- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Favoriete horrorreeks
Favoriete horrorreeks
LFCx8
-
- 22 berichten
- 13 stemmen
Hee hee,
Ben op zoek naar goede Horror/Thriller trilogy/reeks of hoe je het noemt
net zoiets als:
SAW 1-7
Final Destination 1-4
I know what you did last summer
Childs play/Chucky
Halloween
dus wat is jou favoriete Horror/Thriller trilogy/reeks
groeten!
Elineloves
-
- 24024 berichten
- 3591 stemmen
Ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van de Final Destination reeks, en ook Saw blijft het goed doen bij mij.
Scream is niet echt horror, maar is pure nostalgie. De twee Jeepers Creepers vond ik ook wel vermakelijk.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Dead reeks van Romero is mijn favoriet .
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4100 stemmen
Mijn favoriete reeks is zonder twijfel de Friday the 13th reeks. Elk deel, met uitzondering van Jason X en Jason goes to Hell, weet mij te vermaken en vind ik uitermate sfeervol. Deel 1 en 4 zijn zelfs meesterwerken, wat mij betreft.
LFCx8
-
- 22 berichten
- 13 stemmen
Mijn favoriete reeks is zonder twijfel de Friday the 13th reeks. Elk deel, met uitzondering van Jason X en Jason goes to Hell, weet mij te vermaken en vind ik uitermate sfeervol. Deel 1 en 4 zijn zelfs meesterwerken, wat mij betreft.
Weet jij misschien waar ik de hele reeks kan verkrijgen?
heb t eens bij de Media Markt gevraagd maar die hadden hem niet
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Hellraiser en a Nightmare on Elmstreet zullen het altijd goed blijven doen bij me.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Friday the 13th op eenzame hoogte maar Feast, ANOES en Sleepaway Camp mogen er zijn. Jammer dat Hellraiser zo tegen ging vallen na 3 delen.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4100 stemmen
De Sleepaway Camp films zijn geweldige horror en als trilogie (vierde deel niet gezien) weet het een goede balans te bewaren. Deel een kent een serieuze toon, is erg sfeervol, heeft in Angela een freaky personage en kent een van de meest bizarre einden die ik ken, deel 2 is op en top 80's en deel 3 doet daar nog een schepje bovenop. Bovendien speelt daar de dochter van The Boss in! Zeker een van de betere horror reeksen.
Vascago
-
- 4736 berichten
- 3249 stemmen
Buiten de reeksen die al genoemd zijn mis ik nog:
- Alien reeks
-Phantasm reeks
- Pumpkinhead
-The Slumber Party Massacre
- Evil Dead trilogie
- The Omen trilogie
- Blade trilogie (al kun je je afvragen of het horror is)
Vascago
-
- 4736 berichten
- 3249 stemmen
Night Of The Demons trilogie
Candyman 1, 2, 3
Fulci's Gates Of Hell trilogie:
- City Of The Living Dead
- The Beyond
- The House By The Cemetery
Ossorio's Blind Dead series:
- Tombs Of The Blind Dead
- Return Of The Blind Dead
- The Ghost Galleon
- Night Of The Seagulls
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Aantal van mijn favorieten (Nightmare, Friday Phantasm, Evil Dead) zijn al genoemd, maar hier nog een paar leuke horrorreeksen die nog niet genoemd zijn:
- The Texas Chainsaw Massacre 1-3! (maar kijk deel 4 maar niet)
- De Poltergeist 1-3 (met name de eerste twee)
- Puppet Master 1-10 (en dan vooral de eerste vijf films)
- Critters 1-4 (ze blijven leuk, die kleine rotzakjes)
- Fright Night 1-2 (Peter Vincent!)
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
Gremlins
Friday the 13th Briljante serie door de hele J80 heen!!!
