- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Maak van een regisseur jouw toplijst #2
Maak van een regisseur jouw toplijst #2
TheBunk
-
- 739 berichten
- 3093 stemmen
Sluit me aan bij eRCee hierboven; het ziet er allemaal altijd strak en stijlvol uit, maar iets te generiek. Toch nog vier 4* films bij elkaar gemaakt, wat een prima score is.
4.0* Fight Club (1999)
4.0* The Social Network (2010)
4.0* Se7en (1995)
4.0* Zodiac (2007)
3.5* Gone Girl (2014)
3.0* The Curious Case of Benjamin Button (2008)
3.0* The Girl with the Dragon Tattoo (2011)
3.0* Panic Room (2002)
3.0* The Game (1997)
2.5* Alien 3 (1992)
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
1. Fight Club - 5.0*
2. Se7en - 4.0*
3. The Curious Case of Benjamin Button - 4.0*
4. The Game - 4.0*
5. Zodiac - 4.0*
6. The Social Network - 3.5*
7. Panic Room - 3.5*
8. Alien 3 - 3.0*
9. Gone Girl - 3.0*
The Girl with the Dragon Tattoo is niet door te komen en op zijn nieuwe zit ik allerminst te wachten.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Fincher, koning van (thriller)drama's en mijn #2 in de toplijst. Op Alien3 na alles gezien, en denk ook niet dat ik die ga kijken want Alien was nogal saai.
The Girl With the Dragon Tattoo (2011) - 5.0*
Gone Girl (2014) - 4.5*
The Social Network (2010) - 4.5*
Zodiac (2007) - 4.5*
Se7en (1995) - 4.5*
Fight Club (1999) - 4.0*
The Curious Case of Benjamin Button (2008) - 4.0*
The Game (1997) - 3.5*
Panic Room (2002) - 3.0*
Heerlijke regisseur. Zit altijd vanaf de 1e seconde aan het beeld gekluisterd. Spannende, mysterieuze en originele verhalen altijd weer ondersteund door een geweldige sfeer met casts die Fincher nog nooit in de steek hebben gelaten. The Game en Panic Room zijn lichte negatieve uitschieters, maar die cijfer ik zo weg. Jammer dat hij de Millennium reeks niet lijkt af te maken.
Dying Rose
-
- 1302 berichten
- 3004 stemmen
Ondanks voldoende scores geen fan van Fincher (en zijn acteurskeuzes). Enkel zijn drie laatste films niet gezien, maar Rooney Mara komt nog niet aan de enkels van Noomi "de enige Lisbeth Salander" Rapace en van Gone Girl heb ik al genoeg sfeer geproefd om te weten dat dit alweer wordt overgewaardeerd. Is het de beroemde seksscène waar zoveel om te doen was? Who knows. Om te verrassen (of shockeren zoals je wil) moet je straffer uit de hoek komen. Ook: Ben Affleck en (wellicht) de twists.
1. Panic Room (2002) - 4* (samen met The Game herziening waard)
2. The Game (1997) - 3.5*
3. Se7en (1995) - 3.5*
4. The Curious Case of Benjamin Button (2008) - 3*
stephan-0115
-
- 1340 berichten
- 1871 stemmen
David Fincher:
01 Fight Club - 5,0*
02 Se7en - 4,0*
03 Gone Girl - 3,5*
04 The Game - 3,5*
05 The Girl With The Dragon Tattoo - 3,5*
06 The Social Network - 3,5*
07 Panic Room - 3*
Fight Club is briljant, Se7en meer dan uitstekend maar voor de rest is het niet meer dan boven gemiddeld. The Curious Case of Benjamin Button en Zodiac staan wel op m'n watchlist.
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
David Fincher: Behoorlijk constante regisseur.
1. 3,0* Panic Room
2. 2,0* The Game
3. 1,0* Gone Girl
4. 1,0* The Girl with the Dragon Tattoo
5. 1,0* The Curious Case of Benjamin Button
6. 1,0* Se7en
7. 1,0* Alien 3
8. 0,5* The Social Network
9. 0,5* Fight Club
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
David Fincher, mijn favoriete regisseur. Stelt nooit teleur.
