- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Persoonlijke top 100
Persoonlijke top 100
mister blonde
-
- 12461 berichten
- 5409 stemmen
Inderdaad veel bekende namen, 96 gezien. Maar liefst 70 films scoren bij mij ook erg goed, dus wat dat betreft een mooie top 100.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Nou, dan bied ik 97 staan zeker een behoorlijk aantal films bij die ik hoog waardeer!
Station agent, Four lions en synecdoche moet ik nog. Geen haast.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
51/100 Wel leuk om eens meer films uit een lijst gezien te hebben. Leuk ook dat je je lijst met ons deelt, vind ik altijd erg fijn. Je hebt uiteraard al een prachtige 2,3 en 8 die bij mij ook in mijn top 15 staan. Verder heel veel bekende en persoonlijk voor mij wat mindere films. Le trou staat dan weer mooi in de top 50. En met Ex Machina, The Guest (die film lijkt wel veel terug te komen de laatste tijd) en Drive nog drie kanjers in je lijst. Mooi.
Knap ook dat je relatief veel films uit mijn top 10 in je top 100 hebt staan. The Guest trouwens op weg naar wat meer waardering en wat roem?
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
Jup veel bekende namen. Ik ga dan ook vooral toplijstjes af en ben het meestal wel aardig eens met de publieke opinie. In principe is dit dan weer een nieuwe bron voor toplijtjes Ik ga sowieso nog even naar wat lijstjes kijken hier.
Four Lions is voor mij trouwens een van de grappigste films die ik gezien heb. Filmtechnisch helemaal niet sterk en het bevat weinig verhaal, maar heeft wel een leuk uitgangspunt. Ik heb bij weinig films zo in een deuk gelegen.
Le Trou nog maar pas gezien. Na afloop realiseerde ik me pas met hoe weinig verhaal en verandering van setting de film toch een dikke 2 uur mijn volledige attentie had. Dat maakt zo een film ook gelijk sterk.
The Guest verraste me wel. Was er redelijk blank ingegaan en hoewel je de hele tijd het gevoel had dat er iets ging gebeurde nam het voor mij wel een verrassende wending die ik goed kon waarderen. Ik weet niet hoe het gevoel na een rewatch nog zou zijn, maar ik vond de stijl en soundtrack ook erg fijn.
Pierre1965
-
- 371 berichten
- 1401 stemmen
Top 100 Mei 2016
Vorige uit Feb. 2015
1/1 Flatliners
2/3 Shawshank Redemption
3/2 Forrest Gump
4/4 Into the Wild
5/8 Back to the Future 1
6/7 Dances with Wolves
7/5 Inglourious Basterds
8/6 Gran Torino
9/14 Truman Show
10/15 Pianist
11/18 Back to the Future 2
12/11 Tweeling
13/16 Titanic
14/13 Cast Away
15/12 Nuovo Cinema Paradiso
16/10 Mar Adentro
17/24 Atonement
18/17 Legends of the Fall
19/9 Babel
20/75 Django Unchained
21/New Er ist Wieder Da
22/New Marina
23/20 Pulp Fiction
24/26 Incendies
25/42 American Beauty
26/23 Rounders
27/34 Black Swan
28/22 Der Untergang
29/31 Groundhog Day
30/21 Temple Grandin
31/19 Midnight in Paris
32/45 Kokuhaku
33/30 Das Leben der Anderen
34/46 Orphan
35/37 Walk the Line
36/28 War of the Worlds
37/25 Hasta la Vista
38/41 Braveheart
39/29 In Bruges
40/36 Sa Som i Himmelen
41/50 Kill Bill 2
42/52 Submarino
43/44 Kimssi Pyoryugi
44/35 50 First Dates
45/49 Age of Adeline
46/New The Fly
47/33 Gegen die Wand
48/48 Changeling
49/47 Leon
50/53 Once upon a Time in America
51/55 Schindlers List
52/49 La Vie d'Adele
53/New Cold Mountain
54/71 Another Earth
55/39 Million Dollar Baby
