menu

Mijn Updates +
Film / Toplijsten en favorieten / Beste bioscoop

zoeken in:
bij Overigen > Algemeen > beste bioscoop(zaal):

Ik vroeg mij af wat jullie de beste bioscoop(zaal) vinden. Bij Punch Drunk Love dweepte (of is dit een sterk werkwoord? Dwop dwup dwip) iemand met het bioscoopscherm in R'dam dat zooo groot was dat zelf de regisseur van de film onder de indruk was.
Persoonlijk houd ik erg van De Movies in A'dam - hoewel ik er al jaren niet meer geweest ben. En Tuschinski 1 heb ik nog steeds niet gezien.
In Utrecht vind ik Springhaver de leukste bioscoop alhoewel zaal 2 een smalle pijpenla is.

neo (crew)
renske schreef:

Ik vroeg mij af wat jullie de beste bioscoop(zaal) vinden. Bij Punch Drunk Love dweepte (of is dit een sterk werkwoord? Dwop dwup dwip) iemand met het bioscoopscherm in R'dam dat zooo groot was dat zelf de regisseur van de film onder de indruk was.

Pathe Schouwburgplein zaal 1

Persoonlijk vind ik zaal 1 van Cinerama in Rotterdam de mooiste die ik ken.

neo (crew)
Alhoewel, het zaaltje van Filmhuis Schiedam is het allermooiste

Zaal 3 en 4 van Cinestar Enschede.

Hierbij heb ik de voorkeur voor zaal 4 omdat ik hier niet word lastiggevallen met zo'n zielige lasershow.

Yak
Grote zaal Cinecitta Tilburg en de heerlijke cosy zaaltjes van de Plaza in Eindhoven -- daar kan geen bigscreen tegenop.

De woonkamer in Huize Ramon K te Asten!

Ruime, luie banken...
Breedbeeld TV + Dvdspeler...
Sigaretten binnen handbereik...
Versnaperingen op 2 meter afstand..
Toilet + 'Pauzeknop op dvd-afstandsbediening'
Geen schreeuwende, popcorngooiende pubers....
Een achterdeur met slot tegen ongewenst bezoek..
En rust......veel rust!

Een betere zaal bestaat niet, geloof me maar!

Die zullen we eens een keer moeten uitproberen dan die zaal van jou .

De slechtste zaal is in ieder geval de Uitkijk in Amsterdam, alwaar precies in het midden van de zaal, waar eigenlijk de beste plekken zouden moeten zijn, zich het gangpad bevindt!!

Royal in Heerlen... Monumentaal theater gebouw in stijl begin vorige eeuw, balkons, prachtige muurschilderingen, hele comfortabele pluche stoelen, prima surround geluid en groot scherm!

De gerestaureerde grote zaal van Tuschinski is zonder enige twijfel de mooiste zaal in Nederland, die zaal is mooier dan de meeste films die er draaien. Maar of het ook de beste zaal is om een film te gaan kijken, ik denk het niet, het scherm is niet zo heel groot, in de andere grote zalen van Pathe zijn vaak grotere schermen. Helaas zit ik niet vaak in de grote zalen, omdat daar alleen de blockbusters draaien en die hoef ik meestal niet te zien.

neo (crew)
Nog even om aan te geven waarom ik het zaaltje in Schiedam zo mooi vind:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.filmhuis.dsv.nl/filmhuis.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

De mooiste zaal die ik ken is "De Keizer" in Lichtervelde, een dorp tussen Brugge en Kortrijk.
Het is een vrij grote zaal, volledig uit de oude doos.
Een lief oud dametje houdt deze zaal open en is een levende legende in filmminnend Vlaanderen.
De wereldpremière van "Pauline & Paulette" en "Science Fiction" werd hier gehouden.
De zaal :
- Twee verdiepen,
- Gordijntjes en een podium voor het scherm.
- Houten plankenvloer die zachtjes naar beneden glooit.
- De zijwanden zijn onderaan gecapitoneerd en bovenaan met prachtige kroonluchters versierd.
- Ouderwetse maar knusse pluchen zitjes

Ik probeer aan een foto te komen, het is echt de moeite

The Movies in Amsterdam is inderdaad een hele mooie bioscoop met prettig publiek.
Ook Metropole in Den Haag is erg mooi.
Mijn favoriet is en blijft Cinema International in Amsterdam wat nu helaas een paar jaar gesloten is.