1. Se7en 5,0
2 Fight Club 5,0
3. The Social Network 4,0
4. Gone Girl 4,0
5. Zodiac 4,0
6. The Game 4,0
7. The Girl with the Dragon Tattoo 3,5
8. Panic Room 3,5
Benjamin Button moet ik nog een keer herzien. Zal denk ik op de achtste of negende plaats terechtkomen.
SmackItUp
-
- 3487 berichten
- 2483 stemmen
Fincher
1. Se7en 4,5*
2. The Game 4,5*
3. Fight Club 4,5*
4. Gone Girl 4*
5. Panic Room 2,5*
6. Zodiac 2,5*
7. Social Network 1,5*
Erg wisselvallig dus..
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
Matig.
4,0* - Panic Room (2002)
3,5* - The Social Network (2010)
2,5* - Fight Club (1999)
2,0* - Gone Girl (2014)
Se7en (1995) en Zodiac (2007) hebben bij mij nooit het einde gehaald. Dat laat ik maar zo.
Cikx
-
- 2106 berichten
- 1008 stemmen
Een van mijn favorieten. Weet altijd thrillers van hoge kwaliteit af te leveren.
1. Se7en - 5,0*
2. The Game - 4,0*
3. Fight Club - 4,0*
4. Gone Girl - 4,0
5. The Social Network - 4,0*
6. The Girl with the Dragon Tattoo - 4,0*
7. Zodiac - 4,0*
8. The Curious Case of Benjamin Button - 2,0*
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1812 stemmen
01. 3,0* - Girl with the Dragon Tattoo, The (2011)
02. 3,0* - Fight Club (1999)
03. 3,0* - Panic Room
04. 3,0* - Gone Girl (2014)
05. 2,5* - Se7en (1995)
06. 2,0* - Zodiac (2007)
07. 2,0* - Alien 3 (1992)
08. 1,5* - Game, The (1997)
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Even inhalen.
5. Alfred Hitchcock
1. 4,0* - The Lady Vanishes (1938)
2. 3,5* - Vertigo (1958)
3. 3,5* - Psycho (1960)
4. 3,5* - The Birds (1963)
Veel meer van gezien, inclusief de reeks Alfred Hitchcock Presents, maar véél te lang geleden.
6. David Lynch
1. 3,0* - Blue Velvet (1986)
2. 3,0* - Mulholland Dr. (2001)
3. 2,0* - Lost Highway (1997)
4. 1,0* - Dune (1984)
Zwáár overgewaardeerd.
7. David Fincher
01. 4,0* Panic Room (2002)
02. 4,0* Curious Case of Benjamin Button, The (2008)
03. 3,5* Game, The (1997)
04. 3,5* Zodiac (2007)
05. 3,0* Se7en (1995)
06. 3,0* Social Network, The (2010)
07. 2,5* Alien³ (1992)
08. 2,5* Gone Girl (2014)
09. 2,0* Fight Club (1999)
10. 2,0* Girl with the Dragon Tattoo, The (2011)
Alles van gezien, eens kijken wat ie van World War Z 2 (2017) gaat bakken, áls hij de regisseur wordt.
Collins
-
- 6244 berichten
- 3719 stemmen
David Fincher
1. Se7en (1995) - 4.5
2. Alien³ (1992) - 4.0
3. Curious Case of Benjamin Button, The (2008) - 4.0
4. Gone Girl (2014) - 4.0
5. Game, The (1997) - 4.0
6. Fight Club (1999) - 2.0
7. Panic Room (2002) - 2.0
8. Social Network, The (2010) - 1.5
't Is of goed of 't Is niet veel. Geen tussenweg.
