- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste (high)schoolfilms
Beste (high)schoolfilms
Dk2008
-
- 10394 berichten
- 746 stemmen
Weer een beetje de trend bij films "(high-)schoolfilms"
Alleen nogal persoonlijk wat "beste" is.
Wat de oude films betreft Grease (1978) en Blackboard Jungle (1955) en waar verder niemand op heeft gestemd: Bachelor of Hearts (1958)
Beter dan de American Pie-films vind ik op het moment:
Confessions of a Sorority Girl (1994) (remake van: Sorority Girl (1957))
Dk2008
-
- 10394 berichten
- 746 stemmen
hier nog soortgelijke topics, ook weer met beste
Film >> Toplijsten en favorieten >> Beste tiener, high school en coming of age films
Film >> Toplijsten en favorieten >> High School films
hier nog een film die ik heb gezien, voor het: niet de beste (high)schoolfilm topic : American Virgin (2009)
Melis22
-
- 29 berichten
- 26 stemmen
Grease
Mean Girls
Cabin Fever 2 (ja is een soort highschool-horror toch?)
Vast wel meer. Maar kom er ff niet op
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Ja, Mean girls: My guilty pleasure!
Toen 'La Lohan' nog een beeldschone, onschuldige meid was! Ze is echt bloedje mooi in deze film.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Toevallig gister weer herzien. Voor mij blijft The Beautiful Ordinary de ultieme highschool film. Heerlijke vibe, voortkabbelend tempo, Amber Heard, Leighton Meester en Alexa Vega en een impressionistische benadering. Wat een film. Zwaar onderbekeken ook . Met Risky Business als close second.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Die drie dames zorgen er al voor dat ik die film wil zien, ken hem inderdaad niet. ff pindakazen!
THX, Naomi!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Graag gedaan, jij ook bedankt. Die mag wel wat vaker bekeken worden. Amper activiteit de laatste jaren. Echt een leuke highschool film.
tommykonijn
-
- 4960 berichten
- 2212 stemmen
John Hughes heeft een aantal erg leuke films uit dit 'genre' op zijn naam staan.
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Amy Heckerling ook, dat weet ook vast nog niemand. "Pff, die konijnen van tegenwoordig.....tis niet meer wat t geweest is" roept t ene konijn tegen de ander!
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
Valt me op dat "een bepaalde" film hier nog niet genoemd is. Al ga ik de titel zeker niet zelf in de mond nemen in een topic genaamd "beste schoolfilms"
Als je 'Cruel Intentions' bedoeld, ben ik het zwaar met je eens.
BBarbie
-
- 12794 berichten
- 7631 stemmen
1. Drømmen (2006)
2. Freedom Writers (2007)
3. Stand and Deliver (1988)
4. Después de Lucía (2012)
5. Achtste-groepers Huilen Niet (2012)
6. Yi Ge Dou Bu Neng Shao [Not One Less] (1999)
7. The Breakfast Club (1985)
8. Blackboard Jungle (1955)
9. Dangerous Minds (1995)
10. Up the Down Staircase (1967)
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Dk2008
-
- 10394 berichten
- 746 stemmen
Adam and Eve (2005)
American Pie 2 (2001)
American Pie The wedding (2003)
American Pie Band Camp (2005)
American Pie The naked mile (2006)
American Pie presents Beta House (2007)
American Pie presents The book of love (2009)
Barely legal (2003)
Bratz (2007)
Bring it on (2000)
Bring it on All or nothing (2006)
Dorm daze 2 (2006)
Get over it (2001)
It's a boy girl thing (2006)
Legally blonde (2001)
Pledge this! (2006)
Van Wilder (3): Freshman year (2009)
Van American Pie vind de eerste nog wel de minste, bovendien is die uit 1999. Dus vermeld ik die niet. De leukste is Band Camp.
Gwen80
-
- 226 berichten
- 521 stemmen
Van American Pie vind de eerste nog wel de minste.
Ik vind de eerste juist de beste.
Dk2008
-
- 10394 berichten
- 746 stemmen
Ik vind de eerste juist de beste.
Maar je hebt er "maar" 4 gezien.
Gwen80
-
- 226 berichten
- 521 stemmen
Scherp. Je hebt op zich gelijk, maar ik heb van die andere delen wel stukjes gezien en daaruit geconcludeerd dat ik geen interesse had om ze in het geheel te zien. Daarom heb ik er niet op gestemd, omdat ik dat natuurlijk alleen doe voor films die ik in het geheel heb gezien. En ik weet ook dat ik mijn mening over een film niet (volledig) kan baseren op enkel stukken die ik ervan gezien heb, maar alles bij elkaar genomen denk ik wel dat ik al met al met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijk kan zeggen dat ik deel 1 het beste deel uit de American Pie reeks vind.
IceBc
-
- 14 berichten
- 37 stemmen
In Film > Genres en landen > Highschool Films:
Ik zoek een aantal goede Highschool films ( amerikaanse ) zoals She's All That, American Pie, The Breakfast Club, A Walk To Remember etc etc..
Kennen jullie nog een aantal goede?
Voor een relaxed zondag avondje.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Adam and Eve (2005)
American Pie 2 (2001)
American Pie The wedding (2003)
American Pie Band Camp (2005)
American Pie The naked mile (2006)
American Pie presents Beta House (2007)
American Pie presents The book of love (2009)
Barely legal (2003)
Bratz (2007)
Bring it on (2000)
Bring it on All or nothing (2006)
Dorm daze 2 (2006)
Get over it (2001)
It's a boy girl thing (2006)
Legally blonde (2001)
Pledge this! (2006)
Van Wilder (3): Freshman year (2009)
Van American Pie vind de eerste nog wel de minste, bovendien is die uit 1999. Dus vermeld ik die niet. De leukste is Band Camp.
Grappig, hier precies omgekeerd... .
BBarbie
-
- 12794 berichten
- 7631 stemmen
Biri Gyaru (2015) a.k.a. Flying Colors
Dk2008
-
- 10394 berichten
- 746 stemmen
Adam and Eve (2005)
American Pie 2 (2001)
American Pie The wedding (2003)
American Pie Band Camp (2005)
American Pie The naked mile (2006)
American Pie presents Beta House (2007)
American Pie presents The book of love (2009)
Barely legal (2003)
Bratz (2007)
Bring it on (2000)
Bring it on All or nothing (2006)
Dorm daze 2 (2006)
Get over it (2001)
It's a boy girl thing (2006)
Legally blonde (2001)
Pledge this! (2006)
Van Wilder (3): Freshman year (2009)
Van American Pie vind de eerste nog wel de minste, bovendien is die uit 1999. Dus vermeld ik die niet. De leukste is Band Camp.
Dit subgenre heeft echt zijn beste tijd weer gehad, in hoeverre het een goede tijd heeft gehad. Alleen Band Camp en Van Wilder (3): Freshman year (2009) zijn nog over. (En ja, Grease/Legally blonde maar niet vanwege het Highschool-gehalte en die andere twee eigenlijk ook niet echt. Ik vind het gewone leuke films)