- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Vroegtijdig gestopte series
Vroegtijdig gestopte series
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Vind het 2e seizoen van Peaks vaak beter, allemaal wat vreemder. Toch blijf je je afvragen wat er gebeurd was als Lynch/Frost alle afleveringen zelf hadden geregisseerd. Getuigen de prachtige finale (en nog enkele andere Eps) had het allemaal nog veel beter gemoeten.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1183 stemmen
Kan zeker niet tippen aan Carnivalé maar daarom moet het zeker geen mindere serie zijn. Het enigste wat ik mij afvraag is wat er gebeurd zou zijn als er een 3de seizoen kwam. De verhaallijn rond Dale Cooper was enorm 'schokkend'.
Miss Ginny
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Zo verschrikkelijk irritant... je zit op het randje van je bank aan de buis gekluistert en wacht vol verwachting hoe dit spannende moment afloopt.... alleen zal je dit helaas nooit meer zien.
Wat is het toch met tv en ongeschreven series... het zou verboden moeten worden!
Het begon bij mij met "The 4400",
Daarna "Fast Forward"
Toen "Invasion"
Toen had ik er mijn buik vol van, maar raakte echt ongepland verslaafd aan "Heroes" en ja hoor, ook weer gestopt.
De hele wereld keek er naar, maar blijkbaar nog niet genoeg.
Nu zit ik helemaal in het steengoede verhaal van "Stargate Universe" en die trekken er ook weer de plug uit, maar de overige 2 stargates met hun suffe verhalen mochten wel langer bestaan.
Kortom, ik heb er mijn buik vol van en dat wou ik even kwijt
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Gisteren de laatste aflevering van The Finder gezien (spin-off van Bones maar met uitzondering van een paar gastoptredens is er voor de rest weinig connectie) en dat blijkt ook gecanceled te zijn na 13 afleveringen. Wat ik sowieso al erg weinig afleveringen vind om de reeks een kans te geven maar wanneer ze dan ook nog eens te beginnen goochelen met uitzenduren dan is het normaal dat de reeks kijkers verliest.
Vind het wel jammer want de laatste aflevering was erg sterk en laat je met een verlangend gevoel naar meer achter. Langs de andere kant had het waarschijnlijk toch nooit verder gegaan want Michael Clarke Duncan overleed niet veel later en was toch een belangrijk figuur in het geheel.
Brix
-
- 19257 berichten
- 4676 stemmen
Ik kan er wel een stuk of dertig noemen, maar zal het houden bij één recente gecancelde serie : ZEN
Een uitstekende en sfeervolle BBC politieserie, met als setting Rome, en in de hoofdrol Aurelio Zen, geweldig gespeeld door de charismatische Rufus Sewell.
Na drie wereldwijd succesvolle (!) afleveringen stop gezet, omdat de BBC vond dat er al genoeg series met mannelijke politie inspecteurs waren.
Hopelijk pikt een andere TV zender de serie op en komt er een vervolg (er zijn nog 8 onverfilmde boeken van de bedenker van het personage voorhanden.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Gisteren de laatste aflevering van The Finder gezien (spin-off van Bones maar met uitzondering van een paar gastoptredens is er voor de rest weinig connectie) en dat blijkt ook gecanceled te zijn na 13 afleveringen. Wat ik sowieso al erg weinig afleveringen vind om de reeks een kans te geven maar wanneer ze dan ook nog eens te beginnen goochelen met uitzenduren dan is het normaal dat de reeks kijkers verliest.
Vind het wel jammer want de laatste aflevering was erg sterk en laat je met een verlangend gevoel naar meer achter. Langs de andere kant had het waarschijnlijk toch nooit verder gegaan want Michael Clarke Duncan overleed niet veel later en was toch een belangrijk figuur in het geheel.
Dit vond ik ook een hele leuke serie. Bones zelf vind ik niet veel aan, maar deze spin-off was erg fijn kijkvoer. Serie die inderdaad naarmate het seizoen vorderde, beter en beter werd.