horizons
-
- 5655 berichten
- 2322 stemmen
Steven Spielberg (en dan nu vandaag denk ik terug aan een van de beste Sierra PC games Quest for Glory I: Hero's Quest waar het dorpje Spielburg heet.... )dag:
Indiana Jones and the Last Crusade 5,0
Raiders of the Lost Ark 5,0
Minority Report 4,5
Jurassic Park 4,0
ET 4,0
War of the Worlds 4,0
Indiana Jones and the Temple of Doom 4,0
Jaws 3,5
Catch me if you Can 3,5
Saving Private Ryan 3,5
Schindler's List 3,5
The adventures of Tin Tin 3,5
Empire of the Sun 3,0
Hook 3,0
Close Encounters of the Third Kind 3,0
Lost World Jurassic Park 3,0
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull 2,5
Always 2,0
Sommige films zijn wel echt lang geleden.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
01. 2.5* - Duel
02. 2.0* - Jurassic Park
03. 2.0* - Schindler's List
04. 2.0* - Twilight Zone: The Movie
05. 1.5* - War of the Worlds
06. 1.5* - Minority Report
07. 1.5* - Adventures of Tintin, The
08. 1.5* - Catch Me If You Can
09. 1.5* - E.T. the Extra-Terrestrial
10. 1.5* - Indiana Jones and the Last Crusade
11. 1.5* - Amistad
12. 1.0* - Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
13. 1.0* - Terminal, The
14. 1.0* - Saving Private Ryan
15. 1.0* - Lost World: Jurassic Park, The
16. 1.0* - Close Encounters of the Third Kind
17. 1.0* - Hook
18. 1.0* - Raiders of the Lost Ark
19. 1.0* - Indiana Jones and the Temple of Doom
20. 1.0* - Jaws
21. 0.5* - Artificial Intelligence: AI
22. 0.5* - War Horse
Consistent slecht eigenlijk. Beste was nog z'n allereerste film.
filmliefhebber92
-
- 1195 berichten
- 2492 stemmen
01. 5.0* Jaws
02. 5.0* Saving Private Ryan
03. 4.5* E.T. the Extra-Terrestrial
04. 4,5* Schindler's List
05. 4.0* Raiders of the Lost Ark
06. 3.5* Catch Me If You Can
07 3.5* Indiana Jones and the Last Crusade
08. 3,5* Indiana Jones and the Temple of Doom
09. 3,5* Terminal, The
10. 3.0* Jurassic Park
11. 3,0* Empire of the sun
12. 3,0* Adventures of Tintin, The
13. 2,5* Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
14. 2,5* Lost World: Jurassic Park, The
15. 2.5* War Horse
Baldur
-
- 687 berichten
- 2880 stemmen
David Fincher
01. Fight Club 5*
02. The Social Network 4*
03. The Game 4*
04. Se7en 4*
05. The Girl With The Dragon Tattoo 4*
06. Zodiac 3*
07. Gone Girl 3*
08. Panic Room 3*
Steven Spielberg
01. Saving Private Ryan 4*
02. Schindler's List 4*
03. Catch Me If You Can 3*
04. The Terminal 3*
05. War of the Worlds 3*
06. Jurassic Park 3*
07. Minority Report 3*
08. Raiders of the Lost Ark 3*
09. E.T. the Extra-Terrestrial 3*
10. Jaws 2*
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
1. E.T. - the extra-terrestrial - 3*
2. War of the worlds - 3*
3. Minority report - 3*
4. Munich - 3*
5. Jaws - 3*
6. Catch me if you can - 2,5*
7. The terminal - 2,5*
8. Jurassic park - 2*
9. Raiders of the lost ark - 1,5*
10. Indiana Jones and the kingdom of the crystal skull - 1*
Wat je noemt pover. Indiana Jones lijkt me de meest overschatte filmreeks ooit.
