menu

Film / Overige films / Die Abenteurer G.m.b.H. (1929) - Eerste verfilming Agatha Christie

zoeken in:
Ik ben in het gelukkige bezit van een originele kopie van de masterkopie van 'Die Abenteurer G.m.b.H.', de eerste film gebaseerd op een roman van Agatha Christie*.

De masterkopie werd - in 1989 - teruggevonden in de Berlijnse Muur.

Fans van over de gehele wereld, smeken al ruim een jaar om een kopie van mij te mogen kopen. Tot op heden heb ik dit echter geweigerd omdat ik weet dat deze rolprent een zeer gewild object is onder mijn mede-fans.

Weet iemand wellicht hoe e.e.a. geregeld is c.q. zou kunnen zijn m.b.t. de mondiale rechten van deze film? Simpel gezegd; zou ik deze film officieel kunnen distribueren.

* The Passing of Mr Quinn (1928) is NIET gebaseerd op een werk van Agatha Christie. De film is losjes gebaseerd op een boek dat leentjebuur speelde bij The Coming of Mr Quin, een kort verhaal uit The Mysterious Mr Quin. Een film dus gebaseerd op een boek dat - op zijn beurt - weer gebaseerd is op een kort verhaal.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:19 uur

geplaatst: vandaag om 01:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.