menu

Overig / Algemeen / Studio Sport #2

zoeken in:
Reinbo
Naar Red bull geweest. Flinke afknapper. Traject is minder spectaculair dat 2 jaar terug. OOk de betaalde plekken zijn slecht. Zicht op zuid is geen mooi plaatje (Havens ipv stad) en er staan niet eens tribunes! Dus vanaf rij 3 zie je niets meer... gelukkig was het zo rustig dat je op rij 2 kon staan, maar dat zal morgen wellicht anders zijn. Verdere ergenis betalen met muntjes die je niet achteraf kan inwisselen en het werd na een heat afgelast. Nee op deze manier mogen ze wegblijven met hun airrace...

Goodfella_90 schreef:

De twee snelste sprinters van het peloton (Boonen en Petacchi) zijn geschorst. Cavendish volgt vanzelf nog wel, is het niet epo dan wel andere rommel. Alsof er tegenwoordig nog meerdere etappezeges worden behaald zonder doping.

Cocaine en Salbutomol ofzoiets. Kun je gewoon uitzoeken dat je daar niet harder van gaat fietsen. Zeker in de kleine hoeveelheden die bij Petacchi werden gevonden.

timbo_ schreef:

Cocaine en Salbutomol ofzoiets. Kun je gewoon uitzoeken dat je daar niet harder van gaat fietsen. Zeker in de kleine hoeveelheden die bij Petacchi werden gevonden.

Bij Boonen waren er sporen van cocaïne in zijn urine. Het was niet eens na of tijdens een wedstrijd. Nu blijkt dat men hem op geen enkele manier een sportieve sanctie kan opleggen. Cocaïne is namelijk (nog) niet verboden buiten competitie.
Hij werd geweigerd in de Ronde van Zwitserland en de Ronde van Frankrijk, maar volgens enkele steengoeie advocaten heeft hij zelfs veel kans om een proces te winnen tegen de organisatoren van de Ronde van Zwitserland omdat het op dat ogenblik nog altijd om een ProRour-koers ging met startrecht en startplicht.

Maar ik denk niet dat Quick Step slapende honden gaat wakker maken.

Goodfella_90 schreef:
(quote)

De twee snelste sprinters van het peloton (Boonen en Petacchi) zijn geschorst. Cavendish volgt vanzelf nog wel, is het niet epo dan wel andere rommel. Alsof er tegenwoordig nog meerdere etappezeges worden behaald zonder doping.

Dus iedereen die meer dan één rit wint in de tour neemt doping? Dat is niet alleen erg kort door de bocht maar tevens ook grote onzin. Vooral dan nog in het geval van Cavendish. Hij is gewoon een geschoold pistier en hij heeft een veel hogere beensnelheid dan al de andere sprinters. Op een vlakke aankomst is hij gewoon veel explosiever. Explosiviteit is iets dat je niet kunt verbeteren met doping te nemen. Cavendish werd vandaag op dat colletje gewoon los uit de wielen gereden, zegt wel genoeg.

combi
timbo_ schreef:
(quote)

je gaat er ook niet harder van fietsen, er bestaan namelijk geen wonder midddels want dan zouden wij zich nu ook tot ons nemen, je herstelt sneller ervan, niks meer of minder. mijn bewoording, betuttelend ook al krijg ik nu meerdere mensen op me dak door deze uitspraak.

combi
tja , cavendish, ik heb in ieder geval nog niet eerder van hem gehoort, aan de andere kant ik heb totaal geen favo in de tour( ja ricco maar goed), dan maar freire.

combi schreef:
betuttelend

Dit is zeker je lievelingswoord?

combi schreef:
e gaat er ook niet harder van fietsen, er bestaan namelijk geen wonder midddels want dan zouden wij zich nu ook tot ons nemen, je herstelt sneller ervan, niks meer of minder. mijn bewoording, betuttelend ook al krijg ik nu meerdere mensen op me dak door deze uitspraak.

Doordat je er sneller van herstelt kun je grotere en meer hoeveelheden trainen en kun je langdurige inspanningen langer volhouden waardoor je effectief harder fietst. Dus van EPO en dergelijke ga je wel degelijk uiteindelijk harder fietsen.

13:16 20 Juli 2008
Cavendish niet meer van start

Mark Cavendish houdt het voor gezien. De Engelse sprinter voelt er met vier etappezeges op zak niet meer voor om de Alpen te beklimmen en gaat in de 15de rit niet meer van start.

