menu

Mijn Updates +
Film / Toplijsten en favorieten / Beste bioscoop

zoeken in:
Ik ben dit jaar best vaak naar de bioscoop geweest. Mijn bioscoopbezoek is met 400% gestegen. Ben vanmiddag nog naar Star Wars geweest. Ik ben een paar keer naar Pathe geweest, 1 keer naar Servicebioscoop Zien en het meeste naar JT. Ik vraag me af welke bioscoop jullie dan prefereren? Servicebioscoop Zien laten we achterwege. Maar Pathe of JT? Ik weet namelijk niet welke nu beter is qua aanbod of beeld en geluid.. Ik denk JT?

Pathé is zonder pauze, JT met pauze. Dat zijn de grootste verschillen. En JT draait over het algemeen nooit een animatiefilm in het Engels maar altijd in de Nederlandse nasynchronisatie. Ik zie bij Pathé nog wel eens de originele versie staan. Maar wat beeld en geluid kan ik je weinig zeggen, te weinig gezien daarvoor. En verder is het voor mij toch alleen maar de JT hier met een Pathé op minstens een halfuur treinen, en met de Movie Pass weet ik het wel.

Bij Star Wars was er geen pauze btw. Als je toch naar het toilet moet en het is pauze dan is een pauze niet zo erg. Ik kom elke keer weer in een andere zaal terecht bij JT. Je hebt 3D Dolby Cinema, 3D XD Atmos, 2D Dolby Cinema, 2D XD, 3D XD Atmos. En misschien nog wel meer en weet-ik-veel waar dat nou allemaal precies voor staat of waar mijn voorkeur voor gaat. Je zou dus zeggen dat JT meer keus heeft en nieuwer is. Qua reizen is het allebei even ver. Qua prijs zijn abonnementen even duur. Dus als je een abbo gaat nemen dan voor Pathe of JT?

JT is geen optie voor mij vanwege de pauzes. Niets zo irritant als uit de film gehaald worden als je er net lekker in zit. En met 300 man naar de wc stormen is ook niet je van het.

JT adverteert eigenlijk min of meer wel dat hun beter zijn dan de Pathe. En een betere filmbeleving bezorgen met de nieuwst snufjes en Dolby Cinema en Dolby Atmos en dat je uit je stoel geblazen wordt.

Dus Dolby Cinema is een gewoon een gang waar je doorheen loopt waar beeld op geprojecteerd is waar je al iets van de film kan zien. Dus ik loop door een gang naar de zaal waar ik x-fighters op zie. Nou dat is wel lachen maar het heeft vrijwel niets met de film te maken. Het geeft het gevoel van een attractiepark.

En gisteren Star Wars gezien en dat was behoorlijk tof maar echt technisch gezien is het voor mij moeilijk om dat dan te vergelijken met de Pathe? Dus het maakt niet uit..als we gaan stemmen dat is het ja 50/50? Dus het is niet dat JT overduidelijk wint van de Pathe maar een klein beetje misschien

Ik zou echt naar randzaken kijken als het technische lastig te beoordelen is, waar zit je het lekkerst bijvoorbeeld. Of waar kan je makkelijker parkeren. Ik ben ook weleens bij Pathé Zwolle geweest, maar dat was een oude bende. Als filmhuis zijnde zou ik zoiets wel leuk vinden, maar de multiplex mag wel wat moderner. Omgekeerd, Pathé Amersfoort vond ik dan weer een fijne bios. Groot scherm in de grote zaal en ruime zitplekken.
En ik ga in de pauze altijd even naar de wc - pauze is er immers toch- maar ik heb altijd de ruimte dus dat is prima te doen.
Abonnement is even duur, al kent jt geen abonnement voor 3D maar betaal je een euro extra, geen idee hoe dat bij Pathé is. En het aanbod kan licht verschillen. Pathé lijkt net iets meer te hebben.

mjk87 schreef:
Ik ben ook weleens bij Pathé Zwolle geweest, maar dat was een oude bende.

Wordt aan gewerkt.
Geen IMAX in nieuwe Pathé-bioscoop Zwolle - destentor.nl

Alleen dus helaas geen IMAX met *kuch* harder geluid...

Het maakt het er allemaal niet makkelijker op..

Als je gaat concurreren met exact hetzelfde product of een soortgelijk product dan is het de marketing die het verschil maakt. Dus ik vraag me af of de marketing van JT dan ook daadwerkelijk waar is en hun dus ook (echt) een betere beleving bezorgen. Qua stoelen en beter zitten denk ik dat ik beter in de JT zit maar het is niet dat je bij de Pathe op een barkruk zit. Of is de Pathe 720p en JT 1080P en zit er een klein verschil in. Volgens mij is Dolby Atmos qua geluid wel beter.