Yak
Spider schreef:

Ook Metropole in Den Haag is erg mooi.

Da, da! Met die mysterieuze lange gangen, geweldig. Ik woon praktisch om de hoek van die bioscoop.

Lux in Nijmegen. Niet zozeer erg mooie zalen ofzo, maar ze draaien gewoon álles wat ik ook maar een beetje interessant vind..

Spider schreef:

Mijn favoriet is en blijft Cinema International in Amsterdam wat nu helaas een paar jaar gesloten is.

Waar in A'dam was die bioscoop, Spider?

Goodfella schreef:

Lux in Nijmegen. Niet zozeer erg mooie zalen ofzo, maar ze draaien gewoon álles wat ik ook maar een beetje interessant vind..
Nou, het viel mij met de meeting anders behoorlijk tegen.
Dat ze er alles draaien, is op zich leuk.
Maar een goede bioscoop is bij mij toch meer een megagroot scherm en super surround geluid zodat je echt helemaal in de film zit.
Helaas zie je daarop de "betere" films meestal niet.

Zaal 7 Pathé ArenA. Echt gigantisch. Vooral erg leuk als je tijdens een middagvoorstelling met zijn 3en in die zaal zit

Jordy (admin)
zaal 7?? zaal 14 en (minder) zaal 13 zijn toch de indrukwekkendste zalen van de Pathe Arena?

neo schreef:

Persoonlijk vind ik zaal 1 van Cinerama in Rotterdam de mooiste die ik ken.

Helemaal mee eens!

EmDee schreef:
(quote)
Nou, het viel mij met de meeting anders behoorlijk tegen.

Toen zaten we ook niet in Lux maar Cinemariënburg en dat zijn idd best gare zaaltjes

Maar een goede bioscoop is bij mij toch meer een megagroot scherm en super surround geluid zodat je echt helemaal in de film zit.

In dat geval ga ik met neo mee en kies ik voor het Rotterdamse Pathé Schouwburgplein zaal 1

renske schreef:
Cinema International

Waar in A'dam was die bioscoop, Spider?[/quote]

Op het August Allebeplein in Amsterdam west.
Volgens mij ook de enige bioscoop in Amsterdam met love seats.En ik heb me laten vertellen de eerste met Dolby sound.
Helaas al een paar jaar gesloten.

ik kies ook voor zaal 1 van cinerama. (r'dam)
stijlvol zeg maar en mooi beeld en geluid.

ben ook wel in a'dam naar de bios geweest. 1 daarvan was op de grachten, ik weet niet meer hoe ie heet. maar je loopt eigenlijk zo van de straat de zaal in. dat vond ik wel het coolste.

neo (crew)
vergeet niet filmhuis schiedam

troy31 schreef:
ik kies ook voor zaal 1 van cinerama. (r'dam)
stijlvol zeg maar en mooi beeld en geluid.

Veel rotterdammers hier Ik kan me nog wel een mooie zaal herinneren van tijdens het IFFR, ik denk dat dat inderdaad cinerama 1 was, maar weet het niet meer zeker.
ben ook wel in a'dam naar de bios geweest. 1 daarvan was op de grachten, ik weet niet meer hoe ie heet.

De Uitkijk?

dat zou zomaar kunnen.
bedankt....

neo (crew)
Zavo schreef:

Veel rotterdammers hier

FisherKing
Yak schreef:

Grote zaal Cinecitta Tilburg en de heerlijke cosy zaaltjes van de Plaza in Eindhoven -- daar kan geen bigscreen tegenop.

Ben ik het volledig mee eens.

Maar als grote zaal prefereer ik Cinerama 1.
Het is een soort grote zaal met cosy klein zaaltjes-gevoel.

neo schreef:
(quote)

Ik heb toch niet gezegd dat ik dat goed vond?

Gast
geplaatst: vandaag om 13:03 uur

geplaatst: vandaag om 13:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.