- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Aan wie beveel je welke film aan en waarom?
Aan wie beveel je welke film aan en waarom?
Fisico (moderator films)
-
- 8358 berichten
- 4698 stemmen
Ben van plan om Adú (Film, 2020) te zien.
In het topic tegengekomen dat je al even Capharnaüm (Film, 2018) op de stapel hebt liggen. Nog steeds niet gezien? Moet je misschien toch even werk van maken?
knusse stoel
-
- 3145 berichten
- 3751 stemmen
Ben van plan om Adú (Film, 2020) te zien.
In het topic tegengekomen dat je al even Capharnaüm (Film, 2018) op de stapel hebt liggen. Nog steeds niet gezien? Moet je misschien toch even werk van maken?
Helemaal uit het oog verloren, deze week gaat de film bekeken worden, de recensies zijn geweldig!
John Milton
-
- 21558 berichten
- 11722 stemmen
Ik gok ook dat jullie die goed gaan vinden, knusse stoel
kappeuter (crew films)
-
- 72631 berichten
- 5779 stemmen
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van John Milton en Woland en hun tips voor bepaalde users.
John Milton
-
- 21558 berichten
- 11722 stemmen
JM moet eerst nog braaf zijn eigen tip Airdoll kijken, daarna zal ik eens kijken. Heb hier ook nog een zeker dvd'tje liggen
Woland
-
- 4165 berichten
- 3405 stemmen
Bedankt voor de reminder, ik heb het een beetje laten versloffen. Binnenkort
Woland
-
- 4165 berichten
- 3405 stemmen
En dat is één: Frantz (2016) was best aardig, en maakte zeker in de eerste helft wel indruk - maar beviel hoe langer de film duurde toch steeds minder. Toch, fraai gefilmd was het zeker. Dank voor de tip Fisico, en zal ook vast na beginnen te denken over verdere tips. Werk ohne Autor volgt tzt.
Fisico (moderator films)
-
- 8358 berichten
- 4698 stemmen
En dat is één: Frantz (2016) was best aardig, en maakte zeker in de eerste helft wel indruk - maar beviel hoe langer de film duurde toch steeds minder. Toch, fraai gefilmd was het zeker. Dank voor de tip Fisico, en zal ook vast na beginnen te denken over verdere tips. Werk ohne Autor volgt tzt.
Fijn dat je ondanks de inzakkende momenten toch nog enigszins genoten hebt van Franz met een degelijke quotering!
kappeuter (crew films)
-
- 72631 berichten
- 5779 stemmen
Jammer dat dit topic steeds voor langere tijd stilvalt...
John Milton
-
- 21558 berichten
- 11722 stemmen
Disclaimer: verwachten dat ik een tip snel kijk, is verwachten dat een puppy braaf naast je aan de lijn loopt, terwijl lachende mensen 'kom dan! Kom dan?' roepen.
Mij tips geven vereist veel geduld
Maar hij ligt klaar, en gaat gekeken worden. Tzt.
kappeuter (crew films)
-
- 72631 berichten
- 5779 stemmen
Ik raad Dernier Domicile Connu (1970) eRCee aan vanwege het fantastische duo Lino Ventura en Marlène Jobert in een a-typische policier. Een unieke film in het politie-detective genre.
De mooie score mag ook niet onvermeld blijven.
kappeuter (crew films)
-
- 72631 berichten
- 5779 stemmen
Jeetje. Dit begint wel heel eng te worden. Ik ben afwisselend laatste man geweest, rechtsachter, aanvoerder en midvoor...
Hoe wist jij dat?
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Nou, daarvoor hoef je maar een dagje op deze site rond te hangen. Keeper vermoedde ik ook nog.
Ik ga morgen twee mensen een tip geven, hopelijk dat het topic dan wat makkelijker door rolt. Heb al users op het oog, maar nog een nachtje slapen dus.
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Nou, het was een voltreffer, misschien lichtelijk geholpen door wat ondersteuning van C2H5OH.
