- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- De grootste filmclichés
De grootste filmclichés

maxcomthrilla
-
- 15544 berichten
- 2680 stemmen
Ik weet niet of hier al een topic over is, maar voorzover ik weet/zag niet: filmclichés.
Er wordt vaak over gesproken bij van allerlei films, maar wat is nou een vaak terugkerend cliché? En welke films maken zich daaraan schuldig?
Veel komedies bevatten naar mijn mening clichés: uiteindelijk slagen alle personages erin om hun geliefde voor zich te winnen of een hindernis te overwinnen. Dit vind ik persoonlijk niet storend.
Enkele clichés waar ik me wel ( vaak ) aan stoor: een meisje wordt gepest en wil ondanks haar liefhebbende ouders zelfmoord plegen ( F. A. ), traumatische ervaringen uit de jeugd zijn nog altijd niet verwerkt ( M. R. ), na pakweg 40 minuten in de film te zitten wordt een jongen op een meisje verliefd ondersteund door een zangnummer waarin hij haar veroverd ( H. G. ), een man wil zijn vrouw opbiechten dat hij vreemd gaat maar wordt de pas af gesneden door iemand anders en iemand betrapt zijn vriend/vriendin/vrouw/man kussend met een ander.

maxcomthrilla
-
- 15544 berichten
- 2680 stemmen
Oh, ja nog een cliché: de kans krijgen om iemand neer te kunnen schieten maar het vervolgens nalaten met de gedachten om dit later te doen en niet gelijk af te handelen.

IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Dat iedereen zomaar wordt neer geknalt en dat de echte "bad guy" heel veel aan kan.

soom
-
- 24787 berichten
- 2647 stemmen
Dit topic bestaat toch al, inderdaad?

Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.