• 155.381 films
  • 9.292 series
  • 27.638 seizoenen
  • 604.195 acteurs
  • 346.013 gebruikers
  • 8.758.637 stemmen

De grootste filmclichés

zoeken in:

maxcomthrilla

• 15544 berichten
  • 2680 stemmen

Ik weet niet of hier al een topic over is, maar voorzover ik weet/zag niet: filmclichés.

Er wordt vaak over gesproken bij van allerlei films, maar wat is nou een vaak terugkerend cliché? En welke films maken zich daaraan schuldig?

Veel komedies bevatten naar mijn mening clichés: uiteindelijk slagen alle personages erin om hun geliefde voor zich te winnen of een hindernis te overwinnen. Dit vind ik persoonlijk niet storend.

Enkele clichés waar ik me wel ( vaak ) aan stoor: een meisje wordt gepest en wil ondanks haar liefhebbende ouders zelfmoord plegen ( F. A. ), traumatische ervaringen uit de jeugd zijn nog altijd niet verwerkt ( M. R. ), na pakweg 40 minuten in de film te zitten wordt een jongen op een meisje verliefd ondersteund door een zangnummer waarin hij haar veroverd ( H. G. ), een man wil zijn vrouw opbiechten dat hij vreemd gaat maar wordt de pas af gesneden door iemand anders en iemand betrapt zijn vriend/vriendin/vrouw/man kussend met een ander.

maxcomthrilla

• 15544 berichten
  • 2680 stemmen

Oh, ja nog een cliché: de kans krijgen om iemand neer te kunnen schieten maar het vervolgens nalaten met de gedachten om dit later te doen en niet gelijk af te handelen.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Dat iedereen zomaar wordt neer geknalt en dat de echte "bad guy" heel veel aan kan.

soom

• 24787 berichten
  • 2647 stemmen

Dit topic bestaat toch al, inderdaad?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.