- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Imagine Film Festival
Imagine Film Festival
Spartaan1986
-
- 3573 berichten
- 2036 stemmen
Het volledige programma staat inmiddels online. Persoonlijk vind ik het een betere line-up dan vorig jaar. Er zijn er zeker een stuk of 15 die ik graag wil zien.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Ik baal behoorlijk van de aanvangstijden van The Witch. Dan kom ik niet meer thuis met het OV, vrees ik.
Spartaan1986
-
- 3573 berichten
- 2036 stemmen
Ik baal behoorlijk van de aanvangstijden van The Witch. Dan kom ik niet meer thuis met het OV, vrees ik.
Same problem hier. De meeste films sluiten niet echt goed aan. The Devil's Candy (2015) draait ook alleen laat op de avond..
Flat Eric
-
- 6365 berichten
- 1026 stemmen
Maken jullie er toch een weekje / weekend Amsterdam van
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Dat was natuurlijk een optie geweest (geen onaangename zelfs), maar na de aankoop van een nieuw bed en matrassen deze maand is dat 'not economically viable', denk ik. En ik vind het stiekem ook een beetje onnodig. Natuurlijk is het een drukke programmering en moet je keuzes maken, maar dat soort grote titels moet je niet draaien op tijdstippen dat het alleen voor Amsterdammers te doen is, vind ik.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Hmm, ik mis Macbeth en A Touch of Zen. Maar daartegenover staan wel Bone Tomahawk, Baahubali: The Beginning, Bakemono no Ko / The Boy and The Beast, Embers, Hardcore, High-Rise, Midnight Special, Der Nachtmahr, The Survivalist en The Witch. En Synchronicity + Tôkyô Mukokuseki Shôjo / Nowhere Girl kunnen ook iets zijn. Kortom eens kijken of ik een slaapadres kan vinden.
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Heb een weinig afwisselend programma gereserveerd...
15/4 The Boy and the Beast
19/4 Nowhere Girl en Yakuza Apocalypse
23/4 Love & Peace
1 van deze 4 wordt mijn 1000e Japanse film vermoed ik.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Ik ga morgen maar even kijken, kwam er niet meer van afgelopen week. Wel alvast het programma doorgewerkt en trailers bekeken. Alleen beslissen wat haalbaar is moet nog, van alles wat ik wel zou willen zien. De verlofuren op het werk zijn wat dungezaaid.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1812 stemmen
Vooralsnog zijn enkel Embers en Francesca zekerheidjes bij mij. Over de rest heb ik een beetje een 'interessant maar net niet interessant genoeg' gevoel. Misschien Demon nog.
Spartaan1986
-
- 3573 berichten
- 2036 stemmen
Kaarten besteld voor What we Become, February, Jeruzalem, Southbound, The Invitation, Pandemic, Shelley, Kristen en The Wave.
The Devil's Candy, Hardcore Henry, Bone Tomahawk en The Witch hebben ook mijn interesse maar die sluiten niet goed aan helaas.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3630 stemmen
Kaartjes voor the witch en midnight special. The wave wil ik eigenlijk ook nog.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11454 berichten
- 4880 stemmen
Ik ga naar de Night of Terror zaterdagnacht. Nog meer mensen?
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Voor morgenavond is High-Rise helaas al uitverkocht.
Heb maar besloten om de volgende kaarten alvast te kopen: The Boy and The Beast, Into the Forest, Midnight Special, The Witch, Men & Chicken, Hardcore Henry, Creative Control, Der Nachtmahr en Bone Tomahawk. Loop er een vijftal dagen rond. Gaat me derde editie worden na 2006 en 2012. Zin in!
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Zo, voor mij zit het alweer erop. Vond het een fijne editie hoewel de locatie van EYE compleet sfeerloos is en het blokkenschema ronduit gaar. Maar je kan niet alles hebben. Overigens is de eerste zaal van EYE fenomenaal. Heerlijke stoelen, groot doek en een geluidsinstallaties om van te smullen. Kippenvel!
HOOGTEPUNTEN:
Buitencategorie: Midnight Special
01. Boy + Beast
02. Bone Tomahawk
03. Hardcore
04. Men & Chicken
05. Survivalist
DIEPTEPUNTEN:
01. Miike
02. Oshii
03. Wheatley
Heb slechts drie onvoldoendes uitgedeeld. Hoewel die van Miike wel te verwachten was ... Had van hem nog nooit iets op het grote scherm gezien dus wou deze ervaring graag eens ondergaan. Maar of ik het nu thuis kijk - of op Imagine - ik val er gewoon altijd bij in slaap. De man is gewoon niet in staat om me bij de les te houden.
