menu

De Site / MovieMeter pakketservice / Planta 4a

zoeken in:
De eerste keer dat ik een film in de MovieMeter Pakketservice zet. Het gaat hier om de Spaanse film Planta 4ª (De 4e verdieping).

Deze film, bedoeld voor een jonger publiek, is ook zeker een mooie film voor de wat oudere kijkers. De film Planta 4ª is al een keer op tv geweest, en de film valt ook vrij goed te bestellen; al zul je deze niet zomaar in de videotheek tegenkomen. Echter ik vind het jammer dat deze film tot nu toe zo weinig reacties heeft gekregen. Daarom wil ik de leden van MovieMeter de mogelijkheid gunnen kennis te maken met deze film.

http://www.moviemeter.nl/film/30388

De achterkant van de hoes, hier staat een omschrijving van de plot, zowel in het Nederlands als in het Frans. Echter de Franse beschrijving is uitgebreider dus die heb ik ook maar toegevoegd.

Planta 4ª is het ware verhaal over een groep jongens die aan kanker lijdt. Op de vierde etage van een ziekenhuis verblijven Miguel Ángel (weer een uitstekende vertolking van Juan José Ballesta), Izan en Dani. Het is de plek waar hun leven zich afspeelt. Chemotherapie en leren omgaan met een prothese zijn hun deel. Diepe gevoelens van vriendschap en hoop houden hen in balans. Ze blijven gewone pubers, die nachtelijke rolstoelraces organiseren, van basketbal houden en een levendige fantasie over vrouwen hebben. Een verpleegster noemt hen liefdevol 'mijn kaalkoppies'.

Miguel Ángel, Izan et Dani sont 3 amis âgés de 15 ans qui résident tous les trois au 4e étage de l'hôpital où ils suivent un traitement contre le cancer. Lorsque Jorge, un jeune de leur âge, entre à son tour pour quelques examens, les amis l'incluent aussitôt dans leur bande. Ils partagent leurs passions, leurs rêves (dans lesquels la fille d'un immeuble à appartements tout proche joue un rôle de premier plan) et les charmes cachés de l'hôpital. Leur amitié compte plus que tout, à leurs yeux. Entre deux traitements, ces amis ont tout le temps de rendre visite à d'autres patients, de faire des blagues aux infirmières, de jouer au basket et d'organiser des courses nocturnes en chaise roulante. Leur amour de vie et leur humour leur permettent de garder le moral.

Komende week stuur ik de dvd naar de eerste geïnteresseerden.

Lijkt me goed! (hoewel ik al erg oud ben)

- Hannibal

Ik heb hem vandaag op de post gedaan Hannibal, hij zou spoedig bij je aan moeten komen... waarschijnlijk kun je de dvd, nadat je hem hebt gekeken, weer direct terugsturen, want er is weinig animo voor deze film.

- Dragon

Hannibal schreef:
hoewel ik al erg oud ben

Och gij sukkelaar. Ruilen?

- Hannibal[
- Dragon
- Speedy23

speedy23 schreef:
Och gij sukkelaar. Ruilen?

Eeeeehm, nee dank u, mijnheer.

Gisteren de DVD ontvangen.

- Hannibal[
- Dragon
- Speedy23
- Miss Daisy

Gekeken en doorgestuurd.

- Speedy23
- Miss Daisy
- Alastor

FeZ
- Speedy23
- Miss Daisy
- Alastor
- FeZ

stinissen (crew)
- Speedy23
- Miss Daisy
- Alastor
- FeZ
- stinissen

Ontvangen!

Vandaag richting Speedy.

En aangekomen.

Sorry, is van vrijdag al verzonden naar Miss Daisy. Nog niet aangekomen Riet?

ja is eergisteren aangekomen

verstuurd

Ontvangen, pm naar FeZ.

Verstuurd.

FeZ
Gister ontvangen, adres aan stinissen gevraagd.

Fez is de DVD al verstuurd?

FeZ
Jazeker

stinissen (crew)
aangekomen

stinissen (crew)
Zijn er nog meer liefhebbers?

stinissen (crew)
Moet ik de film terug sturen naar Leviwosc?

stinissen (crew)
Kan een slotje op , dvd gaat terug naar de eigenaar.
Bedankt namens alle filmliefhebbers

starbright boy (moderator)
Op het moment dat de eigenaar de DVD binnen heeft en dat hier aankondigd kan dit topic dicht. Ik wil 'm al wel vast bedanken voor het uitlenen.

Is dus nog niet bij de eigenaar aangekomen maar bij mij, ik sta niet op deze lijst maar stuur 'm na kijken (in de loop van de week) wel door naar de eigenaar.

stinissen (crew)
Hoe zo in de war...

Shit happens

Nu wel op weg naar de eigenaar.

Bla Bla, ik heb de dvd ontvangen. Hartelijk bedankt.

Ik hoop dat jullie de film konden waarderen.

Wat mij betreft kan er een slotje op dit topic.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:27 uur

geplaatst: vandaag om 22:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.