menu

Film / Overige films / The Music Box (1932)

zoeken in:
Film Pegasus (moderator)
The Music Box (1932) - IMDb

Speelduur: 29 minuten

Een van men favoriete acteurs is Stan Laurel. Samen met Oliver Hardy speelden ze in talrijke films. Zowel mindere als echte klassiekers. Maar Stan Laurel is ongelofelijk. Weinig acteurs die nog zoveel mimiek en karakter in hun rol kunnen leggen. Een komedie-acteur van het bovenste schap.

The Music Box uit 1932 over Stan en Oliver die een piano verhuizen is volgens mij de beste uit heel hun oeuvre. Gewoon een geweldige film met een simple verhaal dat toch eindeloos kan boeien. Heeft ook terecht een oscar gewonnen.

The Music Box is grappig, maar uiteindelijk toch een ééngrapsfilm die halverwege in herhaling gaat vallen. Andere korte films van Laurel & Hardy vind ik daarmee vergeleken veel inventiever en grappiger (zelf vond ik Their Purple Moment, Me and My Pal en Night Owls het leukst). Voor hun lange films geldt in mijn ogen nog veel meer dat ze in herhaling gaan vallen, en meestal ook dat de grappen over te lange tijd uitgesponnen zijn (maar het is ook niet echt mijn type humor eigenlijk). Vond van de lange films The Flying Deuces nog het leukst.

Film Pegasus (moderator)
De kracht van Music Box is er ook dankzij de lengte. Moest dit een langspeelfilm geweest zijn had er veel herhaling geweest zijn. Dit mag gerust een ééngrapsfilmzijn. Tenslotte is het maar 30 minuten. Het acteerwerk is in mijn ogen subliem hier.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:11 uur

geplaatst: vandaag om 19:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.