menu

Film / Overige films / Never Weaken (1921)

zoeken in:
Never Weaken (1921) - IMDb

19 minuten

De Harold Lloyd box voor 20 euro aangeschaft bij de bijenkorf en om mijn enthousiasme meteen kracht bij te zetten even de film Never Weaken leven inblazen hier.

Ik zal niet alle korte films van Lloyd gaan 'toevoegen' maar dit is volgens mij de bekendste korte film van hem. Of het een van zijn beste is, weet ik nog niet. Maar deze was in elk geval al erg leuk. Bestaat in feite uit drie acten. De eerste is het leukste als hij klanten aan het werven is voor een dokter (zodat zijn vriendinnetje haar baan kan houden), de tweede zijn diverse zelfmoordpogingen en de derde zijn z'n balanceringen op een hoogbouwconstructie. Dit is een zeer bekend en vaak geïmiteerd hoogstandje.

Film duurt een half uurtje en is erg leuk voor de liefhebber. 4 sterren zou ie van me krijgen.

Ik heb hem meteen even op de youtube bekeken (hooray voor vakantie). Persoonlijk vond ik de tweede acte, van de zelfmoordpogingen, het sterkst. Mooi staaltje zwarte humor (suiker in het vergif ). Goeie tip eigenlijk wel, ik zou wat meer van Lloyd moeten zien.

Haha die zelfmoordpogingen!

Het derde deel (op die stellingbouw) herinner ik mij nog levendig uit mijn jeugdjaren. Ik krijg er zowaar hoogtevrees van!

Ik geef deze kortfilm 5 ***** sterren want er zit werkelijk nergens een dipje in, ik heb de hele tijd met een grote glimlach op mijn gezicht zitten kijken.

Ik dacht dat er nog een film is waarin Lloyd zelfmoordpogingen doet, als iemand de titel kent?

Gast
geplaatst: vandaag om 08:22 uur

geplaatst: vandaag om 08:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.