menu

De Site / MovieMeter pakketservice / War and Peace (1956)

zoeken in:
War and Peace (1956) van King Vidor met Audrey Hepburn en Henry Fonda. (ca 200 min. geen mini)
Regio 2 - Nederlandstalige onderschriften.

- Stinissen.

damon
- stinissen
- damon

- stinissen
- damon
- The One Ring

- stinissen
- damon
- The One Ring
- KeyserSose

Wie weet heeft het boek gelezen? En kan mij (kort) vertellen in hoeverre de film daarmee overeenkomt?

Het boek is waarschijnlijk het beste boek dat ik ooit heb gelezen. Om de film te kunnen waarderen kun je het boek dus het beste maar niet lezen, want in dat geval kan ie alleen maar tegenvallen. De film komt wel overeen qua personages (als is zo'n 75% weggelaten) en belangrijkste gebeurtenissen, maar er is gewoon zoveel weggelaten. Kan natuurlijk ook niet anders met een boek van 1455 pagina's (de editie die ik heb iig). De reden dat ik de film toch erg de moeite waard vind is uiteraard de aanwezigheid van Audrey, die perfect is voor de rol van Natasha Rostov. Als zij niet had meegedaan was ik waarschijnlijk veel kritischer over de film geweest, die het verhaal toch echt ontzettend simplificeerd.
Dus: alleen geschikt voor Audrey fans en mensen die toch niet van plan zijn het meesterwerk te lezen (wat overigens een grote vergissing zou zijn).

O ja, is trouwens al verstuurd.

kijkert
- stinissen
- damon
- The One Ring
- KeyserSose
- Kijkert

stinissen (crew)
- damon
- The One Ring
- KeyserSose
- Kijkert

Aangekomen en een pm naar damon

damon
pm back at ya!

damon
binnen

damon
opgestuurd naar The One Ring

Ontvangen.

Ik krijg maar geen gehoor van KeyserSose. Zal ik hem maar doorsturen naar kijkert?

The One Ring schreef:
Ik krijg maar geen gehoor van KeyserSose. Zal ik hem maar doorsturen naar kijkert?

Zojuist een PM gestuurd The One Ring

En hij is weg.

The One Ring schreef:
En hij is weg.

En hij was gister binnen, doe m dinsdag op de post

Onderweg naar jou Kijkert!

kijkert
Ontvangen!

Nog users die onderaan de rij willen aansluiten?

- Kijkert
- Miss Daisy

kijkert
Vanmiddag verzonden naar Miss Daisy.

Ontvangen

Wil nog iemand hem zien anders stuur ik hem morgen terug naar speedy...

ZIJN ER NOG LIEFHEBBERS VOOR WAR AND PEACE?

Is terug binnen. Met dank aan Miss Daisy.

Hier mag dus een slotje op.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:55 uur

geplaatst: vandaag om 20:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.