(Saving private ryan ook gezien maar te lang geleden, Schindler's list idem, beide geen films die ik graag wil herzien).
stephan-0115
-
- 1340 berichten
- 1871 stemmen
01 4,5* Schindler's List
02 4,0* Saving Private Ryan
03 3,5* Minority Report
04 3,5* The Terminal
05 3,5* Munich
06 3,5* Jaws
07 3,0* Lincoln
08 3,0* Jurassic Park
09 3,0* Jurassic Park 2
Alleen E.T. en Catch Me If You Can wil ik nog bekijken. Verder prima cijfers.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Catch Me if You Can (2002) - 4.0*
Jaws (1975) - 4.0*
Schindler's List (1993) - 4.0*
Raiders of the Lost Ark (1981) - 3.5*
Saving Private Ryan (1998) - 3.5*
War Horse (2011) - 3.5*
Munich (2005) - 3.5*
Jurassic Park (1993) - 3.5*
3 echt goede films, voor de rest prima maar een beetje gewoon.
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
Steven Spielberg: Zijn ontspanningsfilms heb ik liever dan zijn serieuze films. Net als Scorsese en Tarantino is hij ineengestort in de tweede helft van zijn carrière.
1. 4,5* Jaws
2. 4,0* Jurassic Park
3. 3,5* Duel
4. 3,5* E.T. the Extra-Terrestrial
5. 3,5* Schindler's List
6. 3,5* The Sugarland Express
7. 3,5* The Color Purple
8. 3,5* Raiders of the Lost Ark
9. 3,0* Close Encounters of the Third Kind
10. 3,0* Indiana Jones and the Temple of Doom
11. 3,0* Indiana Jones and the Last Crusade
12. 2,5* Amistad
13. 2,5* Empire of the Sun
14. 2,5* Hook
15. 2,0* Lincoln
16. 2,0* The Adventures of Tintin
17. 2,0* The Lost World: Jurassic Park
18. 2,0* Always
19. 1,5* Munich
20. 1,5* Saving Private Ryan
21. 1,5* The Terminal
22. 1,5* Artificial Intelligence: A.I.
23. 1,5* Minority Report
24. 1,5* War of the Worlds
25. 1,0* Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
26. 1,0* Catch Me If You Can
TheBunk
-
- 739 berichten
- 3093 stemmen
Tsja, Spielberg. Degelijk maar saai. Erg middle of the road. Qua jeugdsentiment prima, qua oversentiment niet. Weinig subtiel. Zijn popcornfilms verdraag ik beter dan het serieuzere werk.
4.0* Jaws (1975)
4.0* Jurassic Park (1993)
3.5* Schindler's List (1993)
3.5* E.T. the Extra-Terrestrial (1982)
3.0* Munich (2005)
3.0* War of the Worlds (2005)
3.0* Minority Report (2002)
3.0* Bridge of Spies (2015)
2.5* Lincoln (2012)
2.5* Hook (1991)
2.5* The Color Purple (1985)
2.5* Raiders of the Lost Ark (1981)
2.5* Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)
2.5* Indiana Jones and the Last Crusade (1989)
2.5* Artificial Intelligence: AI (2001)
2.5* Catch me If You Can (2002)
2.5* Close Encounters of the Third Kind (1977)
2.5* Saving Private Ryan (1998)
2.5* Duel (1971)
2.0* The Lost World: Jurassic Park (1997)
1.5* The Terminal (2004)
1.0* Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008)
Arnie
-
- 1074 berichten
- 1829 stemmen
Spielberg:
1. 4,5* Schindler's List
2. 3,5* Artificial Intelligence: A.I.
3. 3,5* Saving Private Ryan
4. 3,5* Catch Me If You Can
5. 3,0* Munich
6. 3,0* E.T. the Extra-Terrestrial
7. 3,0* Minority Report
8. 2,5* The Terminal
9. 2,5* Lincoln
10. 2,5* The Lost World: Jurassic Park
11. 2,0* Bridge of Spies
12. 2,0* War of the Worlds
13. 1,5* Raiders of the Lost Ark
Matig. De 4,5* voor Schindler's List is vooral een emotionele reactie, maar die zal ik niet snel weer herzien. Verhalen vertellen kan hij wel, vandaar sommige hoge scores, maar kwalitatief is het verder allemaal wat pover.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
1. 4.0* - Jurassic Park
2. 4.0* - Schindler's List
3. 3.5* - The Lost World: Jurassic Park
4. 3.5* - Catch Me If You Can
5. 3.0* - Jaws
6. 2.5* - Saving Private Ryan
7. 2.0* - The Terminal
8. 1.5* - War of the Worlds
Nog wel stukken van andere films gezien in een ver verleden of films niet uitgekeken. Niet echt een fan van, zijn serieuze films zijn dodelijk saai.
