menu

Film / Overige films / The Snowman (1982)

zoeken in:
Film Pegasus (moderator)
The Snowman (1982) - imdb.com

26 minuten

Als kind heb ik dit ontelbare keren gezien. The Snowman naar het boek van Raymond Briggs. Het is een animatiefilm van een halfuur met ongelofelijk prachtige muziek. Het liedje "Walking in the air" is uitgegroeid tot één van de mooiste kerstliedjes. De film heeft onder andere een oscarnominatie gehad. Een aanrader voor de komende kerstdagen. Ik heb geen idee of die ondertussen al op dvd is. Ik heb hem thuis op video staan.

Al jaren en jaren zoek ik deze film. had de hoop al opgegeven maar via een andere filmsite werd er ook al aandacht besteed aan deze film. Daar werd mij verteld dat hij verkrijgbaar is op dvd via de v&d. Maar hier in enschede hebben ze de film niet. Verder kan ik um nergens vinden. Ik hoop echt dat er iemand is die mij kan vertellen of the snowman uberhaupt op dvd te verkrijgen is.

mvg,

michel.

Hey ik was ook een tijd op zoek en hij is inderdaad verkrijgbaar op dvd.

Bol.com verkoopt de dvd en het boek je kunt ze ook samen bestellen voor 20,- geloof ik.
Alleen de dvd is 15,-

Dus de prijs valt ook enorm mee.
Ik ga hem zeker bestellen!

Hij staat alleen niet onder The snowman, maar onder De sneeuwman. De cover ziet er ook net even anders uit dan vroeger, maar het is dezelfde film!

groetjes tijgertjuh

Ook besteld alleen kreeg ik 3 dagen later mailtje dat bol.com um ook niet meer heeft

damon
ik bekijk um net; zie ik David Bowie een soort intro geven aan de animatie. Nooit eerder gezien!

ik heb de film met intro van david bowie

korte film maar zeker een favoriet tussen mijn kerstfilms

jopi66 schreef:
ik heb de film met intro van david bowie

korte film maar zeker een favoriet tussen mijn kerstfilms

Hoe kom je eraan?

Film Pegasus (moderator)
Ik heb hem ondertussen ook op DVD gekocht. Bij deze versie heb je ook de optie om of de originele versie te bekijken, ofwel met een verteller: David Bowie. Dat verklaart ook waarom hij de intro doet. Een echt meesterwerk.

Film Pegasus schreef:
Ik heb hem ondertussen ook op DVD gekocht. Bij deze versie heb je ook de optie om of de originele versie te bekijken, ofwel met een verteller: David Bowie. Dat verklaart ook waarom hij de intro doet. Een echt meesterwerk.

Maar vertel dan aub eens waar jullie um gehaald hebben?

Film Pegasus (moderator)
Ik heb hem in de Fnac gekocht in Antwerpen.

Ik heb de film op VHS, met de intro van David Bowie. Iemand kopuh?

Ah, heb De Sneeuwman vorig jaar weer gezien met kerst, wat is die muziek toch mooi.. echt kippenvel af en toe.

Maareh, is de orginele versie met David Bowie?! Nooit geweten. Moet die versie dan ook absuluut een keer zien

Prachtige film, keek hem vroeger ieder jaar. Heb hem sinds kort op dvd. Ik kon me niet herinneren dat de film zo kort was, maar toch bleef het mooi, dit komt voor een groot gedeelte ook zeker door de prachtige muziek.

en jankennnnn op het einde

Dit is een van mijn favoriete korte films. Ik heb er zelfs een 16mm print van.

Mephisto, een Duitse kortfilm ziet er ook zeker niet slecht uit.

Wat een nostalgie! Niet alleen omdat de serie ook toen al dat magische gevoel gaf, maar het is nu ook de nostalgie dat je dit na jaren weer terugziet en hoe het ook gelijk exact dat sneeuwpretgevoel wat je als kind had opwekt, inclusief dat aparte sfeertje als het zo hard heeft gesneeuwd. Hoe het licht opeens zo anders lijkt en hoe het koud en verlaten op straat is, op spelende kinderen en ouders na. Het is ook het zeldzame van die situatie, tegenwoordig al helemaal. De tekenstijl en vooral schitterende, gewoonweg adembenemendemuziek maken het helemaal af. Vooral Walking in the Air is er een die je nooit meer vergeet. Dat vliegen over de stad is zo mooi, en als de pop dan later smelt het is weer zo droevig. In mijn herinnering zag je hem trouwens nog smelten en probeerden ze het tegen te gaan, maar dat zal wel een andere tekenfilm zijn geweest dan.

Door omstandigheden heb ik de film deze kerst voor 't eerst sinds lang niet bekeken.
Het was al traditie geworden.
Maar niets let mij natuurlijk om het alsnog te doen nu.
Met dat sneeuwtapijt buiten past het perfect.
Ik ga de dvd maar eens tevoorschijn halen denk ik.

Hij is te koop bij Blokker! Voor een tientje heb je het boek en de dvd samen!

Het vervolg, The Snowman and The Snowdog, is al even mooi, maar ook nog ontroerender.
Ik heb de Blu-ray daarvan vandaag voor 't eerst gezien.
(brok in m'n keel )

Alleen aan dat lied uit de oorspronkelijke versie kan de nieuwe song niet tippen.

Een prachtige special over het ontstaan van de film zit er als bonus bij.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.