- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste Franse films
Beste Franse films
nathaniel177
-
- 564 berichten
- 2502 stemmen
Mijn top 10:
1 La vie d'adele
2 Climax
3 Raw
4 Revenge
5 Irreversible
6 Intouchables
7 Incendies
8 Enter the void
9 Paris is us
10 Haute tension
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Wat zijn jullie hoogtepunten uit de Nouvelle Vague-stroming?
Top 3:
01. Le Feu Follet (Louis Malle)
02. Chronique d'un Été (Paris 1960) (Edgar Morin en Jean Rouch)
03. Le Mépris (Jean-Luc Godard)
Ik gebruikte deze lijst als inspiratiebron.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Dezelfde lijst als Malick gebruikt:
2. Ascenseur pour l'Échafaud (1958)
Vooral veel van Truffaut gezien blijkbaar in deze stroming, ik zou al een top 3 gewoon van hem alleen kunnen maken.
kaketoe
-
- 827 berichten
- 1705 stemmen
01 5.0 Enter the Void (2009)
02 4.5 Irréversible (2002)
03 4.5 La Haine (1995)
04 4.5 Mektoub, My Love: Canto Uno (2017)
05 4.0 Climax (2018)
06 4.0 Un Couteau dans le Coeur (2018)
07 4.0 Mon Roi (2015)
08 4.0 Léon (1994)
09 3.5 Paris Est à Nous (2019)
10 3.5 La Vie d'Adèle (2013)
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Ook voor t eerst een complete Franse toplijst gemaakt. Omdat het er zoveel zijn (meer dan 1000) heb ik voorlopig alleen de waardering van 4.0* en hoger meegenomen.
Top 10:
01. La Cicatrice Intérieure (1972)
02. L'Intrus (2004)
04. La Passion de Jeanne d'Arc (1928)
05. Les Amants Réguliers (2005)
08. Sombre (1998)
09. Une Vie (2016)
De complete lijst van nét geen 150 titels staat hier op iCM
kappeuter (crew films)
-
- 72619 berichten
- 5778 stemmen
Tijd voor een nieuwe lijst:
1. Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain (2001)
5. Les Femmes... ou les Enfants d'Abord... (2002)
7. La Tourneuse de Pages (2006)
11. Angel-A (2005)
12. Naissance des Pieuvres (2007)
13. Dalida (2016)
15. Dernier Domicile Connu (1970)
16. Du Rififi chez les Hommes (1955)
17. Kirikou et la Sorcière (1998)
18. Les Émotifs Anonymes (2010)
19. Stella (2008)
20. Trois Couleurs: Bleu (1993)
Het viel niet mee, ik heb lastige keuzes moeten maken en ik heb nog aardig wat titels voor deze lijst moeten passeren. De Engelstalige Polanski's heb ik gemakshalve maar weggelaten. Evenals Papillon (1973).
frolunda
-
- 1103 berichten
- 4476 stemmen
1. La Haine (1995)
2. Ne Le Dis à Personne (2006)
3. La Vie et Rien d'Autre (1989)
4. Martyrs (2008)
5. 36 Quai des Orfèvres (2004)
6. Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain (2001)
7. Dites-lui Que Je L'Aime (1977)
8. Jean de Florette (1986)
9. Les Petits Mouchoirs (2010)
10. La Reine Margot (1994)
11. Germinal (1993)
12. Frontière(s) (2007)
13. Seul contre Tous (1998)
14. L'Ennemi Public N° 1 (2008)
15. Un Long Dimanche de Fiançailles (2004)
16. L'Adversaire (2002)
17. L'Appartement (1996)
18. Les Lyonnais (2011)
19. Manon des Sources (1986)
20. L'Instinct de Mort (2008)
21. Léon (1994)
22. Les Rivières Pourpres (2000)
23. La Veuve de Saint-Pierre (2000)
24. L'Immortel (2010)
25. Au Revoir les Enfants (1987)
26. État de Siège (1972)
27. À l'Intérieur (2007)
28. La French (2014)
29. Grave (2016)
30. Lucie Aubrac (1997)
31. Intouchables (2011)
32. À Bout Portant (2010)
33. Un, Deux, Trois, Soleil (1993)
34. Les Vacances de Monsieur Hulot (1953)
35. Présumé Coupable (2011)
36. MR 73 (2008)
37. La Fille sur le Pont (1999)
38. L'Empire des Loups (2005)
39. Uranus (1990)
40. À l'Origine (2009)