Happy Endings had natuurlijk ook nooit gecanceled mogen worden. Ook erg jammer van Body of Proof.
thunderball
-
- 5661 berichten
- 1360 stemmen
The Persuaders
Return of the Saint met Ian Ogilvy als Simon Templar
The New Avengers
Dollhouse
Tru Calling
Laatste twee zie respectievelijke topics.
Brix
-
- 19257 berichten
- 4676 stemmen
Ian Ogilvy was een uitstekende vervanging voor Simon Templar/Roger Moore.
Hij leek er uiterlijk zelfs op.
Ja dat was echt jammer dat ze die serie stopten.
thunderball
-
- 5661 berichten
- 1360 stemmen
Ian Ogilvy was een uitstekende vervanging voor Simon Templar/Roger Moore.
Hij leek er uiterlijk zelfs op.
Ja dat was echt jammer dat ze die serie stopten.
Rond de carnaval heb ik een dvd box van deze serie aangeschaft en het was echt leuk om het weer te zien, hoewel er maar een paar echt goede afleveringen bij waren.
Ogilvy lijkt idd erg op een jonge Roger Moore. Hij schijnt nu een succesvol schrijver te zijn.
Samen met Moore doet hij een cameo in de pilot voor een nieuwe Saint serie (mede geproduceerd door Moore). Helaas schijnt men tot nu toe geen enkele network/zender enthousiast te kunnen krijgen om 'm aan te kopen en er een serie van te laten maken.
Adam Rayner speelt nu de nieuwe Saint aka Simon Templar en Eliza Dushku zijn partner in crime en vriendin Patricia Holm (bekend personage uit de eerste boeken).
Brix
-
- 19257 berichten
- 4676 stemmen
Bedankt voor die info thunderball, interessant!
Die pilot zou ik érg graag willen zien.
catdog
-
- 1393 berichten
- 1802 stemmen
Married with Children. Ook al liep de serie wel ten einde een cancellation had nooit mogen komen. De serie had na 11 seizoenen en het op de kaart zetten van FOX toch wel een waardig einde verdiend?
thunderball
-
- 5661 berichten
- 1360 stemmen
Bedankt voor die info thunderball, interessant!
Die pilot zou ik érg graag willen zien.
De trailer is op youtube.
Hoofdrolspeler ben ik nog niet kapot van, maar Eliza daar en tegen....!
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
Ik vind het nog altijd jammer dat How To Make It In America na twee seizoenen werd gecanceld
thunderball
-
- 5661 berichten
- 1360 stemmen
De Brekers met johnny en Rijk plus Adelle Bloemendaal.
Ik was zo'n beetje de enigste die dat leuk vond.
dualcia
-
- 947 berichten
- 2150 stemmen
The Class.
Ontzettend fijne serie met echt leuke grappen en is abrupt na 1 seizoen afgekapt. Ik ben er nog steeds niet overheen
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
Terriers, slechts één seizoen.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11454 berichten
- 4880 stemmen
Mag Man Met de Hamer ook vroegtijdig stoppen aub?
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Een nieuwe voor op het lijstje:
Stargate Universe
De derde reeks alweer van Stargate (die animatiereeks niet meegerekend, is ook niet officieel geloof ik) en een reeks die het niveau van zijn voorgangers perfect weet te benaderen. Deze keer eens een iets andere aanpak doordat de focus vooral komt te liggen op het terug thuis geraken, maar zeker de moeite waard. Aimabele personages, goede effecten en interessante verhaallijnen. Echter zoals gewoonlijk werd er wat gespeeld met de uitzenduren en bleven de kijkers weg.
De makers hebben al wat sluiers opgelicht van wat er nog ging komen en dat leek heel erg goed te worden. Enorm jammer, temeer omdat het einde dat de reeks nu heeft nogal onbevredigend is te noemen. Een vervolg (in comics oid) moeten we ook al niet meer verwachten dus het lijkt echt finaal gedaan te zijn. Zeker omdat er een reboot van de franchise zit aan te komen, maar dat is weer een ander verhaal.
Donkerwoud
-
- 8026 berichten
- 3576 stemmen
Nog altijd niet over de plotselinge stop van Deadwood en Carnivale heen.