menu

Film / Overige films / Yuri Norstein

zoeken in:
Iemand bekend met dit wonderkind op animatie gebied uit Rusland? Ik heb nu 2 films gezien

Tale of Tales
Hedgehog in the Fog

Simpele verhaaltjes (waarschijnlijk met een achterliggende gedachte, maar misschien ook niet) in droomachtig mooie animatiefilmpjes. Voor de animatie liefhebber zeker het uitchecken waard, alleen zoals zo vaak moeilijk te krijgen.

Net Battle of the Kerjenets gezien. Een ongewone mix van stopmotion, muziek en kleuren met een prachtige sfeer. Geniaal wederom.

Nog nooit wat van zijn werk (op DVD) gezien, tot mijn spijt. Wel verschillende werken via youtube en wat ik ervan ken bevalt me. Zie ook dat hij heeft meegewerkt aan het animatieproject Fuyu no Hi, waar in verschillende segmenten door verschillende animatoren renga's van Basho worden vertolkt.

Vond Tale of Tales redelijk geniaal.

yorgos.dalman
Ik heb op dvd (regio 1) The Complete works of Yuri Norstein. Zeer aan te raden voor de fans.

Naast bekend werk als Tale of tales en Hedgehog bevat de dvd ook Heron and crane, Fox and rabbit, Battle of Kerjenets en Norsteins debuut 25th-first day.

Er zit een bonus reportage bij over YN.

Verder kun je op youtube enkele scènes zien uit The Overcoat (waar Norstein al zo'n 28 jaar aan bezig is; - ziet er bloedstollend mooi uit.)

(Ooit heb ik trouwens Norsteins reclamespotjes gezien voor suiker. Helaas zijn deze vziw nergens te vinden.)

Gast
geplaatst: vandaag om 23:24 uur

geplaatst: vandaag om 23:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.