56/38 Moon
57/43 Seven Pounds
58/32 Lore
59/79 Great Sinner
60/57 Man Som Hatar Kvinnor
61/85 Godfather 2
62/54 Carlito's Way
63/66 Carrie
64/27 21 Grams
65/40 The Visitor
66/80 American History X
67/83 Bridges of Madison County
68/81 Cape Fear
69/51 Celda 211
70/69 Cinderella man
71/64 Crazy Heart
72/62 Disappearance of Alice Creed
73/99 Ghost
74/73 In the Name of the Father
75/94 Independence Day
76/78 Das Letzte Schweigen
77/82 My Name is Khan
78/90 Notting Hill
79/77 Perfect World
80/87 Resrvoir Dogs
81/New Scaphandre et le Papillon
82/New 12 Years a Slave
83/New Tangshan Dadizhen
84/88 Turks Fruit
85/84 Blood Diamond
86/100 Bucket List
87/96 Control
88/58 Goodfellas
89/67 Intouchables
90/70 Kill Bill 1
91/New Outsourced
92/New Reader
93/New Scarface
94/New Back to the Future 3
95/New Casino
96/95 De Rouille et d'Os
97/63 Fish Tank
98/76 Green Mile
99/New Lilja 4-ever
100/74 Zwartboek
beavis
-
- 6584 berichten
- 13788 stemmen
Heb mijn top100 weer eens een update gegeven
personal all-time top100, a list of films by Peter • Letterboxd
1 - Stalker (1979)
2 - Vie Nouvelle, La (2002)
3 - Rengoku Eroica (1970)
4 - Hiroshima Mon Amour (1959)
5 - Apocalypse Now (1979)
6 - Nostalghia (1983)
7 - Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975)
8 - Gummo (1997)
9 - Banshun (1949)
10 - India Song (1975)
11 - Sátántangó (1994)
12 - Trys Dienos (1992)
13 - Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975)
14 - Année Dernière à Marienbad, L' (1961)
15 - Notte, La (1961)
16 - Rayon Vert, Le (1986)
17 - Sombre (1998)
18 - Rendez-vous d'Anna, Les (1978)
19 - Shinjû: Ten no Amijima (1969)
20 - Conan the Barbarian (1982)
21 - Big Lebowski, The (1998)
22 - Stromboli (1950)
23 - Camion, Le (1977)
24 - Conte de Printemps (1990)
25 - Astenicheskiy Sindrom (1990)
26 - Baxter, Vera Baxter (1977)
27 - Holy Mountain, The (1973)
28 - Kamen (1992)
29 - Kaigenrei (1973)
30 - Ma Nuit chez Maud (1969)
31 - Vital (2004)
32 - Idi i Smotri (1985)
33 - Fa Yeung Nin Wa (2000)
34 - Conformista, Il (1970)
35 - Dolce Vita, La (1960)
36 - Sans Toit ni Loi (1985)
37 - Life of Brian (1979)
38 - Viskningar och Rop (1972)
39 - Blue Velvet (1986)
40 - Werckmeister Harmóniák (2000)
41 - Marketa Lazarová (1967)
42 - Seppuku (1962)
43 - Bu San (2003)
44 - Tetsuo (1989)
45 - Démanty Noci (1964)
46 - Bande à Part (1964)
47 - Matrix Reloaded, The (2003)
48 - Container (2006)
49 - Simple Men (1992)
50 - Grande Bellezza, La (2013)
51 - Sen to Chihiro no Kamikakushi (2001)
52 - Eyes Wide Shut (1999)
53 - Breakfast Club, The (1985)
54 - Sud Sanaeha (2002)
55 - Thin Red Line, The (1998)
56 - Papa, Umer Ded Moroz (1991)
57 - Cavalo Dinheiro (2014)
58 - Tsuitô no Zawameki (1988)
59 - Cremaster 3 (2002)
60 - Aoi Haru (2001)
61 - Amour (2012)
62 - Rope (1948)
63 - Playtime (1967)
64 - Guerre Est Finie, La (1966)
65 - Distant Voices, Still Lives (1988)
66 - Kôkaku Kidôtai (1995)
67 - Basic Instinct (1992)
68 - V Tumane (2012)
69 - Lac, Un (2008)
70 - Brazil (1985)
71 - Edvard Munch (1974)
72 - Maman et la Putain, La (1973)
73 - Nightmare before Christmas, The (1993)
74 - Muriel ou Le Temps d'un Retour (1963)
75 - Hors Satan (2011)
76 - Post Tenebras Lux (2012)
77 - Vertigo (1958)
78 - Quai des Brumes, Le (1938)
79 - Kärlekshistoria, En (1970)
80 - Night of the Iguana, The (1964)
