• 12.309 nieuwsartikelen
  • 166.174 films
  • 10.734 series
  • 30.943 seizoenen
  • 623.942 acteurs
  • 195.101 gebruikers
  • 9.110.654 stemmen

Olympische Winter Spelen Turijn

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Mooie laatste rit, maar toch lekker goud voor Bob.

Art

• 13507 berichten
  • 3569 stemmen

Heel mooi! En die jongen verdiend het ook meer dan wie dan ook!

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ja, ik word zo moe van die Dijkstra die maar blijft roepen dat De Jong niet op Olympische Spelen kan presteren, terwijl hij in 1998 al zilver won achter een onklopbare Romme. Dijkstra mag wat mij betreft ontslagen worden na deze spelen.

flipsen

• 1696 berichten
  • 482 stemmen

Yak schreef:

En jammer dat Verheijen die blaaskaak van een Hedrick niet alsnog wist op te vreten, dat had me prachtig geleken.

Ook zo'n hekel aan die amerikaan?

als ik die bek van Chad Hedrick zie heb ik altijd zin om er op te slaan. Kweetniet hoe het komt...

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3178 stemmen

Maar wel erg indrukwekkend hoe Hedrick nog even kon versnellen. Goeienmorgen zeg.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

Maar wel erg indrukwekkend hoe Hedrick nog even kon versnellen. Goeienmorgen zeg.

Ja. Had hij tegen De Jong gereden, had hij een goede kans gemaakt. Hij heeft duidelijk te weinig ervaring om een race goed op te bouwen. Was wel indrukwekkend hoor, maar toch eigenlijk ook slecht.

Hedrick heeft zijn vijfde gouden plak door eigen stommiteit laten liggen.

Jammer voor hem. Niet voor Bob.

Heerlijk dat die gewonnen heeft: welke schaatser kan zijn races nou zo stabiel rijden en tegelijkertijd een carriere met zulke hoge pieken en diepe dalen opbouwen?

Doom

• 8212 berichten
  • 1514 stemmen

Prachtige race van Bob de Jong, verdiend gewonnen. Hedrick met zijn slappe excuus over zijn schaatsen, sjonge jonge. Wees eens sportief en neem je verlies zoals die is.

Go Bob!

Bob was overigens wel de laatste Nederlander die ik als kanshebber voor de 10 had opgeschreven.

Yak

• 4945 berichten
  • 828 stemmen

kijkert schreef:

Hij heeft duidelijk te weinig ervaring om een race goed op te bouwen. Was wel indrukwekkend hoor, maar toch eigenlijk ook slecht.

Eens. Ik had het Verheijen wel gegund, zijn sluwe tactiek leek wel bijna perfect te werken. Zoals Hedrick achterom spiedde toen hij Verheijen in zijn nek voelde hijgen, die laatste versnelling leek wel een schrikreactie: "What the fuck doet hij hier nog? Snel wegwezen!"

starbright boy (moderator films)

• 21629 berichten
  • 4597 stemmen

Zavo schreef:

Dijkstra mag wat mij betreft ontslagen worden na deze spelen.

Graag, zijn we meteen van die man af bij het wielrennen.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Yak schreef:

(quote)

Eens. Ik had het Verheijen wel gegund, zijn sluwe tactiek leek wel bijna perfect te werken. Zoals Hedrick achterom spiedde toen hij Verheijen in zijn nek voelde hijgen, die laatste versnelling leek wel een schrikreactie: "What the fuck doet hij hier nog? Snel wegwezen!"

Eens, maar ja Bob had eens een keer geluk

flipsen

• 1696 berichten
  • 482 stemmen

Als er iemand bovenaan mijn "ik hoop dat hij wint lijstje" stond, was het Bob de Jong wel.

