menu

Overig / Algemeen / Dieren die bedreigd zijn met uitsterven

zoeken in:
Kevin13
Ik als grote dierenliefhebber krijg het steeds benauwd als ik naar documentaires kijk over dieren die bedreigd zijn met uitsterven. Het is toch erg hoe wij de mens de slimste maar tegelijk de stomste wezens zijn die hier ooit hebben rondgelopen. Bij het zien van de documentaire Sharkwater begon ik bijna te wenen door pracht van het zien van de haai en woede door de mensen die het lef hebben om deze vrijwel uit te roeien. Haaien (en krokodillen) zijn de meest interessantste wezens dat hier op onze Aarde leven. Ze leven al zo lang en in harmonie met de natuur en dan plots krijgen wij het in ons hoofd om erop te jagen en af te schilderen als de grootste vijand van de mens. Dit bewijst ook maar eens hoe dom wij zijn. Het is ook betreurd dat de haai al zo lang leeft op onze Aarde, al van in de tijd van de Dinosauriers. En na zovele miljoenen jaren beslist de mens (niet de natuur) dat deze moet uitsterven. En waarom? Om hun vinnen in de soep te doen.

Andere bedreigde diersoorten waren volgens mij tijgers, ijsberen, de vis (in het algemeen) dat binnen 40 jaar niet meer in onze wateren leeft en nog veel meer. Ik hoop dat jullie er hetzelfde over denken.

Ps: Klopt het trouwens dat onze eeuw 'The Age of Stupid' word genoemd?

Ik ben al bijna dertien jaar overtuigd vegetariër en het absoluut met je eens, maar ik vrees dat dit topic geen lang leven beschoren is hier op moviemeter. Een discussie over het welzijn van dieren mondt vaak snel uit tot een politieke discussie. Bovendien heb ik nog nooit goede argumenten vóór het doden van dieren (om welke reden dan ook) gehoord. Op zich logisch, want die bestaan ook niet.

Het enige wat ik hieraan kan toevoegen is dat ik een overtuigd lid ben van PINK! (jongerenpartij Partij voor de Dieren) en sinds 1 januari dit jaar 'officieel' vegetariër ben, iets wat er al bijna tien jaar aan zat te komen.

Kevin13
Heb ook al pogingen overnomen om vegetariër te worden. Maar op alleen fruit en groenten haal ik het niet.

Bedankt Blue, ga meteen eens checken op de site ervan. Als die er is natuurlijk.

Er is een sport topic dus waarom geen topic over dit onderwerp? In mijn ogen interessanter en belangrijker, maar hoort niet echt thuis op MovieMeter inderdaad.

Ik ben geen vegetariër maar wel een dierenliefhebber. Overlaatst kreeg ik foto's doorgestuur van mensen die dieren mishandelen daar werd ik echt misselijk en woedend van. Ik dacht: waarom martelt dat beest die mens niet. Dan voelde die kerel ook eens hoe die dieren zich voelden.

Kevin13
Men broer had een aantal jaren geleden ook zo'n filmpje bekeken op internet. Ik passeerde hem en zag een soort van roosachtig fantasie paard. Toen ik wat beter keek bleek dat het toch een paard was maar waar zijn/haar vacht was gebleven... Het diertje keek zielig rond. Gelukkig dat ik de pijnkreten niet kon horen vanop de plaats waar ik stond.

Ik was toen nog zeer jong en had nooit stilgestaan bij het leed van de dieren, ik wist het ook niet. Sindsdien heb ik mij meer en meer beginnen te bekommeren rond dieren.

Kevin13 schreef:
Heb ook al pogingen overnomen om vegetariër te worden. Maar op alleen fruit en groenten haal ik het niet.

Je hebt natuurlijk ook nog genoeg vleesvervangers (het assortiment wordt met het jaar uitgebreider). Al heb ik sowieso nooit problemen gehad met het niet eten van vlees.

Toen ik gister bij Hart van Nederland naar die kat keek waar ze een rotje in de kont hadden gestopt waardoor die was overleden, werd ik wel zo verschrikkelijk kwaad. Ik zag me al helemaal een strijker in de reet van zo'n sadist rammen. Hoop dat ze met die beloning de dader(s) weten te vinden. Dierenmishandeling is 1 van de ergste dingen op aarde.

Ik hoorde laatst van een oud-klasgenootje van me dat ik al in de brugklas er over aan het praten was dat ik 'later' vegetariër zou gaan worden - ik ben nu 21, en als alles goed gaat ben ik nu dus 'officieel' vegetariër.

Kevin: vergis je niet! Fruit en groenten zijn veganisten, geen vegetariërs! Vegetariërs eten geen vlees, veganisten eten helemaal niets waar dierlijke producten inzitten. Iets waar ik trouwens zelf ook langzaam maar zeker naar toe wil... toen ik gister ontdekte dat er in mijn o zo geliefde sambal gemalen garnalen zitten verwerkt raak ik het niet meer aan. Iets wat me trouwens heel veel moeite kost.

Ik heb ooit eens tegen een priester de vergelijking getrokken tussen de Holocaust en de bio-industrie, iets waar ik nog steeds achter sta. Ik heb laatst video's gezien van Belgische slachthuizen... geloof me: dat wil je niet zien. Biggetjes en lammetjes die het uitkrijsen en varkens die vechten voor hun leven. Ik heb in m'n leven behoorlijk wat horrorfilms gezien, maar hier kan ik niet tegen. Ik heb met tranen in m'n ogen zitten kijken. Dit recht hebben wij simpelweg NIET!!

Excuses... ik begin fel te worden - iets waar ik voor wil waken. Ik wil geen irritante dierenactivist worden die iedereen die vlees eet afkeurt.

Kevin13 schreef:

Ik was toen nog zeer jong en had nooit stilgestaan bij het leed van de dieren, ik wist het ook niet. Sindsdien heb ik mij meer en meer beginnen te bekommeren rond dieren.

Zulke mensen hebben we nodig! Hoe kan ik je overhalen je aan te sluiten bij PINK!

moviemafketel schreef:
Ik zag me al helemaal een strijker in de reet van zo'n sadist rammen.

Mag ik dan het lontje aansteken, please?

Madecineman (moderator)
Juist. Hier gaat dus een slotje op. Politieke discussies zijn absoluut niet toegestaan op MovieMeter.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:17 uur

geplaatst: vandaag om 11:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.