81 - Salomè (1972)
82 - Eclisse, L' (1962)
83 - Krylya (1966)
84 - Kawaita Hana (1964)
85 - Topo, El (1970)
86 - Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
87 - Matrix, The (1999)
88 - Loong Boonmee Raleuk Chat (2010)
89 - Punishment Park (1971)
90 - They Shoot Horses, Don't They? (1969)
91 - Lost Highway (1997)
92 - After Hours (1985)
93 - Femme Douce, Une (1969)
94 - Tonari no Totoro (1988)
95 - Old Joy (2006)
96 - Avalon (2001)
97 - Pandora and the Flying Dutchman (1951)
98 - Monty Python and the Holy Grail (1975)
99 - Lèvres Rouges, Les (1971)
100 - Elephant (2003)
opmerkelijk:
- mijn hele top5 van de jaren70 staat in mijn top10
- twee films die ik eerst een zware onvoldoende gaf staan na herziening nu in mijn top100 (Salo en Sud Sanaeha)
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Opmerkijk part two (voor mij althans):
Hoezo Reloaded, en niet deel 1? Dat is best bijzonder! Toch?
Verder een erg fijne top 100, waar ik nog een hoop uit kan halen!
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
94/100, oa twee Duras' ontbreken
Meest mooie films uiteraard, maar ook paar dingen waar ik dan weer weinig/niks mee heb.
beavis
-
- 6584 berichten
- 13788 stemmen
deel1 staat er ook op, maar reloaded is toch een overtreffende trap
... revolutions had er ook op gekund (toch eigenlijk soort van één film met reloaded), maar de focus ligt daar zodanig op de aanval van Zion dat de balans in dat deel een beetje scheef is... en een beetje scheef is niet goed genoeg voor een top100
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Ah je hebt gelijk, hij staat er wél op, wat lager althans. Ik had eroverheen gekeken!
Ik kom overigens pas tot 38/100 volgens Letterboxd, dus nog genoeg te ontdekken...
Badalamenti
-
- 23124 berichten
- 3447 stemmen
57/100
Benieuwd naar The Night of the Iguana
Jeanne Dielman, La Dolce Vita, Blue Spring, Le Quai des Brumes en Punishment Park al een tijdje op de kijklijst. Toch maar eens werk van maken
Nog niks gezien van Dumont.... geen idee wat ik moet verwachten. Ook maar proberen dus....
Trouwens, erg mooi op Letterboxd !
beavis
-
- 6584 berichten
- 13788 stemmen
soms zijn posters niet altijd direct herkenbaar (op lijstjes van anderen), maar het ziet er op een bepaalde manier toch altijd wel verzorgd en overzichtelijk uit ja, zo'n lijstje op letterboxed
het liefst zou ik em (voor het tel-gemak) ook op ICM zetten, maar ik kan daar maar 1 lijst hebben helaas.
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
https://www.icheckmovies.com/lists/top+100+movies/ih88/
Ook maar eens zo'n top 100 gemaakt, wat een werk... Er staan heel veel bekende titels in dus wees een beetje aardig . Zoals bij zoveel lijstjes kan elke film 5 á 10 plaatsen hoger of lager staan, maar ik heb aardig wat gehusseld en hier ben ik tevreden mee. Over een aantal maanden eens zien wat er veranderd is. En voordat er vragen komen, ja, alleen Kill Bill vol. 1 en Before Sunset staan erin. KB Vol. 2 vond ik goed maar niet zo indrukwekkend als het eerste deel en Sunset vind ik het beste deel van de Before trilogie.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
98/100. Begin Again ga ik de komende maand wel kijken denk ik, nu ik met Sing Street weer omver geblazen werd door John Carney. The Notebook heeft me nooit zo getrokken. Maybe someday!