Verder vond ik die versnelling van CH helemaal niet zo imponerend. Gewoon een korte tussensprint van slechts één bocht terwijl hij het rechte stuk ervoor ingehouden heeft. De rondetijden daarna waren niet eens sneller. Verder is het dom als je zo rijdt. Als hij die energie gestoken had in het systematisch rijden van snelle rondjes, dan had hiji dichter bij BdJ in de buurt gekomen.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

flipsen schreef:

Als er iemand bovenaan mijn "ik hoop dat hij wint lijstje" was het Bob de Jong wel.

Verder vond ik die versnelling van CH helemaal niet zo imponerend. Gewoon een korte tussensprint van slechts één bocht terwijl hij het rechte stuk ervoor ingehouden heeft. De rondetijden daarna waren niet eens sneller. Verder is het dom als je zo rijdt. Als hij die energie gestoken had in het systematisch rijden van snelle rondjes, dan had hiji dichter bij BdJ in de buurt gekomen.

't Maakte duidelijk dat Hedrick geschoold is in het skeeleren. Daarbij maakt de tijd die je rijdt niet uit, als je maar als eerste over de meet komt. Dat vereist een heel andere tactiek. Ik verbaas me ook over de domheid van Hedrick, hij schaatst nu toch al weer wat jaartjes, en mag toch wel weten hoe een 10 kilometer op te bouwen.

flipsen

• 1696 berichten
  • 482 stemmen

kijkert schreef:

skeeleren

Skeeleren is ook een hele mooie sport. Ik heb het vroege tot men ongeveer zestiende/zeventiende, naast het langebaanschaatsen ook een tijdje als sport gedaan. Ik vond het overigens doodeng en als je klettert lig je tot op het bot toe open bijna. Maar net als short-track is skeeleren ook een echte alles of niets sport. Wie komt het eerste over de meet.. en that's it. Leuker dan op tijd in mijn optiek.

Jammer dat die sport niet populairder is in nederland en dat hij niet olympisch is (bij de zomerspelen dan).

eRCee

• 13380 berichten
  • 1934 stemmen

kijkert schreef:

Ik verbaas me ook over de domheid van Hedrick, hij schaatst nu toch al weer wat jaartjes, en mag toch wel weten hoe een 10 kilometer op te bouwen.

Hij kon gewoon niet harder. Bob de Jong was gisteren onverslaanbaar.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Hij kon gewoon niet harder. Bob de Jong was gisteren onverslaanbaar.

Scorebordjournalistiek.

Volgens mij had Hedrick best een kans gehad, als hij maar zijn race goed had opgebouwd.

timbo_

• 13112 berichten
  • 3748 stemmen

flipsen schreef:

Als er iemand bovenaan mijn "ik hoop dat hij wint lijstje" stond, was het Bob de Jong wel.

De rondetijden daarna waren wel degelijk sneller. Hij reed daarna nog zeker twee rondes 31.0 terwijl hij de drie rondes daarvoor 31,8 en 31,9 reed. Overigens wel fantastisch dat bob de jong deze race heeft gewonnen heeft. Had allen graag Carl verheijen ene plaatsje hoger gezien.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb overigens het idee dat Hedrick, die toch al een voor zijn doen teleurstellend toernooi achter de rug had, vooral er op gebrand was Verheijen te verslaan, en liefst op een vernederende wijze.

Hedrick was nogal verbolgen (en terecht) dat Verheijen het wereldrecord van Hedrick op de 10 km, in Salt Lake City, een 'mietjesrecord' noemde.

eRCee

• 13380 berichten
  • 1934 stemmen

kijkert schreef:

Scorebordjournalistiek.

Volgens mij had Hedrick best een kans gehad, als hij maar zijn race goed had opgebouwd.

Hoe dan? De eerste ronden zat hij net onder de tijd van De Jong, daarna liep zijn schema iets op, terwijl dat van De Jong constant bleef. Dan zie ik niet waar Hedrick harder had gekund. Het gevecht daarna met Verheijen was al voor het zilver.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Hoe dan? De eerste ronden zat hij net onder de tijd van De Jong, daarna liep zijn schema iets op, terwijl dat van De Jong constant bleef. Dan zie ik niet waar Hedrick harder had gekund. Het gevecht daarna met Verheijen was al voor het zilver.

