- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- John from Cincinnatti
John from Cincinnatti

gondwana
-
- 1212 berichten
- 1464 stemmen
HBO reeks van David 'Deadwood' Milch, met een aantal acteurs uit diezelfde serie.
Vertelt het verhaal van de komst van 'John' bij een familie van 3 generaties surfers in LA. John kan enkel "the end is near' zeggen, bouwt gaandeweg z'n woordenschat op met wat hij hoort zeggen en tovert vanalles uit z'n broekzakken wanneer nodig.
Een erg bevreemdende serie, met het gegeven 'mysterie' als basis met erg sterke personages die vaak zeer emotionele scenes bevolken.
De serie kabbelt dag per dag voort (1aflevering is ongeveer 1dag) en de opeenvolgende gebeurtenissen die elk personage op een andere manier beinvloed wegen zwaarder door dan het 'doel' van het verhaal. Het is alsof elk personage een bepaalde taak heeft en ik verwacht een enorme climax eenmaal het mysterie ontrafelt zal worden.
Helaas blijkt het na een 10-delig seizoen gecancelled:
The pilot for the series was shown directly after the highly anticipated series finale of The Sopranos, but it failed to sustain an audience. The Sopranos received an audience of 11.9 million people according to Nielsen Ratings, but John from Cincinnati held onto only 3.4 million viewers. Subsequent episodes initially lost viewers, but ratings began to see a slow increase, and by the final episode viewership had reached over 3 million; more than some episodes of Deadwood.[3]
One day after the season finale aired, HBO officially canceled the show.[4] HBO has not announced plans for a DVD release of the show.
(wiki)
Zie het als een modern sprookje.
"I took a dump a grown man should be proud of..."

Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 12123 stemmen
Ik hoop dat het beter is dan WKRP in Cincinnati...

PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
Nu alweer gestopt dus? Haha.... Ik heb het nooit gezien, maar het interesseert me eerlijk gezegd ook weinig, helemaal na dit soort berichten.
Zie het DEADWOOD topic. David Milch begint weer een nieuwe serie op HBO, dat wel.