menu

Film / Overige films / Morderstwo (a Murderer) Roman Polanski (1957)

zoeken in:
deze korte stille film was een schoolproject van Polanski. hij duurt slechts 1.30 min. Hoewel je op basis van die anderhalveminuut moeilijk een indruk kan krijgen, was ie wel leuk. een man komt de kamer binnen. daar ligt een man te slapen. hij steekt hem neer en gaat weg. ik denk niet dat Polanski een echte bedoeling had met deze film, maar ik vond het mooi in beeld gebracht. je kan zien dat hij geen snotneus was, die maar wat deed.

inhoudelijk valt heel weinig te zeggen. motieven worden niet duidelijk, maar dat is ook niet belangrijk. de moord is erg bloederig en de moordenaar komt erg laag over omdat hij iemand in zijn slaap vermoord. de slaper lijkt voor de onschuld zelve te spelen

ik ben van plan een topic te openen van elke korte film van Polanski. als het de bedoeling is dat ik dat ergens anders doe, of samenvoeg, hoor ik het wel.

mister blonde schreef:
deze korte stille film was een schoolproject van Polanski. hij duurt slechts 1.30 min. Hoewel je op basis van die anderhalveminuut moeilijk een indruk kan krijgen, was ie wel leuk. een man komt de kamer binnen. daar ligt een man te slapen. hij steekt hem neer en gaat weg. ik denk niet dat Polanski een echte bedoeling had met deze film, maar ik vond het mooi in beeld gebracht. je kan zien dat hij geen snotneus was, die maar wat deed.

inhoudelijk valt heel weinig te zeggen. motieven worden niet duidelijk, maar dat is ook niet belangrijk. de moord is erg bloederig en de moordenaar komt erg laag over omdat hij iemand in zijn slaap vermoord.

ik ben van plan een topic te openen van elke korte film van Polanski. als het de bedoeling is dat ik dat ergens anders doe, of samenvoeg, hoor ik het wel.

Lijkt me zinvoller in 1 topic over Polanski.

Mee eens.

kappeuter (crew)
Dit topic is juist voor korte films, dus het staat hier in principe op de juiste plek.
We kunnen geen subtopics aanmaken in het Polanski topic, anders was dat nog een optie geweest.

Maar waarom niet gewoon in de Polanski topic zelf? Lijkt me de uitgelezen plek ervoor.

Jordy (admin)
Niet dus. We hebben een speciale forumcategorie aangemaakt waar alle discussies over films die om één of andere reden niet op de site komen per film gevoerd kunnen worden.

Een Polanski topic "zou moeten gaan" over de regisseur in het algemeen.

Hoe bedoel je dat? Hoe zijn haar zit en zo...?

Dus een film van anderhalve minuut krijgt een apart topic. Tja. (Waarom mag ie dan niet gewoon op de site, denk ik dan....?)

Anyway, een filmpje als dit plaats je natuurlijk al snel in een discussie over het werk van Polanski. Ik wens de moderaters veel succes met het verplaatsen van allerlei reacties.

Jordy (admin)
Bedankt Wouter.

Knappe kortfilm, was gedaan voor ik doorhad dat ie begonnen was. Nog maar eens bekeken, en wat me vooral erg beviel is de manier waarop de moord gebeurd: je ziet dat mes, je denkt dat ie een appel gaat schillen of zo maar ineens blijkt hij het in die man gestoken te hebben (nu goed, je hebt wel iets door, maar het komt toch nogal verrassend over) Voor de rest weinig over te vertellen Hoewel hij wel perfect gemaakt is, in al zijn kortheid.

(Ik heb de dvd met de kortfilms van Polanski uit de bib gehaald, ik zal even jouw topics wat meer vullen )

Vond het filmpje vooral een filmacademie-oefeningetje. Valt verrot weinig over te zeggen.

Waar zie je al deze films?

Ik heb de Engelse Polanskibox.

Tuurlijk is er niks over te zeggen Maar als mijn broer zo'n oefening maakt op school geef ik er ook commentaar op, en als hij dit gemaakt zou hebben zou ik hem zeggen dat het keigoed was

Gast
geplaatst: vandaag om 17:30 uur

geplaatst: vandaag om 17:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.