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
5,0* - Schindler's List (1993)
4,5* - The Color Purple (1985)
4,5* - E.T.: The Extra-Terrestrial (1982)
4,5* - The Raiders of the Lost Ark (1981)
3,5* - Close Encounters of the Third Kind (1977)
3,5* - Duel (1971)
3,5* - Catch Me If You Can (2002)
3,5* - Amistad (1997)
3,0* - Indiana Jones and the Last Crusade (1989)
2,5* - Munich (2005)
2,5* - Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)
Lincoln (2012) heb ik nog liggen.
The Sugarland Express (1974) is dringend aan herziening toe. Het staat me bij dat ik dat destijds een spannende film vond.
De andere films van Spielberg hebben niet meteen mijn warme belangstelling.
Cikx
-
- 2106 berichten
- 1008 stemmen
Spielberg
1. Saving Private Ryan - 4,0*
2. Catch Me If You Can - 3,5*
3. Jurassic Park - 2,0*
4. Raiders of the Lost Ark - 2,0*
Ontzettend weinig van zijn films gezien, maar buiten Schindler's List voel ik ook niet echt de behoefte om daar verandering in te brengen. Hook en E.T. heb ik overigens als kind gezien, maar kan ik me niks meer van herinneren.
Collins
-
- 6244 berichten
- 3719 stemmen
1. Jaws (1975) - 4.5
2. Duel (1971) - 4.5
3. Schindler's List (1993) - 4.0
4. Close Encounters of the Third Kind (1977) - 4.0
5. Raiders of the Lost Ark (1981) - 4.0
6. Empire of the Sun (1987) - 3.5
7. Indiana Jones and the Last Crusade (1989) - 3.5
8. Indiana Jones and the Temple of Doom (1984) - 3.5
9. Terminal, The (2004) - 3.5
10. Artificial Intelligence: AI (2001) - 3.5
11. Jurassic Park (1993) - 3.5
12. Bridge of Spies (2015) - 3.5
13. Color Purple, The (1985) - 3.0
14. Catch Me If You Can (2002) - 3.0
15. Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008) - 3.0
16. Amistad (1997) - 2.5
17. Lost World: Jurassic Park, The (1997) - 2.0
18. War of the Worlds (2005) (I) - 2.0
19. 1941 (1979) - 2.0
Minority Report (2002), Always (1989) en E.T. the Extra-Terrestrial (1982) zijn ooit wel eens voorbij gekomen. Kan me er weinig van herinneren. Voor een aantal films uit m'n lijstje moest ik diep graven. Het zegt iets over de lichte verteerbaarheid van zijn werk , denk ik.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
09. Sergio Leone
01. 1.0* - Once upon a Time in America
02. 0.5* - Per Qualche Dollaro in Più
03. 0.5* - Buono, il Brutto, il Cattivo, Il
04. 0.5* - C'era una Volta il West
Niet aan mij besteed.
stephan-0115
-
- 1340 berichten
- 1871 stemmen
01 4,0* Once upon a Time in America
02 4,0* Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo
03 4,0* C'era una Volta il West
De andere films wil ik nog wel eens zien, maar zijn films duren meestal te lang om even tussendoor te kijken.
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
Sergio Leone.
5,0* - C'era una Volta il West (1968), met prachtige muziek.
3,5* - Once upon a Time in America (1984)
3,0* - Il Buono, il Brutto, il Cattivo (1966)
3,0* - Per Qualche Dollaro In Più (1965)
3,0* - Per un Pugno di Dollari (1964)
Eén uitschieter, de rest gemiddeld. Spaghetti-westerns zijn -op één uitzondering na- niet mijn ding.