menu

Overig / Algemeen / Amerikaanse Presidents Verkiezing 2004

zoeken in:
damon
Aangezien de Democraten afgelopen week officiëel met hun verkiezingscampagne zijn begonnen lijkt het mij vanaf nu ook tijd om te bespreken wie er gaat winnen en/of wie er beter is voor het Land.

De presidentsverkiezing zal plaatsvinden op 2 november 2004

en ik denk dat meneer Bush toch weer gaat winnen. Wij in Europa "snappen" dat niet, maar de Amerikanen zijn nou eenmaal patriotistisch en denken dat ze alles beter weten dan de rest (vd wereld) de meeste zullen dus Bush gewoon zien als de verpersoonlijking van de Amerikaanse gedachte

Hoe kan je anders in de huidige peilingen (na alle blunders die hij met zijn aanhang) heeft gemaakt rond de 50% van de stemmen zitten

en geloof mij maar. Mijnheer Bush en de republikeinen hebben een geheime wapen en dat is dat ze binnen 2 maanden "plotsleing" Osama Bin Laden hebben gevangen genomen

Ach, we zullen wel zien. Ik ben wel voor Kerry, maar op de korte termijn zal het allemaal weinig verschil maken.

Of ze inderdaad iets uit de hoge hoed toveren... Zou kunnen. Lijkt me wel een beetje doorzichtig, maar goed.

RWL
Bush of Kerry zou best veel verschil kunnen maken op korte termijn denk ik.
Zulke idiote belissingen zoals Bush die soms maakt, zouden een stuk minder voorkomen. Ben er ook van overtuigd dat er beter met de US samen valt te werken als Kerry aan de macht is.
Echt, Bush MOET weg, hij doet deze wereld geen goed (of iig veeeel te weinig).

^^ what he said.

Bush is een ramp voor iedereen, kijk dan, de hele wereld haat amerika en binnen de grenzen van het land zelf gaat het ook niet echt beter.

Bush en Kerry zijn geen van beide goeie kandidaten, maar één ding is zeker: Bush moet weg.

Damon, je maakt de assumptie dat Amerikanen voor Bush stemmen uit patriotisme. (Nederland is trouwens net zo patriotistisch, of juist erger, naar mijn opinie) Er zullen mensen zijn die idd voor Bush stemmen omdat ze nog emotioneel zijn over 9/11 en het eens zijn dat Amerika in Irak moet zitten. Maar dat is zeker niet het merendeel. Amerika is niet een grote domme massa, zoals de media in Nederland je wijs maakt.

Er zijn genoeg (alhoewel, voor mij niet genoeg, want ik zal zeker niet voor hem stemmen) redenen om voor Bush te stemmen: Met Kerry kun je er op wedden dat de belasting flink omhoog zal gaan, terwijl Bush stevigere plannen voor de economie heeft. En, Bush is niet tegen outsourcing, terwijl Kerry daar sterk tegenover staat. Outsourcing is goed, dus daar ben ik het niet met Kerry eens. (maar ik ben wél voor belasting verhoging)
Er zijn ook veel mensen die voor Bush stemmen voor religieuse redenen - zoals homo's niet trouwen, tegen stem cel research, tegen abortie, enz. Dat vind ik verschrikkelijk en kortzichtig.

Aan de andere hand, veel Amerikanen trekken wel de foute conclusie over het militair. Bush wil veel minder geld in het leger stoppen - vooral benefits voor veteranen en part-timers, wat ik dus totaal oneerlijk vind.

Wat is "outsourcing"?

Kerry natuurlijk. #1

Persoonlijk had ik gegaan voor Howard Dean. Jammer voor de wereld dat hij er niet meer bij zit.

Het is sowieso beter voor Europa (voor handel en de economie). Lijkt mij al een reden dat wij als europeanen voor Kerry zijn.

Kerry zal denk ik ook wel winnen, maar Bush kan ook weer rekenen op een dubieuze telling.

FisherKing
We zouden hier toch geen politiek doen ?

davidov schreef:

Bush is een ramp voor iedereen, kijk dan, de hele wereld haat amerika

Dat de hele wereld Amerika haat, daar ben ik het helemaal niet mee eens, maar het grootste gedeelte haat wel de Bush en zijn ganse Administration, wat een heel groot verschil is...

kos
damon schreef:

Mijnheer Bush en de republikeinen hebben een geheime wapen en dat is dat ze binnen 2 maanden "plotsleing" Osama Bin Laden hebben gevangen genomen
Dat vermoed ik ook.

Ik denk trouwens dat dit topic geen lang leven beschoren is

Yak
Politiek is toch taboe op MovieMeter? Wat mij betreft houden we dat zo, dit heeft allemaal geen reet met film te maken.

kappeuter (crew)
Inderdaad, discussies over politiek zijn niet toegestaan op MovieMeter. Slotje op topic.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:29 uur

geplaatst: vandaag om 08:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.