menu

Film / Overige films / Usmiech zebiczny (A Toothful Smile) R. Polanski (1957)

zoeken in:
deze 2 minuten durende stille film, was wederom een schoolproject van Polanski. Ditmaal betrof het een verplichte opdracht.

Een man loopt het trappenhuis af, maar stopt om door een klein raampje te gluren daar staat een naakte vrouw zich af te drogen dat heeft uiteraard de attentie van de passerende man, totdat uit hetzelfde huis een man lege flessen buiten zet. de gluurder voelt zich betrapt en loopt verder, maar wanneer de man weer naar binnen gaat, besluit de guurder terug te lopen om nog een keer te kijken. ditmaal kijkt de gluurder naar de man van de flessen, die al poetsend naar de gluurder lacht

moest wel lachen om dit filmpje. erg leuk om die schoolprojecten van Polanski eens te bekijken.

Grappig inderdaad, en goed gemaakt ook voor een oefening. Meer kan ik er niet over zeggen, dan zou ik het te ver moeten gaan zoeken en dat kan de bedoeling niet zijn.

Erg leuk om te zien inderdaad, die eerste projecten van Polanski. Ik las op de wiki-pagina dat het omkeren van machtsverhoudingen een terugkerend thema is in zijn werk. Dat zou je hier natuurlijk ook al kunnen zien.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:27 uur

geplaatst: vandaag om 01:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.