Hij had nog energie over, maar verbruikte die verkeerd. De laatste paar ronden ging hij teveel versnellen, hij had al enkele ronden daarvoor moeten versnellen, maar dan iets minder overdreven.

Volgens mij heeft hij gewoon een heel slecht opgebouwde race gereden. Ik zeg niet dat hij met een betere opbouw gewonnen had, maar het is onzin te beweren dat De Jong onverslaanbaar was. Dan had die wel met tien seconden voorsprong gewonnen.

Goodfella_90

• 10401 berichten
  • 2522 stemmen

Hier ben ik wel met kijkert eens. Ik ben erg blij met deze uitslag, maar ik denk dat als Hedrick en De Jong bijvoorbeeld tegen elkaar zouden rijden, dat Hedrick hem in zou maken.

eRCee

• 13380 berichten
  • 1934 stemmen

Het gat tussen De Jong en de rest was nu ook al aanzienlijk. Als je ziet dat de Noren op meer dan 10 seconden zitten terwijl ze eerder dit jaar nog onder de 13 minuten reden. Sowieso zat dit hele jaar de top op de 10 kilometer heel dicht bij elkaar. Nu echter weet alleen Hedrick enigszins in de buurt te komen.

Misschien had Hedrick in een rechtstreeks duel met De Jong wel kunnen winnen, maar dat wil nog niet zeggen dat hij zijn race slecht had opgebouwd.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

eRCee schreef:

Het gat tussen De Jong en de rest was nu ook al aanzienlijk. Als je ziet dat de Noren op meer dan 10 seconden zitten terwijl ze eerder dit jaar nog onder de 13 minuten reden. Sowieso zat dit hele jaar de top op de 10 kilometer heel dicht bij elkaar. Nu echter weet alleen Hedrick enigszins in de buurt te komen.

Misschien had Hedrick in een rechtstreeks duel met De Jong wel kunnen winnen, maar dat wil nog niet zeggen dat hij zijn race slecht had opgebouwd.

Wanneer ik beweer dat Hedrick met een betere opbouw een kans had gemaakt, heeft dat natuurlijk niets te maken met het gat tussen De Jong en de Noren. De Noren falen collectief. Wat daarvan de oorzaak is weet ik niet, maar ik denk dat de seizoensopbouw niet klopt.

En Hedrick heeft zijn race slecht opgebouwd. Die rare versnelling van hem is elke coach een gruwel. Het is verspilling van energie, want je kunt wel genoeg energie hebben voor zo'n versnelling, het zorgt wel dat je in de verzuring gaat rijden. Langzaam versnellen, en op tijd met het versnellen beginnen, dat is de clou.

eRCee

• 13380 berichten
  • 1934 stemmen

Die versnelling kwam op een moment dat Hedrick al kansloos was. Zijn schema liep hopeloos op, het was een gevecht om het zilver. Als hij eerder had kunnen versnellen had hij dat wel gedaan.

Onverslaanbaar is een groot woord, maar Bob de Jong was gisteren duidelijk de beste. Daar kan geen schema wat aan veranderen.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Graag, zijn we meteen van die man af bij het wielrennen.

Dat is een bijkomend voordeel, ja.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

eRCee schreef:

Die versnelling kwam op een moment dat Hedrick al kansloos was. Zijn schema liep hopeloos op, het was een gevecht om het zilver. Als hij eerder had kunnen versnellen had hij dat wel gedaan.

Dat denk ik dus niet. Als hij die versnelling in ronde 22 kan plaatsen, had hij ook in ronde 15 een kleinere, doch stabielere versnelling kunnen plaatsen.

Ik denk dat de echte 'drive' bij Hedrick weg was, zijn Spelen waren al mislukt (dat krijg je als je jezelf een absurd doel stelt...).

Maar anyway: zoals altijd heeft de winnaar gelijk, en dat was gelukkig Bob de Jong.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.