Cavendish richt zijn vizier vanaf nu op de Olympische Spelen in Peking, waar hij uitkomt op de baan."Ik ben toch wel een beetje moe nu. Ik heb de Giro gereden, hard door de Pyreneeën gefietst en ook nog wat resultaten neergezet. Het is goed zo", aldus de Engelsman. (bron:nos.nl)

Uitermate verdacht

Wat een lamme zakken zijn dat ook die sprinters. Komt er een bergje aan, zijn ze meteen naar huis .

Quido schreef:
Uitermate verdacht

Rijdt al een heel seizoen in de top. Moet ook nog naar de OS. Hijzelf wou verder tot Parijs, maar zijn de grote baas van Colombia/High Road, Stapleton, heeft hem uit de wedstrijd gehouden. Kwestie van de pas 23-jarige een beetje tegen zichzelf te beschermen. Heeft een goed punt vind in.

Slechter nieuws nu:

Oscar Pereiro (Caisse d'Epargne) moest opgeven. De Spaanse gewezen Tourwinnaar ging zwaar onderuit in de natte en aartsgevaarlijke afdaling van de Agnel. Pereiro werd met een schouder- en dijbeenbreuk afgevoerd naar het ziekenhuis.

Kan het einde van zijn carrière betekenen.

Om even terug te komen op doping en sprinters. Dan ben ik het toch wel volledig eens met Mat_. Je haalt er als sprinter gewoon veel minder voordeel dan een klassementsrijder/klimmer. De kans dat een Cavendish zou betrapt worden, lijkt me dan ook zeer klein. Boonen's escapades hebben ook weinig te maken met doping en Petacchi had gewoon wat teveel aan z'n astma-puffer gezeten... Niet iets wat echt prestatiebevorderend is dus.

Owja, bijzonder jammer voor Pereiro trouwens... Komt er al bij al nog goed vanaf blijkbaar, het zou 'énkel' gaan om een schouderbreuk. Als je bedenkt dat 'ie over een vangrail een vijftal meter naar beneden is gevallen, had het heel wat erger kunnen zijn.

Sowieso een theorie van niets want afstappen zou je doen omdat je bang bent betrapt te worden. Aangezien Cavendish al vier etappes heeft gewonnen en dus al minimaal vier keer gecontroleerd is zou die wat aan de late kant zijn met afstappen.

kos
Valt ie een keer aan, gaat ie meteen op z'n bek. .

Toch een leuke etappe uiteindelijk.
Die Schlecks zijn toch wel sterk en mensen als Kohl en Kreuziger erg verrassend. Vooral die laatste kan wel een leuke renner worden.

Leuke etappe inderdaad, al ben ik bang dat er net te weinig bergen zijn om Evans op voldoende tijd te zetten. CSC zit wel in een luxe positie nu; kunnen lekker met Sastre de aanval in.

Reinbo
En wie had er het meest gebruikt vandaag?

kos schreef:
Valt ie een keer aan, gaat ie meteen op z'n bek.

Ik spuugde van schrik een volle mond wijn richting beeldscherm...

Schitterende slotklim, ga ik toch nog fan van die slappe Rus worden.

speedy23 schreef:

Hij werd geweigerd in de Ronde van Zwitserland en de Ronde van Frankrijk, maar volgens enkele steengoeie advocaten heeft hij zelfs veel kans om een proces te winnen tegen de organisatoren van de Ronde van Zwitserland omdat het op dat ogenblik nog altijd om een ProRour-koers ging met startrecht en startplicht.

Volledig kansloos uiteraard. In de reglementen staat gewoon dat koersen renners en ploegen mogen weigeren als deze schade kunnen toebrengen aan het imago van de koers.

Uiteraard geeft iemand die een verboden stof, want dat is cocaïne gewoon, gebruikt, een niet al te best imago aan je wielerkoers.

Oerdomme advocaten dus.

Echt jammer dat Menchov viel, kost toch veel energie om terug te rijden en dan weer aan te vallen. Ik denk dat hij daardoor uiteindelijk nog die 20 seconden verliest de laatste kilometer.
Nu 6 man binnen een minuut en dat na twee weken, het blijft lekker spannend. Van mij mogen ze allemaal winnen behalve Evans.

@ ZAVO

ja, zeer spannende tour, 6 renners binnen de 50 seconden. Hebben we zoiets al meegemaakt ? Evans lijkt nu wel de slechste klimmer. Menchov liet ook een zeer sterke indruk maar de verrassing is nu die Oostenrijker Kohl of zoiets, die renner ken ik zelfs niet. Ik dacht dat hij de gele trui ging nemen.

