- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Courage: The Cowardly Dog
Courage: The Cowardly Dog
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Eén van mijn favoriete televisieseries is toch nog altijd deze erg charmante en sfeervolle tekenfilm over het kleine paarse bange hondje, woonachtend in The Middle of Nowhere met zijn baasjes Eustace en Muriel Bagge. Heerlijke serie met geweldige personages (vooral Eustace Bagge is geweldig) en in elke aflevering talloze leuke verwijzingen naar oude cult- en horrorfilms.
Mijn favoriete aflevering is zonder twijfel de King Ramses' Curse ("Return the slab!"). Andere geweldige episodes zijn die met de Sweeney Todd achtige kapper Freaky Fred ("I've been...very naughty"), de Exorcist spoof The Demon in the Mattress, het erg vermakelijke Night of the Weremole en de erg geestige Everyone Wants to Direct (met de ondode regisseur Benton Tarantella).
Meer fans van deze serie hier?
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
Hierzo. Geweldige serie, leuke personage's. Een hele leuke overdreven tekenstijl en natuurlijk heel wat verwijzingen naar oude cult- en horrorfilms. Zoals jij al zei. Vroeger keek ik de serie al en nu nog steeds.
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
Een leuke foto van Courage:
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
vertel mij wat.toen ik 9-10 keek ik er contstant naar.nu 5 jaar later kijk ik soms nog naar de afleveringen op cartoon network
The Oceanic Six
-
- 59139 berichten
- 3918 stemmen
Geweldige serie, keek het altijd op CN, helaas heb ik die zender niet meer. Ook Dexter, Cow en Chicken, Johnny Bravo etc mis ik....
Courage was lachen. Altijd bepaalde zaken die overdreven gedetailleerd waren, erg leuk. Muuuuuuriel!
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Chainsaw
Ook vroeger 1 van mijn favoriete series. Lag elke middag toen keer op keer in een deuk. Zeer gedurfde cartoon m.i. en misschien wel de grappigste ooit. En hoe hebben ze dat in Hemelsnaam verzonnen...
Zoals Ajax&Litmanen1 hierboven zegt, mis ik ook al die Cow & Chicken, Johnny Bravo en Dexter cartoons. Zeker niet alleen voor kinderen. Tegenwoordig alleen maar troep (en al dat ander gehannes) voor peuters op Nickelodeon en Fox Kids.
klute89
-
- 3650 berichten
- 0 stemmen
Meer fans van deze serie hier?
Yep.
Een geweldige televisiereeks, mooi gemaakt, bijzonder grappig en bij vlagen best creepy.
Een van de leukste afleveringven vond ik toch wel toen Muriel tot een baby transformeerde en Courage een maaltijd voor haar ging bereiden ( macaroni):
More Cheese....! More Macaroni.....! More Cheese And Macaroni.....!
The Oceanic Six
-
- 59139 berichten
- 3918 stemmen
Zoals Ajax&Litmanen1 hierboven zegt, mis ik ook al die Cow & Chicken, Johnny Bravo en Dexter cartoons. Zeker niet alleen voor kinderen. Tegenwoordig alleen maar troep (en al dat ander gehannes) voor peuters op Nickelodeon en Fox Kids.
Minus Spongebob is er de laatste jaren geen tekenfilm op niveau meer gemaakt. Allemaal van die klote Japanse ellende met Nederlandse voiceovers die echt te slecht zijn. Allemaal meuk, het ziet er te hip uit, is niet grappig en het neemt de plek in van echt leuke tekenfilms als Dexter (Deeeeeedeeeeeeeeeeee ), Cow & Chicken en Johnny Bravo. En Courage uiteraard...
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Ja, Spongebob vond ik ook nog wel redelijk leuk, maar het valt volgens mij al een jaar in herhaling, dus dat heb ik ook al een tijd achter de rug. Whta's with Andy vond ik ook nog enigzins te kijken, maar sinds dat van de buis is, is er echt niks meer leuks over ...
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
Allemaal vage en stomme programma's inderdaad. Het toppunt was wel een kinderprgramma waarin een vent vecht met zijn neushaar en tissuedozen als schoenen.
Ook Ed, Edd & Eddy was geweldig.
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
Courage: The Cowardly Dog Intro:
klute89
-
- 3650 berichten
- 0 stemmen
"Zucht" Wat mis ik dat toch!
Net zoals al die andere goede Cartoon Network series: Dexter ( al genoemd), Cow & Chicken ( ook al genoemd), Ed, Edd And Eddy ( ook al genoemd) en I Am Weasel
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2368 stemmen
En niet te vergeten The Powerpuff Girls en Dragonball Z (al is dat veel ouder). Zo'n jaar of 8 geleden was ik aan die laatste serie echt verslaafd.
klute89
-
- 3650 berichten
- 0 stemmen
En niet te vergeten The Powerpuff Girls en Dragonball Z (al is dat veel ouder). Zo'n jaar of 8 geleden was ik aan die laatste serie echt verslaafd.
Ja, The Powerpuff Girls mogen ook niet vergeten worden , al was het niet de beste serie. Drangonball heb ik eigenlijk nooit gevolgd.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2368 stemmen
Dragonball Z: het beste wat het anime-genre ooit heeft voortgebracht.
klute89
-
- 3650 berichten
- 0 stemmen
Ik kan het me moeilijk voorstellen. Maar ach, ik ben ook (helemaal) niet bekend in dat genre.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
Het is zelfs al een genre ondertussen. Moet niet veel gekker worden
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2368 stemmen
Het is zelfs al een genre ondertussen. Moet niet veel gekker worden
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
Net zoals het zwart-wit genre en het DV-genre waarschijnlijk. En ik reageerde trouwens helemaal niet op je DBZ opmerking. Beter leren vissen.
Verder Courage The Cowardly Dog nooit gezien, enkele andere CN reeksen wel. Vond het redelijk, maar echt goed zijn ze nooit.
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Ben vroeger ook wel fan geweest van Courage. Lekker dom wegkijken en soms best leuk. Heb het nu al jaren niet meer gezien maar heb er fijne gedachten aan.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
(heb er blijkbaar toch al een paar afleveringen van gezien, die oma en opa blijven beter hangen dan de hond blijkbaar)
The Oceanic Six
-
- 59139 berichten
- 3918 stemmen
Onderhond, in mijn ogen heb je een hekel aan alles wat niet exclusief is. Hollywoodfilms, populaire series etc...
Je zeikt onderhand in elk topic waar ik je zie alles af...
Enige reden hiervoor?
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
Tribute video's van de slechterikken in de serie:
Deel 1: http://www.youtube.com/watch?v=5KdinLnOyfk
Deel 2: http://www.youtube.com/watch?v=NwvnuV-k7ac&feature=related
606
-
- 23784 berichten
- 11825 stemmen
echt geweldig vond ik het zo dubbel gelegen ermee
ibendb
-
- 4144 berichten
- 2411 stemmen
Ik was vroeger altijd bang van die aflevering met Koning Ramses. Nu vind ik het nog leuk om eens te kijken, maar ik kijk er niet veel meer naar.