Maar zeker geen slechte lijst, IH88. Staan heel wat titels in die ook in de mijne zouden staan.
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
89/100.
Mis vooral de recente grote titels. Geen echte prioriteiten maar zullen sporadisch wel passeren.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Mijn top 100. Opmaak wel niet echt aangepast aan dit forum. Je ziet ook de evolutie tegenover een jaar geleden.
https://www.mupload.nl/img/hpiu7waut27ip.png
001 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wfr.gif The Neon Demon (2016) | Nicolas Winding Refn
002 | 010 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif American Beauty (1999) | Sam Mendes
003 | 001 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wbr.gif Cidade de Deus (2002) | Fernando Meirelles
004 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wse.gif Fucking Åmål (1998) | Lukas Moodysson
005 | 002 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Taxi Driver (1976) | Martin Scorsese
006 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Fight Club (1999) | David Fincher
007 | 004 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wse.gif Lilja 4-Ever (2002) | Lukas Moodysson
008 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wtr.gif Mustang (2015) | Denis Gamze Erduven
009 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wkr.gif Bin-Jip (2004) | Ki-duk Kim
010 | 015 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif The Guest (2014) | Adam Wingard
https://www.mupload.nl/img/q44vp40z0guuc.png
011 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wbe.gif Dagen Zonder Lief (2007) | Felix Van Groeningen
012 | 007 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Drive (2011) | Nicolas Winding Refn
013 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wkr.gif Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (2003) | Ki-duk Kim
014 | 014 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Spring Breakers (2012) | Harmony Korine
015 | 058 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wgb.gif Ex Machina (2015) | Alex Garland
016 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wkr.gif Hwal (2005) | Ki-duk Kim
017 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wfr.gif Un condamné à mort s'est échappé ou le vent souffle où Il veut (1956) | Robert Bresson
018 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wde.gif Lola Rennt (1998) | Tom Tykwer
019 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wfr.gif Le trou (1960) | Jacques Becker
020 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Alien (1979) | Ridley Scott
https://www.mupload.nl/img/163slq7xcca9b.png
021 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wlt.gif Sangailes vasara (2015) | Alanté Kavaité
022 | 003 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wgb.gif 2001: A Space Odyssey (1968) | Stanley Kubrick
023 | 023 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wdk.gif Only God Forgives (2013) | Nicolas Winding Refn
024 | 024 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Titanic (1997) | James Cameron
025 | 037 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Mean Creek (2004) | Jacob Aaron Estes
026 | 030 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wbe.gif De helaasheid der dingen (2009) | Felix van Groeningen
027 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wie.gif Room (2015) | Lenny Abrahamson
028 | 020 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif The Matrix (1999) | Wachowski Brothers
029 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wmx.gif Despues de Lucia (2012) | Michel Franco
030 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wdk.gif Jagten (2012) | Thomas Vinterberg
https://www.mupload.nl/img/xfyiadxrmza8y.png
031 | 008 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif It Follows (2014) | David Robert Mitchell
032 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wkr.gif Yeopgijeogin geunyeo (2001) | Jae-young Kwak
033 | 005 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wde.gif Victoria (2015) | Sebastian Schipper
034 | 052 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Saw (2004) | James Wan
035 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/war.gif Relatos salvajes (2014) | Damian Szifron
036 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif 12 Angry Men (1957) | Sidney Lumet
037 | 018 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wfr.gif Intouchables (2011) | Oliver Nakache & Eric Toledano
038 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif The Notebook (2004) | Nick Cassavetes
039 | 017 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif American History X (1998) | Tony Kaye
040 | 022 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wee.gif Klass (2007) | Ilmar Raag
https://www.mupload.nl/img/9bjblauuwz8kc.png
041 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Elephant (2003) | Gus Van Sant
042 | 033 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif The Curious Case of Benjamin Button (2008) | David Fincher
043 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wfr.gif La vie d'Adèle (2013) | Abdellatif Kechiche
044 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Prisoners (2013) | Denis Villeneuve
045 | 009 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wfr.gif La haine (1995) | Mathieu Kassovitz
046 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wkr.gif Dalkomhan insaeng (2005) | Jee-woon Kim
047 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Pop Skull (2007) | Adam Wingard
048 | 043 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wes.gif Celda 211 (2009) | Daniel Monzon
049 | 073 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Se7en (1995) | David Fincher