Der Nachtmahr begon met stevige waarschuwingen voor mensen die epilepsie hadden. De stroboscopische flitsen, de hoeveelheid aan kleuren en de krankzinnige muziek wat een interessante mix was tussen hardcore en hardrock zorgden al heel vlug voor een hoogtepunt. Maar de film had helaas een aantal vervelende figuren rondlopen waardoor het uiteindelijke resultaat toch niet helemaal bevredigde. Vader en moeder en zeker die psychiater mochten wat mij betreft geheel uit de film.
High-Rise werkte voor geen meter. Geen ritme. Geen focus. Van ironisch naar bloedserieus. En een hoofdpersoon die na ruim een uur opeens verdwenen is. Of toch niet? Vond het nogal een ratjetoe. En dat zeg ik als groot liefhebber van Wheatley's eerdere werk.
Zonder Engelse of Nederlandse ondertiteling is The Witch nauwelijks te volgen. Oud Engels vol met gemompel en accenten. Gemiste kans van Imagine. Voor de thuisblijvers raad ik dus ondertiteling aan.
Heb vrij weinig met het werk van Anders Thomas Jensen maar zijn Men & Chicken is heerlijk fout. Misschien binnenkort ook maar Susanne Bier een herkansing gunnen. Je weet het maar nooit.
!HARDCORE! Van Naishuller gaan we nog veel horen. Te gekke achtbaanrit.
Bone Tomahawk was de perfecte afsluiter. Weergaloze western. Zag hem op het juiste moment, op de juiste plaats en met de juiste mensen. Met Richard Jenkins als absolute hoogtepunt. Heerlijke acteur.
Verder nog even langs de Filmhallen geweest voor een aantal films. Fijne programmering maar het interieur lijkt nog niet helemaal af. En dat gekloot met een vaste plek in de zaal was hilarisch.
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Miike [...] ... Had van hem nog nooit iets op het grote scherm gezien dus wou deze ervaring graag eens ondergaan. Maar of ik het nu thuis kijk - of op Imagine - ik val er gewoon altijd bij in slaap.
Blijf zelf ook wel moeite hebben met EYE als festival locatie voor Imagine - behalve dat de zalen prima zijn.
beavis
-
- 6584 berichten
- 13788 stemmen
Het zit er weer op voor me!
Voor mijn gevoel was het rustiger dan ooit wat betreft bekenden/ontmoetingen. Maar nu kon ik zelf ook niet een volledig festival aanwezig zijn dit keer.... dus misschien ligt dat ook aan mij. Ongemerkt toch wel weer veel mensen gesproken eigenlijk, maar de meeste maar één keer ipv gedurende het hele festival...
1 - Mænd & høns (2015) - 8
2 - The Invitation (2015) - 8
3 - Tôkyô mukokuseki shôjo (2015) - 8
4 - High-Rise (2015) - 8
5 - Into the Forest (2015) - 8
6 - Baahubali: The Beginning (2015) - 7,5
7 - Bakemono no ko (2015) - 7,5
8 - Lace Crater (2015) - 7,5
9 - Córki dancingu (2015) - 7,5
10 - Midnight Special (2016) - 7,5
11 - Lo chiamavano Jeeg Robot (2015) - 7
12 - Rabu & Pîsu (2015) - 6,5
13 - Embers (2015) - 6,5
14 - Los parecidos (2015) - 6,5
15 - Shelley (2016) - 6
TheBunk
-
- 739 berichten
- 3093 stemmen
Eerste maal Imagine voor mij. Geweldig beeld en sound in Eye, maar het echte festivalgevoel ontbrak een beetje. Heb in totaal 9 films gezien. Hardcore Henry paste er niet in, voor The Survivalist had ik een te grote kater van de avond ervoor (en daar baal ik stevig van) en Love & Peace miste ik door een defecte metro.
My two cents:
1. High-Rise...7,8
2. Midnight Special...7,8
3. The Witch...7,5
4. Nowhere Girl...7,5
5. Bone Tomahawk...7,5
6. Men and Chicken...7,5
7. The Invitation...6,3
8. Yakuza Apocalypse...5,5
9. Der Nachtmahr...5,3
Korte film Phantom City was sfeervol maar weinigzeggend, korte film Worm was weinig urgent maar grappig.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Voor mijn gevoel was het rustiger dan ooit wat betreft bekenden/ontmoetingen. Maar nu kon ik zelf ook niet een volledig festival aanwezig zijn dit keer.... dus misschien ligt dat ook aan mij. Ongemerkt toch wel weer veel mensen gesproken eigenlijk, maar de meeste maar één keer ipv gedurende het hele festival...
