menu

Film / Overige films / SSaki (Mammals) Roman Polanski (1962)

zoeken in:
10.30 min. Winnaar van filmfestivals in Oberhausen en Melbourne. Hierna maakte hij Knife in the Water. Stomme slapstickachtige film over twee mannen op een slee, die van alles verzinnen om de slee niet te hoeven trekken. Nadat de slee gepikt wordt, als de mannen aan het vechten zijn, begint het van voor af aan. Nu op elkaars rug.

Aanstekelijk muziek, in deze nogal flauwe film. paar leuke momenten, maar deze film was niet bijzonder. 3 sterren.

Je moet ervan houden denk ik, ik was helemaal verrukt over deze film toen ik hem een jaar geleden zag en ook nu vond ik hem nog steeds erg leuk. Je kunt er niet omheen dat het een simplistisch gegeven is waar lang over wordt doorgeboomd, maar dat is uiteraard de bedoeling Nee, ik vind het wel charmant die houterige bewegingen en die muziek met dan van die idiote slapstick. Het filmpje heeft ook een goede opbouw en speelt met voorspelbaarheid en verrassingen, ik kon het best smaken. Een 3,5

Gast
geplaatst: vandaag om 01:33 uur

geplaatst: vandaag om 01:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.