050 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wjp.gif Sen to Chihiro no kamikakushi (2001) | Hayao Miyazaki
https://www.mupload.nl/img/culo10aelvzxs.png
051 | 095 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wbe.gif Aanrijding in Moscou (2008) | Christophe Van Rompaey
052 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wjp.gif Yuke yuke nidome no shojo (1969) | Kôji Wakamatsu
053 | 040 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wde.gif Der Untergang (2004) | Oliver Hirschbiegel
054 | 064 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wau.gif Wolf Creek (2005) | Greg McLean
055 | 016 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wjp.gif Batoru Rowaiaru (2000) | Kinji Fukusaku
056 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wes.gif The Others (2001) | Alejandro Aménabar
057 | 021 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Hachi: A Dog's Tale (2009) | Lasse Hallstrom
058 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wgb.gif Eden Lake (2008) | James Watkins
059 | 032 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif The Exorcist (1973) | William Friedkin
060 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif The Game (1997) | David Fincher
https://www.mupload.nl/img/k7ujhavhtys4f.png
061 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif The Revenant (2015) | Alejandro Gonzalez Iñárritu
062 | 036 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif American Gangster (2007) | Ridley Scott
063 | 019 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif The Lion King (1994) | Roger Allers & Rob Minkoff
064 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wes.gif Frágiles (2005) | Jaume Balagueró
065 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wkr.gif Akmareul Boatda (2010) | Jee-woon Kim
066 | 047 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wde.gif Das Experiment (2001) | Oliver Hirschbiegel
067 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif The Conjuring (2013) | James Wan
068 | 050 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wfr.gif Jeux d'enfants (2003) | Yann Samuel
069 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Gravity (2013) | Alfonso Cuaron
070 | 006 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wfr.gif Irréversible (2002) | Gaspard Noé
https://www.mupload.nl/img/hen8t5qtwm955.png
071 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Lucky Number Slevin (2006) | Paul McGuigan
072 | 028 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif The Shawshank Redemption (1994) | Frank Darabont
073 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Short Term 12 (2013) | Destin Daniel Cretton
074 | 012 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wfr.gif Enter The Void (2009) | Gaspard Noé
075 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Escape From Alcatraz (1978) | Don Siegel
076 | 031 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif The Departed (2006) | Martin Scorsese
077 | 044 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Collateral (2004) | Michael Mann
078 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Zodiac (2007) | David Fincher
079 | 025 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wgb.gif A Night to Remember (1958) | Roy Baker
080 | 039 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Life of Pi (2012) | Ang Lee
https://www.mupload.nl/img/nn6mndoz6hxzn.png
081 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Nightcrawler (2014) | Dan Gilroy
082 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif The Shining (1980) | Stanley Kubrick
083 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wgb.gif The Theory of Everything (2014) | James Marsh
084 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif You're Next (2011) | Adam Wingard
085 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif The VVitch: A New-England Folktale (2015) | Robert Eggers
086 | 034 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Boyhood (2014) | Richard Linklater
087 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wkr.gif Oechul (2005) | Jin-ho Hur
088 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wfi.gif Paha Maa (2005) | Aku Louhimies
089 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Zootopia (2016) | Byron Howard, Rich Moore en Jared Bush
090 | 059 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Ratatouille (2007) | Brad Bird & Jan Pinkava
https://www.mupload.nl/img/eyb9f6xx16mnb.png
091 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Psycho (1960) | Alfred Hitchcock
092 | 100 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif The Butterfly Effect (2004) | Eric Bress & J. Mackye Gruber
093 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wua.gif Plemya (2014) | Miroslav Slaboshpitsky
094 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Fly Away Home (1996) | Carroll Ballard
095 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wde.gif Die fetten Jahre sind vorbei (2004) | Hans Weingartner
096 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Everest (2015) | Baltasar Kormakur
097 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wbe.gif Loft (2008) | Erik Van Looy
098 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Straight Outta Compton (2015) | F. Gary Gray
099 | 045 | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wus.gif Rush (2013) | Ron Howard
100 | ___ | http://www.crwflags.com/fotw/misc/wde.gif Sophie Scholl - Die letzten Tage (2005) | Marc Rothemund
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Wat een onmogelijke taak is dit zeg, van m'n stemmen klopt ook helemaal niets eigenlijk, want alle 4* en 4.5* staan door elkaar, wel leuk om weer even je filmhistorie op te halen deze manier.