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Gaan ze weer naar Kriterion? Heb toch liever EYE, al ben ik dit jaar inderdaad niet gegaan.
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Laten we hopen dat het weer Kriterion wordt. Nóg dichterbij ook. Hoewel Kriterion met CJ ook nooit de festival sfeer benadert van de editie in Rotterdam, misschien ligt het gewoon aan de stad.
kappeuter (crew films)
-
- 72623 berichten
- 5779 stemmen
Zaterdagavond 23 april zijn de winnaars van het Imagine Film Festival bekend gemaakt. De Méliès d’Argent voor de beste Europese fantastische film ging naar het minimalistische The Survivalist (2015) (feature) en het fantasierijke Aquabike (short). De Black Tulip Award ging naar de warmbloedige sciencefictionfilm Into the Forest (2015). De MovieZone Jury koos voor de found footage horror Jeruzalem (2015)
They Call Me Jeeg Robot (2015) is de winnaar van de Silver Scream Award 2016 (publieksprijs).
Publieks top 5:
1 | They Call Me Jeeg Robot (8,63)
2 | Men & Chicken (8,62)
3 | De Palma (8,59)
4 | The Boy and the Beast (8,56)
5 | I Am a Hero (8,33)
bronnen / meer info:
Awards Imagine Film Festival uitgereikt - imaginefilmfestival.nl
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Laten we hopen dat het weer Kriterion wordt. Nóg dichterbij ook. Hoewel Kriterion met CJ ook nooit de festival sfeer benadert van de editie in Rotterdam, misschien ligt het gewoon aan de stad.
Straka
-
- 206 berichten
- 564 stemmen
De capaciteit van zaal 1 in Eye is al bijna even groot als heel Kriterion, in aantal stoelen is Imagine niet gekrompen. Het aantal voorstellingen is zeker wel gedaald. Zelf heb ik liever de betere zalen van Eye dan een zogenaamd betere sfeer in Kriterion. In beginsel gaat het toch om het kijken van de films.
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Klopt, maar EYE heeft echt te lijden onder de enorme hoeveelheden mensen die er rondlopen voor familieverjaardagen, vriendinnen-reünieën, toevallige passanten, toeristen. Die er alleen komen voor gebouw, locatie, etc. Goed voor de omzet en PR, maar dat heeft weinig tot niets met film van doen.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Ik kom graag bij Eye, ik heb daar niet zoveel last van. Maar ik snap je punt wel denk ik, al ben ik nog nooit bij Kriterion geweest. Wel tijdje terug de website gechecked. Misschien maar eens langs gaan een keer.
zombie
-
- 987 berichten
- 6090 stemmen
Als je van buiten Amsterdam komt, is Eye wel erg goed bereikbaar. En de projectie is inderdaad prima...
Maar het programma is flinterdun uitgesmeerd, waardoor het lastig is om meerdere films uit te zoeken op 1 dag.
Dan hang ik ook liever in de Kriterion rond...een stuk gezelliger (en het is niet alsof de projectie daar nou zo erbarmelijk is). Bovendien prefereer ik een diverse keuze boven het aantal zitplaatsen
Maar ik kan me voorstellen dat het organisatorisch relaxter is om in Eye te zitten.
Edit: Precies wat Verhoeven zegt, eigenlijk
zombie
-
- 987 berichten
- 6090 stemmen
En zo zag het programma er 20 jaar geleden uit
http://i1356.photobucket.com/albums/q733/VHStapies/Imagine_zpsf25lllcf.png
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Hé, dat jaar ben ik ook geweest.
Alhambra, mijn heer dat is lang geleden!
zombie
-
- 987 berichten
- 6090 stemmen
Ik kwam dat jaar alleen voor de Night of Terror, maar met From Dusk till Dawn was dat direct ook één van de beste nachten...
Wel spijtig om te zien dat ik Memories niet op het grote doek heb gekeken (of Fulci's Zombi 2).
beavis
-
- 6584 berichten
- 13788 stemmen
Ben ik ook nog geweest. Heb toen iig Lord of Ilusions en 12 Monkeys gezien... Maar ik zou even moeten graven of ik ook nog iets anders zag. Ik denk dat het mijn eerste keer was toen, anders had ik zeker meer van het oudere werk meegepikt.... Jammer dat ze dat soort werk niet meer (kunnen?) programmeren de laatste jaren...