Dead triologie
Phantasm
Evil dead 3luik
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2557 stemmen
- Halloween (met afstand)
- Friday the 13th. (vermakelijk, veel sfeer, leuke locaties, goede killer)
- Scream (vermakelijk)
- Critters (oh zo fout, maar ook oh zo leuk)
- Sleepaway Camp. (vooral de eerste)
- I know what you did last summer. (mijn eerste horrorfilm dus blijft speciaal voor mij)
- Poltergeist (vermakelijk)
- A Nightmare on Elm Street (sommige leuk, maar zeker niet allemaal)
Moet nog beginnen aan Children of the Corn, hopelijk is dat ook wel een goede reeks
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
Ik denk de Chucky-films, want die zijn allemaal wel vermakelijk.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4100 stemmen
Moet nog beginnen aan Children of the Corn, hopelijk is dat ook wel een goede reeks
Best een aardige reeks inderdaad. Deel 2 en 3 zijn vermakelijk. Delen erna niet gezien.
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
Opzich zijn de horrors die uit een reeks bestaan niet de beste horrors en bevinden zich dus ook niet in mijn top horror lijstje. Alleen voor Hellraiser, Childs Play, Fright Night en Nightmare On Elmstreet heb ik nog een soft spot.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Best een aardige reeks inderdaad. Deel 2 en 3 zijn vermakelijk. Delen erna niet gezien.
Net voor het deel stoppen waar Naomi Watts de hoofdrol vertolkt .
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
Saw, Final Destination, Evil Dead
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
- Friday the 13th
- Halloween
- Alien
- Dead-reeks (Romero)
- The Evil Dead
- Jaws
- Poltergeist
- A Nightmare on Elm Street
- The Texas Chainsaw Massacre
- Hellraiser
- The Omen
- Fright Night
- Scream
remorz
-
- 1930 berichten
- 2379 stemmen
Opzich zijn de horrors die uit een reeks bestaan niet de beste horrors en bevinden zich dus ook niet in mijn top horror lijstje. Alleen voor Hellraiser, Childs Play, Fright Night en Nightmare On Elmstreet heb ik nog een soft spot.
Eens. Er is haast geen consistente reeks te vinden.
Wrong Turn is nog niet genoemd (vergeet deel 3, maar 2 is toch de moeite).
Verder met 2 delen Nightmare Detective, The Descent en [Rec]; daar zijn ze nog niet aan uitmelken toegekomen.
kenza81
-
- 21 berichten
- 10 stemmen
Voor mij beste films die me zijn bijgebleven mag ze ook wel thriller noemen.
Wolf Creek
Drag me to Hell
The Orphan
Case 39
The messenger
Jeepers Creepers 1&2 kon ik maar soort gelijke films van vinden..
The Descent
Paranormal Activity 3
Boogeyman
Funny Games ( deze film is echt ziek!)
Texas Chainsaw Massacre
Wrong Turn
Husk
Roadkill
en nog veel meer...
candymancandyman
-
- 290 berichten
- 2079 stemmen
The walking dead (serie)
Hellraiser
Saw
Freddy krueger
Evil dead
Alien
Blade
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
Voor mij beste films die me zijn bijgebleven mag ze ook wel thriller noemen.
Wolf Creek
Drag me to Hell
The Orphan
Case 39
The messenger
Jeepers Creepers 1&2 kon ik maar soort gelijke films van vinden..
The Descent
Paranormal Activity 3
Boogeyman
Funny Games ( deze film is echt ziek!)
Texas Chainsaw Massacre
Wrong Turn
Husk
Roadkill
en nog veel meer...
Liefje12
-
- 76 berichten
- 59 stemmen
A nightmare on elm street reeks natuurlijk Ze zijn niet allemaal even top dat geef ik toe maar de meeste zijn vermakelijk en de slechtste die er tussen zitten zijn ook gewoon om aan te zien dus
Franza
-
- 276 berichten
- 472 stemmen
Eens. Er is haast geen consistente reeks te vinden.
Wrong Turn is nog niet genoemd (vergeet deel 3, maar 2 is toch de moeite).
.
Wrong Turn 1 is heel goed 2 is redelijk 3 heb ik nie gezien en 4 was niet heel goed.
Ik vind Friday the 13th een goede reeks