Prisoners en The Martian heb ik duidelijk overgewaardeerd kom ik nu achter, en bepaalde films ook zeker ondergewaardeerd. Gelukkig is raten slechts bijzaak voor de liefhebber.
Hier mijn mega simpele lelijke lijst, ik heb namelijk geen idee hoe je zo'n lijst zo mooi maakt als die van Tornado:
1. True Romance
2. Back to the Future (trilogy)
3. The Guest
4. Into the Wild
5. What’s Eating Gilbert Grape
6. Whiplash
7. Titanic
8. Intouchables
9. The Girl with the Dragon Tattoo
10. American Beauty
11. Lost In Translation
12. Requiem for a Dream
13. Point Break
14. Braveheart
15. Man on Fire
16. Gladiator
17. Pearl Harbor
18. Mud
19. Warrior
20. Apocalypse Now
21. The Outsiders
22. Scarface
23. Birdman
24. Prisoners
25. Se7en
26. The Breakfast Club
27. Lords of Dogtown
28. Hachi: A Dog’s Tale
29. Stand by Me
30. Stuck in Love
31. Home Alone (1&2)
32. The Social Network
33. The Dark Knight (trilogy)
34. Ajeossi
35. Gone Girl
36. Blood Diamond
37. Inception
38. Fasandraeberne
39. Das Leben der Anderen
40. Zodiac
41. The Wolf of Wall Street
42. Once Upon a Time in the West
43. Crash
44. Heat
45. Taken
46. Slumdog Millionaire
47. The Usual Suspects
48. The Silence of the Lambs
49. Sicario
50. Léon
51. The Shawshank Redemption
52. The Prestige
53. The Place Beyond the Pines
54. Komt een Vrouw bij de Dokter
55. The Wanderers
56. The Virgin Suicides
57. Donnie Darko
58. The Last Samurai
59. Looper
60. Dead Man’s Shoes
61. 21 Grams
62. American Gangster
63. A Beautiful Mind
64. Walk The Line
65. Christiane F
66. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
67. Lucky Number Slevin
68. The Signal
69. Son of a Gun
70. A Time to Kill
71. The Revenant
72. Eye in the Sky
73. Billy Elliot
74. No Country for Old Men
75. Eternal Sunshine of the Spotless Mind
76. Rush
77. Seven Pounds
78. Sleepers
79. The Amazing Spider-Man
80. Furious Seven
81. Zwartboek
82. The Town
83. Kingsman: The Secret Service
84. Fury
85. Nightcrawler
86. Noah
87. The Beach
88. The Basketball Diaries
89. The Martian
90. In Oranje
91. Never Back Down
92. Free Willy
93. L’Immortel
94. Jagten
95. The Riot Club
96. The Truman Show
97. Her
98. The Bourne trilogy
99. Mississippi Burning
100. Kongen av Bastoy
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Wat een evolutie! Mooie top 100
Is er vooral omdat ik vorig jaar misschien nog maar 300 films gezien had, terwijl ik nu aan 700 ofzo zit. Vandaar de grote verschuivingen. Dank je wel trouwens
Wat een onmogelijke taak is dit zeg, van m'n stemmen klopt ook helemaal niets eigenlijk, want alle 4* en 4.5* staan door elkaar, wel leuk om weer even je filmhistorie op te halen deze manier.
Prisoners en The Martian heb ik duidelijk overgewaardeerd kom ik nu achter, en bepaalde films ook zeker ondergewaardeerd. Gelukkig is raten slechts bijzaak voor de liefhebber.