Reinbo schreef:
En wie had er het meest gebruikt vandaag?

Niemand. Of misschien Kohl.
Nee, maar ik denk dat je duidelijk zag dat het weer renners waren die met limieten koersen. Geen grote krachtexploten, geen verschillen van minuten, maar aan elkaar gewaagde renners met kleine verschillen. Het gevolg gaat zijn dat in de toekomst elke krachtsexploot bergop à la Pantani meteen in vraag gesteld gaat worden, dat is wel een jammerlijke evolutie. Maar misschien is het wel realistisch.

Een enorm saaie kutetappe die volledig goed gemaakt werd door een spetterende finale. Jammer dat Menchov viel daar, want had al een mooie kloof geslagen. Ja, ik durf niet te voorspellen wie het zal halen uiteindelijk, de eerste 6 lijken me wel zeer hard aan elkaar gewaagd. Evans bewees vandaag toch te kunnen breken en dat zie ik in de volgende 2 Alpenetappes opnieuw gebeuren. Volgens mij is Menchov degene die het minst tijd moet pakken op Evans om stand te houden in de tijdrit (Vandevelde daargelaten, maar die lijkt me als klimmer dan weer beperkter), dus is hij voor mij nu helemaal mede-favoriet terug.

A. Schleck was vandaag verbluffend sterk zeg, jammer dat die zo een zwakke dag kende in de rit naar Hautacam. En ja, F. Schleck zal er wel wat vroeger moeten aan beginnen dan vandaag om de Tour te winnen, want die heeft toch minstens 3 minuten nodig op Evans. Laat die CSCs maar verder doen met hun aanvalswerk en progressieve prikken, die Sastre was ook weer goed. En Kohl bleek vandaag wel heel sterk, maar eigenlijk nog een onbekende in het grote rondewerk. Spannend is het zeker!

Geen tour gezien, maar dinsdag en woensdag moet ik toch echt even wat tijd vrijmaken om die bergetappes te checken. Niet verwacht dat Evans op een klim van de 1ste categorie zou lossen en gaaf zeg nu er 6 renners binnen 1 minuut van elkaar staan met zelfs nog meer kanshebbers. Ik las dat Pereiro gevallen was, erg jammer. Aangezien hij met zijn aanvalslust zeker een favoriet van mij is. Ik hoop echt voor hem dat hij verder kan met z`n carriere.

Mentsjov of Sastre zijn nu mijn favorieten, zeker als Vandevelde en Evans breken in de volgende bergetappes. Deze renners zijn in die lange tijdrit immers behoorlijk in het voordeel. Alhoewel Mentsjov natuurlijk ook de geest kan krijgen.

Lad
Binnenkort begint het voetbalseizoen terug se...

Forza Racing Genk!

Welk zijn jullie favoriete voetbalploegen eigenlijk? Vertel eens...

Lad schreef:

Forza Racing Genk!

voor België : Club Brugge (vroeger speelden ze heel goed met Lambert, Ceulemans... , nu is het maar een mager beestje.
Anderlecht vind ik helemaal niets (dikke nekken)

voor Nederland : PSV
voor Engeland : Liverpool

Kevin13
Lad schreef:

Forza Racing Genk!

ook voor Racing Genk ?

Nederland: Sparta 'is de club van' Rotterdam
Duitsland: Rot-Weiß Erfurt
Spanje: Granada CF
Engeland: Swindon Town
Italie: Napoli

kos
otherfool schreef:

Duitsland: Rot-Weiß Erfurt

Leuke club .

heb zelf meer met St. Pauli.

Favoriete clubs:
Nederland: Feyenoord
Engeland: Arsenal Lager plan: Southampton
Italië: Juve
Spanje: -
Duitsland: Schalke 04

Voorspelling landskampioenen 2008/2009
Nederland: Ajax
Engeland: Tottenham Hotspur (vreselijk goed ingekocht helaas, in tegenstelling tot Arsenal dat ongeveer zijn hele middenveld kwijt is)
Italië: AS Roma
Spanje: Barca (Hleb )
Duitsland: Schlake 04

Haha als je de Spurs als titelkandidaat ziet terwijl Man Utd de kampioen van Europa is en Chelsea ook extreem sterk is....
Ik zie Tottenham achter die 2 en ook Liverpool eindigen. Ze spelen samen met het half leeggekochte Arsenal om plek 4 denk ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:42 uur

geplaatst: vandaag om 00:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.