menu

Film / Overige films / Kalverliefde: de beste korte film 1981-2004

zoeken in:
FisherKing
Het begin is dramatisch. Spurs of Tango (winnaar in 1981) van regisseur Henri Plaat, alhoewel regisseur, het leek wel een fout opgestarte dia-presentatie. Wat een incompetente onzin.

Een powerpoint-presentatie is spannender. Veel blauwfilters erin zetten, en dan ook partij rood. Zelden zijn 30 minuten zo langzaam aan mij voorbijgetrokken. Dat dit een Kalf won, kan ik nauwelijks geloven. Een hele vette 0.5*

Ik ga deze 3 disc binnenkort maar eens in huis halen. Heb hem pas ergens zien staan voor 12,50. Ik ben eigenlijk nog meer geinteresseerd in de box met de 25 speelfilms die over dezelfde periode een Gouden kalf wonnen.

Heb de korte film box ook, Alaska alleen al is het aanschaffen waard. Zou graag ook de beste speelfilm box willen hebben maar die is wel erg prijzig op het moment.

Nu idd bij ro-disc voor €12,50. Gelijk besteld.

FisherKing
Vrij wisselend van kwaliteit. Sostenu'to, Schrodingers Kat en De Tranen van Maria Machita vind ik verschrikkelijk slecht. (0,5 tot 1)

Vuurdoop springt er in positieve zin tussen uit, evenals Memorias sin Batallas y Otros Muertos (3.5) en een vrije briljante film Turkse Video. (4.5)

Maar ik ben pas bij 1992

Dustyfan
Je vergeet 'A Good Turn Daily' te noemen, wat mij betreft tot nu toe een van de beste. 'Turkse Video' staat bij mij voorlopig op de tweede plaats.

FisherKing schreef:
De Tranen van Maria Machita vind ik verschrikkelijk slecht. (0,5 tot 1)
Vond het best vermakelijk/vernieuwend. 3/5

FisherKing
Ze zingen, hé. En daar kan ik helemaal niet tegen. Zeker als het zo lelijk is.

gotti schreef:
Nu idd bij ro-disc voor €12,50. Gelijk besteld.

Supertip. Ook maar meteen besteld.

FisherKing schreef:
Het begin is dramatisch. Spurs of Tango (winnaar in 1981) van regisseur Henri Plaat, alhoewel regisseur, het leek wel een fout opgestarte dia-presentatie. Wat een incompetente onzin.

Ben nu bij 24 minuten en inmiddels al een paar keer uit ellende gestopt, zodat mijn geest weer wat actiever kon worden. Dit is gewoon echt V-R-E-S-E-L-IJ-K. Het gaat echt helemaal nergens over.

Ik hoop dat ik nog een paar minuten willekeurig gemonteerde toeristencamera-filmpjes uit kan zitten, zodat ik zeker weet dat dit gedrocht echt niets interessants te bieden heeft en ik met een gerust geweten een 1 mag uitdelen.

Als een martelaar mij laat kiezen om Snitch'd nog een keer te kijken of deze, dan twijfel ik geen moment, ook al duurt die eerste langer.

FisherKing
eens, eens Snap niet dat zoiets amateuristisch ooit een prijs kan winnen Heeft de jury dan stront in de ogen

Ik heb de box!!! Voor maar 5 euro bij de Hollywood Factory! Heb er maar een paar gezien, maar vond De Wachtkamer heel erg mooi

Net Schrödingers Kat bekeken. Kan iemand mij deze uitleggen?

Nanning gezien gister. Erg saai!

Knap waardeloze Nederlandse korte films.
Wie zou er toch in de jury zitten?
En dan te bedenken dat er nog vette subsidies gegeven wordt als je een Nederlandse korte film wilt maken die mogelijkerwijs genomineerd kan worden voor de Korte film voor het jaar.

Een paar films die aardig waren zijn: Alaska, Requim, De wachtkamer en Dokter Vogel
Verder waren er veel korte films die echt de moeite van het kijken ,naar mijn mening, niet waard zijn.

kappeuter (crew)
Het is toch ook vooral bedoeld om jonge filmmakers op weg te helpen en ervaring te laten opdoen.

Best wel de moeite waard, en dat voor maar 5 euro bij Van Leest (sept 2008)

Gast
geplaatst: vandaag om 12:18 uur

geplaatst: vandaag om 12:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.