Hier mijn mega simpele lelijke lijst, ik heb namelijk geen idee hoe je zo'n lijst zo mooi maakt als die van Tornado:
Jouw lijst is ook mooi hoor. Waarom zou je het moeilijk maken als het ook makkelijk kan. Hier vind ik het ook lastiger om de opmaak te maken. Jouw lijst is trouwens erg mooi. The Guest op 3, ja daar word ik al enthousiast van. Heel erg veel typische mannenfilms ook die ik nog moet zien. Films als True Romance, Gilbert Grape, Man on Fire en Lost in Translation moet ik ook nog zien (die laatste kijk ik misschien heel binnenkort wel).
Mijn ratings komen ook trouwens niet altijd overeen met de ranking van de positie, en dan pas ik mijn ratings geregeld nog aan na een tijdje als ik echt vind dat ik iets onder- of overschat heb. Vaak sijpelt een gevoel van een film pas na een tijdje echt binnen. (temperen van enthousiasme) Ik vind direct raten nadat je een film gezien hebt niet altijd handig.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Mooie lijst, TornadoEF5. Er zullen er vast niet veel zijn van jouw leeftijd met zoveel decennia en windrichtingen in hun top 100. En uitstekende nummer 1 natuurlijk.
Mooi opgemaakt ook weer. Hoe lang ben je daar wel mee bezig? Vrees dat ik daar veel te lui voor ben, al dat gepruts met die vlaggetjes en zo.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Ik wil dat ook wel weten
JM houdt wel van mooi opgemaakte lijstjes.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Moet erbij zeggen dat een aantal films heus niet kwalitatief goed zijn, maar dat zijn voornamelijk jeugdsentimenten, denk aan In Oranje en Meer Back Down.
TornadoEF5, als je met typische mannenfilms films als Gladiator en Braveheart bedoelt heb je zeker gelijk. Merk wel dat die langzaam afglijden en audiovisueel en psychologisch sterke films steeds meer krediet van mij krijgen.
Ik denk zeker dat True Romance, Lost in Translation en Whats Eating Gilbert Grape jou heel goed kunnen liggen.
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
TornadoEF5 Mooi om in je lijst de opmars van Ex Machina te zien. Erg sterke film.
Teejey Mooie lijst met veel bekende namen. Never Back Down is bij mij ook jeugdsentiment. Man, wat een vette film vond ik dat destijds. En Amber Heard he... .
Ps. Ik zie in jullie beide top 100 lijsten Hachi: A Dog's Tale staan. Ik kan heel erg slecht tegen "lieve honden waar het slecht mee afloopt" films, maar ik ga me er toch maar overheen zetten.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Doen, IH88. Ik haat dat soort films ook, maar dit was voor mij een uitzondering. Benieuwd of dat voor jou misschien ook (een beetje) geldt.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Die is wel HEUL zoet hoor, het glazuur spat van je tanden. Maar dat verwacht je bij zo'n film natuurlijk ook wel.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Ssssst. Niet ontmoedigen.
Hij is sentimenteel, maar ontstijgt dat. Klaar
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Ik vind Hachi zo'n drama met de perfecte balans, die daardoor heel emotioneel is. Net als bijvoorbeeld Lost In Translation. Films zonder al te veel gebeurtenissen, maar heel subtiel in t raken van de juiste snaren zonder te overdrijven.
En thanks!
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Hachi is erg sentimenteel, maar als dierenliefhebber is dat natuurlijk niet erg (daarom dat ik ook niet echt tegen dierenmishandeling kan (zeker wanneer het geen "doel" heeft.)) Ik heb Hachi gezien in de klas. Ik weet niet met welk doel onze leerkracht (die van psychologie & pedagogiek) die film had opgelegd, maar ik was wel blij dat ik hem gezien had, en er waren een paar meisjes in de klas die moesten wenen, en ikzelf had eerlijk gezegd ook wel wat moeite om tranen in bedwang te houden. (en je kan ze moeilijk de vrije loop laten gaan wanneer je op school zit). Een van de weinige films die daar überhaupt in slaagt.
Dus ja, wel wat sentimenteel.