menu

Film / Overige films / Noiseman Sound Insect (1997)

zoeken in:
Goto
Noiseman Sound Insect is een 16 minuut durende kortfilm van Studio 4°C. Hij is geregisseerd door Koji Morimoto die onder andere bekend is van Memorizu en The Animatrix.

Vind het zelf een geweldig filmpje, zou het nog het meest met Tekon Kinkurito vergelijken. Al hebben beide films hun eigen sfeer en stijl. Muziek is goed, van de hand van Yoko Kanno. (Tokyo.Sora, Gits: SAC) De manier waarop het wordt gebruikt is eveneens sterk. De visuals en soundtrack zitten echt op één lijn, mede dankzij de geweldige editing.

Maar het sterkste punt van de film is ongetwijfeld de look. 2D en 3D samengesmolten tot 1 geheel, prachtig effect. Nog steeds weet dit filmpje op alle vlakken te overdonderen, ook 10 jaar na dato.

5*

Voor de nieuwschierigen: http://nl.youtube.com/watch... (Helaas met spaanse subs)

Goto

Kom op mensen, dit is een meesterwerk dat veel meer aandacht verdient!

Echt een prachtig werkje.

De spaanse subs waren zo erg niet sinds ik al 5 jaar in Spanje woon hehe.

Het verhaal vond ik erg fijn en alles schoot lekker op. 15min plezier dus.

Muziek van Yoko Kanno Geen wonder dat ik het zo goed vond, ze heeft ook de soundtrack van de anime Wolf's Rain (m'n favoriete serie) gecomponeerd.

Heb het 2x na elkaar gekeken want de eerste keer verstond ik er niet al te veel van. Maar nu dus wel.

Visueel erg verblindend en ik vond de kleuren een beetje flets maar toch nog knap.

4*

Oh ik wist niet dat deze topic bestond .
Inderdaad, verdiend meer aandacht. Wat een klein meesterwerkje!

Lekker snel flitsend filmpje, ondersteunt door een geweldige soundtrack.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img80.imageshack.us/img80/4710/noiseman.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Noiseman Sound Insect (1997)

Tof filmpje, ja! Ook met Engelse subs te krijgen.
Was na het zien van Dimension Bomb (Genius Party Beyond) zeer onder de indruk van de beste Morimoto.

Behoorlijk abstract filmpje. Het tiranische monster Noiseman, een crystallisator, geluidopzuigers. Gewoon maar kijken. En het volume goed hard zetten, want de soundtrack is weer briljant. Die eindtrack :

trees make seeds
and worms eat seeds
and bigger worms eat worms
then birds eat other big worms
and get real fat

Hier o.a. in aardige kwaliteit te bewonderen.

Zeer gave kortfilm inderdaad, die voor mij een beetje aanvoelde als een kruising tussen het hectische van Dead Leaves en het kinderlijke van Wanwa the Doggy. Vooral de eerste twee minuten vond ik fantastisch. Maar ook de rest van de film is zeker het bekijken waard vanwege de maffe elektronische soundtrack en de fantastische animatie die geweldig bij elkaar aansluiten. Zeker een aanrader dus.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:19 uur

geplaatst: vandaag om 12:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.