Wat mjk87 zegt: het verschilt heel erg per stad en bioscoop. Pathé Zwolle is (nu nog) oude meuk waar je opeengepakt zit, Pathé Amersfoort is een heerlijke bios. Die nieuwe in Arnhem vind ik niks, raar torentje.

Zwolle84 schreef:
(quote)

Wordt aan gewerkt.
Geen IMAX in nieuwe Pathé-bioscoop Zwolle - destentor.nl

Alleen dus helaas geen IMAX met *kuch* harder geluid...

Is ook hard nodig daar. Men is sowieso bezig met flink wat nieuwe bioscopen. Pathé in Arnhem recentelijk en in Amersfoort een aantal jaar terug, maar ook de JT in Apeldoorn die in 2011 volledig nieuw is gebouwd (op de plek van de oude bios).

In Utrecht zijn ze ook flink bezig. Ook daar hard nodig.

(verwijderd)
Iemand al ervaringen met de nieuwe Pathé in Arnhem? Ligt direct aan het station, dus zo'n 3 kwartier rustig reizen in de trein en ik ben er al. Klinkt erg ideaal, al helemaal als je over de specificaties van de zalen hoort, alles lijkt erg gelikt wanneer je wat rond googelt.

Nu leest ik helaas wel erg veel kritiek op hun Facebook. Films die uitvallen, etcetera.

Aangezien ik nogal wat biosbezoekjes wil brengen deze maand leek het me leuk eens een nieuwe bios te bezoeken, vandaar mijn nieuwsgierigheid.

(had dit bericht al geplaatst in een ander topic, deze lijkt me echter toepasselijker. Is er echt geen topic die puur om bioscopen zelf gaat en dan niet alleen betreft 1 aspect zoals beeld?)

Gisteren bij de JT in Kerkrade geweest in de XD-zaal. Fantastisch zeg, iets wat ik in Apeldoorn echt wel mis, zo'n net even iets grotere zaal met beduidend groter scherm en heerlijk geluid (Dolby Atmos). Als ik dat ook vergelijk met de IMAX bij Pathé Arena zie ik niet in waarom je voor een IMAX eventueel meer zou betalen.

Vooral het geluid is heel fijn. Maar voor de rest een ordinaire geldfabriek zonder sfeer. En de stoelen zijn vreselijk. Ga er liever niet naartoe maar bij The Sea of Trees kom ik er niet onderuit.

Voor mij blijven twee bioscopen het beste in de buurt van Utrecht. Als eerste het Louishartloopercomplex, dankzij de prachtige sfeer. Authentiek en zeer ontspannen. Als tweede het Figi-theater in Zeist. Vooral in zaal 1 hangt er een mooi scherm en er is bijna altijd genoeg ruimte om te zitten op de comfortabele stoelen. Ook is het fijn dat ze meestal geen vaste plekken hebben. Minste bioscoop: JT in Den Bosch, Wolff in Utrecht en Zien in Eindhoven.

(verwijderd)
(verwijderd) schreef:
Iemand al ervaringen met de nieuwe Pathé in Arnhem? Ligt direct aan het station, dus zo'n 3 kwartier rustig reizen in de trein en ik ben er al. Klinkt erg ideaal, al helemaal als je over de specificaties van de zalen hoort, alles lijkt erg gelikt wanneer je wat rond googelt.

Nu leest ik helaas wel erg veel kritiek op hun Facebook. Films die uitvallen, etcetera.

Aangezien ik nogal wat biosbezoekjes wil brengen deze maand leek het me leuk eens een nieuwe bios te bezoeken, vandaar mijn nieuwsgierigheid.

(had dit bericht al geplaatst in een ander topic, deze lijkt me echter toepasselijker. Is er echt geen topic die puur om bioscopen zelf gaat en dan niet alleen betreft 1 aspect zoals beeld?)

Inmiddels 3 keer geweest, naar The Hateful Eight, The Revenant en Demolition.

Wat een fantastische bioscoop. 3x 8 euro moeten betalen wegens ochtendvoordeel, maar ik als student hoef zover ik weet altijd slechts zoveel te betalen. 2x in een Dolby Atmos zaal gezeten en 1x in een normale zaal. Beide zalen perfect qua scherm, geluid, zit-mogelijkheden etcetera. Kan niet wachten om de iMax zaal eens te bezoeken. Je bent er binnen 3 minuten lopen vanaf station Arnhem, en er zit een McDonald's naast in het geval je je bioscoopvoedsel te duur vindt.

Ben verder enkel in Skopein Winterswijk, JT Doetinchem, JT Deventer en Wolff Enschede (inmiddels Kinepolis) geweest wat ik kan herinneren dus ik ben geen expert.

Ik vind het eerlijk gezegd juist een vervelende bios. Raar smal, hoog ding dat compleet vastloopt bij de roltrap. Geeft niet bepaald een veilig gevoel, moet er niet denken dat daar brand uitbreekt o.i.d.

