
Ook een genre waar ik nog geen handvol van heb gezien. En daar heb ik eerlijk gezegd ook zo goed als geen behoefte aan
From Dusk Till Dawn (2,5*)
Twilight (2,0*)
Vampires (3,0*), die van John Carpenter uiteraard.
Cirque du Freak: The Vampire's Assistant (2009) (hier heb ik alle boeken van gelezen en ik vond ze geweldig! Maar de film lijkt me een grote flop)
Blade heb ik gezien, maar nooit een cijfer voor gegeven
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hier maar wat posten als ik Jean Rollin's werk grotendeels gezien heb (toch wel de koning van de Vampierenfilms). Vandaag maar eens aan beginnen.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ook een genre waar ik nog geen handvol van heb gezien. En daar heb ik eerlijk gezegd ook zo goed als geen behoefte aan
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
Near dark
fright night
Twins of evil
Salems Lot (hooper)
Rabid
jordandejong
-
- 4546 berichten
- 1327 stemmen
From Dusk Till Dawn
Van Helsing
Frostbitten (Frosbite)
Underworld
Verder niets gezien. Ben er ook helemaal geen fan van.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
01: Dracula (1931)
- Lugosi IS Dracula. Het ghotische sfeertje heeft z'n charmes.
02: Dracula (1992)
- Aparte sfeer maar wel goed geacteerd en Ryder ziet er lief uit.
03: From Dusk Till Dawn (1996)
- Kick-ass film met memorabele scenes en goed acteerwerk.
04: Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (1994)
- Origineel verhaal, spannend en goed acteerwerk.
05: Underworld (2003)
- Kate is hot en de aktie mag er ook wezen. Toffe film.
Wel tof deze topics
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4100 stemmen
01- 4.5* Bram Stoker's Dracula
02- 4.0* Near Dark
03- 4.0* Nosferatu: Phantom der Nacht
04- 4.0* Nosferatu, eine Symphonie des Grauens
05- 4.0* Dracula (1931)
Spirou
-
- 254 berichten
- 0 stemmen
Leuke topic! Vampierfilms hebben toch altijd wel iets mystieks.
1) Bram Stoker's Dracula
2) 30 Days Of Night
3) The Lost Boys
4) John Carpenter's Vampires
5) Nochnoy Dozor (Night Watch)
606
-
- 23784 berichten
- 11825 stemmen
Leuke topic! Vampierfilms hebben toch altijd wel iets mystieks
Dankje
FelixTheCat
-
- 412 berichten
- 1244 stemmen
1.Blade
2. Underworld
3. Underworld 2
4. Van Helsing
5. Nightwatch/Daywatch
__________
6 .Bloodrayne
7. Underworld 3
8 .Blade 2
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Laatst heb ik 30 Days of Night bekeken en ik vond 'm erg sterk moet ik zeggen. Beetje The Thing meets 28 Days Later.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
1. 30 Days of Night
2. Blade
3. Van Helsing
4. Underworld
5. Blade Trinity
6. Underworld: Rise of the Lycans
7. Blade II
8. From Dusk Till Dawn
9. Dracula
10. Underworld: Evolution
Artkramer
-
- 179 berichten
- 303 stemmen
Heb niets met vampieren, maar Let the right one in vond ik een geweldige film.
candymancandyman
-
- 290 berichten
- 2079 stemmen
1-from dusk till dawn 1.
2-blade 2.
3-van helsing.
4-fright night 1.
5-the lost boys 1.
daxclusive
-
- 2556 berichten
- 2199 stemmen
1. From Dusk Till Dawn
2. Blade
3. Blade 2
4. Blade 3
5. Twillight
6. 30 Days of Night
Frenetic
-
- 203 berichten
- 1414 stemmen
1. Blade
2. Van Helsing
3. Blade2
4. Blade3
5. Underworld1
-----
6. Underworld2
7. DayBreakers
8. Underworld3
dimi303
-
- 3172 berichten
- 3247 stemmen
01- Nosferatu, eine symphonie des grauens (1922)
02- Lat den rätte komma in (2008)
03- Fright night (1985)
04- Dracula (1992)
05- Dance of the vampires (1967)
mister blonde
-
- 12461 berichten
- 5409 stemmen
1. From Dusk Til Dawn 4,5 sterren
2. Let the Right One In 4 sterren
3. Nosferatu, Eine Symphonie Des Grauens (1922) 4 sterren
4. Dracula (1931) 4 sterren
5. Interview With the Vampire 4 sterren
6. Cronos 4 sterren
7. Lost Boys 3,5 sterren
8. Near Dark 3,5 sterren
9. 30 Days of Night 3,5 sterren
10. Nosferatu: Phantom der nacht (1979) 3,5 sterren
11. the Addiction 3,5 sterren
12. Blade 3,5 sterren
13. Vampires 3,5 sterren
14. Bram Stokers Dracula 3,5 sterren
15. A Virgin among the Living Dead 3,5 sterren
16. La Morte Vivante 3,5 sterren
17. The Hunger 3 sterren
18. Blade 2 3 sterren
19. Dracula Prince of Darkness (1966) 3 sterren
20. Under World 3 sterren
Zowaar 20 goede vampierenfilms kunnen ontdekken. Moet alleen veel meer van Rollin en Fisher gaan zien.
kappeuter (crew films)
-
- 72626 berichten
- 5779 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/357.200.jpg?cb=1444468359
Mijn favoriete vampierfilm is Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (1994).
Låt den Rätte Komma In (2008) vind ik ook goed, die zou ik wel weer eens willen herzien.
Dark Shadows (2012) is op MM een beetje ondergewaardeerd, leuke Burton film.
Geralt of rivia
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
Salems lot de enige goeie vampieren film deze is meer als horror bedoelt groet geralt of rivia