Ik tip Fluerne på Væggen aan Dievegge. De film staat op Netflix. Het is een beetje een riskante tip, want ik ben tot nu toe de enige die er enthousiast over lijkt te zijn, maar ik reken op de eclectische smaak van Dievegge, met waardering voor een goede vertelwijze en een bewezen affiniteit met Scandinavische film, waaronder films met handheld camerawerk.
Daarnaast tip ik Tabu aan madmadder. Een mysterieuze film met een prachtige vormgeving en interessante thematiek. Een liefhebber van Lynch en Grandrieux moet hier geen moeite mee hebben.
Desgewenst mogen de tips ook omgekeerd worden!
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
Ik tip Fluerne på Væggen aan Dievegge. De film staat op Netflix. Het is een beetje een riskante tip, want ik ben tot nu toe de enige die er enthousiast over lijkt te zijn, maar ik reken op de eclectische smaak van Dievegge, met waardering voor een goede vertelwijze en een bewezen affiniteit met Scandinavische film, waaronder films met handheld camerawerk.
En ondanks het lage gemiddelde was het een goede tip. In Scandinavië blinken ze enerzijds uit in onverbloemde drama’s met draagcamera (Von Trier, Vinterberg, Bier), anderzijds in misdaadseries (The Killing, Bedrag, Brön). Hier heb je een combinatie van die twee stijlen, en dat werkt wel. De structuur is doordacht, met verschillende tijdlijnen en een ingebouwde documentaire. De acteurs mogen er ook wezen, vooral Trine Dyrholm, maar ook Lars Brygmann. Ik geef 3,5*: geen meesterwerk, maar wel ondergewaardeerd en een leuke aanrader.
Mijn eigen tip is You Only Live Once (1937) voor Don Homer. Zo'n oude misdaadfilm met Henry Fonda zou hij wel eens kunnen waarderen.
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Ik geef 3,5*: geen meesterwerk, maar wel ondergewaardeerd en een leuke aanrader.
Yes! Ik deed het ook een beetje om de film te promoten, want die heeft z'n publiek nog niet gevonden en dat is jammer. Gewoon op Netflix te bekijken mensen.
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
Op goed geluk dan maar: Sztuczki (2007) voor Film Pegasus.
Het is een Poolse film die breekt met het traditionele grauwe beeld van dat land. Voor mensen die Europese, artistieke films waarderen, zou het een goede tip kunnen zijn. Het is vrij realistisch, met lichte humor, verteld uit het standpunt van twee fantasierijke jongeren.
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Pak je de handschoen op, Film Pegasus? Er staan ook nog tips uit voor madmadder en Don Homer.
Als iemand anders een van deze tips wil kijken, telt het ook! (bij deze).
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30452 berichten
- 5199 stemmen
Pak je de handschoen op, Film Pegasus? Er staan ook nog tips uit voor madmadder en Don Homer.
Als iemand anders een van deze tips wil kijken, telt het ook! (bij deze).
Ik bekijk het even. Ik heb dit topic nooit echt gevolgd omdat mijn to see list al zo lang is. Maar een goeie tip is nooit slecht natuurlijk.
Fisico (moderator films)
-
- 8358 berichten
- 4698 stemmen
Voor BBarbie
Mogelijks een verborgen pareltje in het labyrint Netflix.
El Cuaderno de Tomy (Film, 2020)
Lijkt een tranentrekker en supermelig, maar is het verrassend niet, eerder sereen en authentiek. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Krachtige film over de drang om het leven te beëindigen. Er zijn er alvast slechtere op Netflix.
Film uit Argentinië en ik denk dat BBarbie wel interesse heeft in iets Latijns-Amerikaans.
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Een eerdere tip van kappeuter staat nu op Netflix: Dernier Domicile Connu (Film, 1970).
Warm aanbevolen! Wie die film kijkt, mag hier vervolgens nieuwe aanbevelingen geven aan twee users, om het topic weer vlot te trekken.
kappeuter (crew films)
-
- 72631 berichten
- 5779 stemmen
Misschien leuk om dit alsnog op te pikken, of een andere user een film aan te raden.