Ik heb alleen nog maar in de IMAX-zaal gezeten, maar dat was ook een afknapper. Ik zat niet eens helemaal voorin, maar moest al steeds m'n hoofd bewegen om alles te zien; scherm staat veel te dicht op de stoelen.

(verwijderd)
Ten eerste snap ik je punt niet betreft de roltrap, ten 2e kan de weg naar de zaal me gestolen worden, over zulke dingen kan ik me niet druk maken.

Ik kon alle 3 de keren zitten waar ik maar wou, omdat ik elke keer in de ochtend ging. 's Avonds andere verplichtingen. Van te dicht bij zitten had ik dus geen last, maar dat geloof ik direct hoor als je ergens voorin zit.

Ik bedoel dat het er zo vast stond dat ik er bijna claustrofobisch van werd. Voelde onveilig. En ik doel natuurlijk op de afstand tot het scherm vergeleken met andere bioscopen...

(verwijderd)
Zwolle84 schreef:
Ik bedoel dat het er zo vast stond dat ik er bijna claustrofobisch van werd. Voelde onveilig. En ik doel natuurlijk op de afstand tot het scherm vergeleken met andere bioscopen...

Ah oké, beide zou kunnen hoor. Dat is het logische verschil tussen een ochtend- en een avondbezoek.

Weet iemand het verschil tussen de 3D XD Atmos en 3D Dolby Cinema zaal in de VUE Eindhoven?

Ik wil naar Rogue One gaan kijken, maar ben er nog nooit geweest. En ik lees op veel plaatsen dat deze een betere filmervaring geeft dan de Pathé eindhoven IMAX 3D

Teebee schreef:
Weet iemand het verschil tussen de 3D XD Atmos en 3D Dolby Cinema zaal in de VUE Eindhoven?

Atmos houdt volgens mij in dat je ook geluid van boven hebt, maar ik heb het zelf nooit meegemaakt.

Teebee schreef:

Ik wil naar Rogue One gaan kijken, maar ben er nog nooit geweest. En ik lees op veel plaatsen dat deze een betere filmervaring geeft dan de Pathé eindhoven IMAX 3D

Vue geeft zelf wel wat antwoord:

Dolby Atmos - Vue - vuecinemas.nl
XD Experience - Vue - vuecinemas.nl
Vue - vuecinemas.nl

Ik heb weleens XD Atmos gehad in Kerkrade, dat was al beleving genoeg maar daar was de zaal (dus scherm) ook vrij groot. Meer beleving voor mij dan de Imax in Pathé Arena. Maar geen idee hoeveel beter Dolby Cinema dan nog zou zijn.
Het zou me overigens niet verbazen dat Rogue One speciaal is gemaakt voor Dolby Cinema, dat was The Force Awakens ook. Dus als je een film kiest. En ik zou gewoon ook voor de grootste zaal gaan.

Ik heb ooit een film in Atmos gekeken, ik hoor er niemand over dus het zal wel aan die zaal gelegen hebben maar het had een enorme echo (en een peperduur prijskaartje). Ik ben daar nooit meer een film gaan bekijken.

Na contact met Vue gehad te hebben, weet ik eindelijk dat de Dolby Cinema zaal de betere van de twee is, aangezien die de Dolby Cinema standaard heeft.

Ik vermoed dat ze hun website eens mogen updaten, want nu geven ze de indruk dat de 3D XD Atmos zaal ook de XD experience geeft, wat niet het geval is.

De Dolby Cinema zaal is onze beste zaal met haarscherp beeld, een speciaal ontworpen zaal en Dolby Atmos geluid! Je kan er hier wat meer over lezen: Vue - vuecinemas.nl
XD Atmos is een van onze andere zalen waar we inderdaad ook goed beeld en Dolby Atmos geluid hebben, maar deze zaal is niet op dezelfde manier ontworpen.

IMAX Brussel ondertussen: Het scherm is 27,6 m breed en 19,3 m hoog. De hoogte zal echter niet voor alle films volledig gebruikt kunnen worden. Voor het geluid wordt gebruik gemaakt van de IMAX technologie.

In A'dam, Cinelab 111 of Filmhallen of FC Hyena? Mss morgen er Arrival weer zien, overal 19u haha. Mss Pathe City om 16.30

De eerst zaal van EYE. Zonder twijfel.

KINO heeft zich in korte tijd aardig onmisbaar gemaakt hier. Fijne zalen (de stoelen, ruimte, de vloerbedekking ), topsfeertje, mooie themaprogramma's, en er zitten er nog te komen zoals een hele Jarmusch-reeks en Terrence Malick: A Vision of America met Badlands, Days of Heaven en The Thin Red Line op het grote scherm

En om het nog mooier te maken draaien ze in mei een heel weekend twee seizoenen Twin Peaks

Gast
geplaatst: vandaag om 09:05 uur

geplaatst: vandaag om 09:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.